שתף קטע נבחר

פייסבוק: קן לדעות

הרשת החברתית בודקת ומבהירה כי רעיונות עשויים להתפשט בין פרופילים, ובישראל המשטרה תשב עם תה בחצר בזמן ההפסקה כדי שכולם יתנהגו יפה. וגם: ולצל לו שתי ביצים ואחד חתול

הרוחות סוערות בפייסבוק העולמית השבוע עקב ניסוי בו בוצעו מניפולציות על הפיד של 689,003 אנשים. החוקרים מספרים שניסו לבדוק השפעות של הדבקת רגשות באמצעות הסרת סטטוסים נבחרים (חיובים או שלייליים). על פי התוצאות "כשהיו פחות התבטאויות חיוביות (בפיד), אנשים כתבו פחות סטטוסים חיוביים ויותר סטטוסים שליליים", וגם להפך.

 

##

מסקנת החוקרים היא כי "התוצאות מראות כי הרגשות שמובעים בפייסבוק משפיעים על הרגשות שלנו".

 

עוד לא ברור איך המרגש.  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
עוד לא ברור איך המרגש. (צילום: shutterstock)

 

##

מה שמעניין בניסוי הרגשות היא לא הפרת הפרטיות המעצבנת (נו באמת, מה חשבתם?). גם לא הידיעה שהאלגוריתם של פייסבוק נשלט עד לרמת הרגש (אתם המוצר. בוקר טוב). הנושא החשוב לטעמי הוא המבט המרוחק מעט - על העברת רגשות מיידית, ואם נרחיב את זה, העברת רעיונות ודעות בין פרופילים - אנשים, ואנשים במה שיוצר אורגניזם, גוף אחד, או לפחות קן נמלים ענק רוחש, בו תהליך חלחול של כמה שנים הופך ברשת ליומיים.

 

##

גם אצלנו בקן הקטן נראה פעפוע שכזה. רעיונות, אופנות ורגשות, מחלחלים ממחשב למחשב, מתפשטים. לעתים רעיונות כאלה נראים רע מאוד. האירועים בשבועות האחרונות הביאו לפתיחת עשרות קבוצות הקוראות להרג אזרחים במדינה על רקע מוצא אתני או גירושם של אחרים בגין עמדה פוליטית.

 

צלבנים נמאסתם ()
צלבנים נמאסתם

 

ונראה שיש במשטרה מי שרוצה לטפל בנגע.

"בעקבות האירועים האחרונים בישראל, פורסמו דברי הסתה חמורים ברחבי הרשת", נכתב במשטרת ישראל העמוד הרשמי, "בדגש על רשתות חברתיות, הנושאים תוכן המסית לאלימות וגזענות. בכלל זה, פרסומים הכוללים קריאות לפגיעה בחפים מפשע.

 

בהתאם לזאת, ולבקשת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, החליט ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, לפתוח בחקירה בגין חשדות אלה. החקירה תתנהל ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433.

 

משטרת ישראל רואה בחומרה רבה הסתה שכזו ובכלל, בין אם היא מכוונת נגד יהודים ובין אם היא מכוונת נגד ערבים. בהתאם לזאת, ייפתחו חקירות פליליות בנושא זה.

לילה טוב."

 

הגולשים מגיבים בהמוניהם.

 

על זה.  ()
על זה.

 

אז מה נכתב כאן בעצם?

 

1. "בעקבות האירועים האחרונים בישראל, פורסמו דברי הסתה חמורים ברחבי הרשת".

 

תמיד נכתבים דברי הסתה חמורים ברחבי הרשת על רקע זה או אחר. זו רשת מאוד גדולה.

 

2. "…נושאים תוכן המסית לאלימות וגזענות. בכלל זה, פרסומים הכוללים קריאות לפגיעה בחפים מפשע".

 

יאפ, בדיוק כאלה.

 

 

3. "בהתאם לזאת, ולבקשת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, החליט ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, לפתוח בחקירה בגין חשדות אלה. החקירה תתנהל ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433".

 

אהמ. עם כל הכבוד לסייבר 433, זו עומדת להיות חקירה ארוכה ביותר. יש אלפי קבוצות, אלפי משתמשים פרודיות, עמודים שנסגרים, שנפתחים. ישראלים שדורשים נקמה, יש יש שדורשים מנקה. להשמיד את עזה, או לשלוח אותה לחלל. ודברים שמצאתי בישראלים שרוצים נקמה.

 

פרודיה.  ()
פרודיה.

 

יש זמרים כמו ג'אסטין ביבר.

 

יש ראפרים ללא סאב.

 

טקסט.  ()
טקסט.

  

עכשיו דממה.

עכשיו נמשיך:

 

4. "...משטרת ישראל רואה בחומרה רבה הסתה שכזו ובכלל, בין אם היא מכוונת נגד יהודים ובין אם היא מכוונת נגד ערבים".  

לא חשבתי שבאמת צריך לומר את זה.

 

5. "בהתאם לזאת, ייפתחו חקירות פליליות בנושא זה".

כן המורה, על איזה נושא בדיוק? כלומר,הרי צריך להפריד בין ממים ותפוצה של רעיונות אינטרנטיים לבין דברים שבאמת מסוכנים. אם אני ילד בן 16 בפארפראזה על שלט הקורא לנקמה, אם אני סטודנט בטכניון שמנסה להתבדח על נושא חדשותי כואב, או אני באמת מאיים ומסית לאלימות וסכנה ביטחונית.

 

שהרי משטרה היא גוף שצריך כל הזמן לתעדף שיחות, תלונות וניידות. זה לא קל. דפים טובים או רעים בפייסבוק? אפילו השר חושב שאפשר לתת לפייסבוק לחקור. חוץ מזה נראה שהם אוהבים את זה. .

 

6. "לילה טוב".

גם לכם.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים