שתף קטע נבחר

צילום: AFP, רועי עידן, אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

צבע אדום באמצע הבר מצווה. צפו בבהלה

ירי הרקטות קטע את החגיגות המשותפת ל-18 ילדים בשני קיבוצים. האורחים נמלטו למרחב מוגן, הילדים התאכזבו. "נפצה אותם", אמר אחד האבות

אם יורים לא חוגגים: שתי מסיבות בר מצווה ל-18 ילדים שובשו אמש (ה') בגלל ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שני קיבוצים בעוטף. "נעניק לילדים פיצוי על מה שקרה", אמר אחד האבות.

 

בקיבוצים חוגגים בר מצווה משותפת לילדים שמגיעים לגיל 13. תחילה מבקרים האורחים את חתני הבר מצווה בבתיהם יחד עם ההורים, ולאחר מכן מתכנסים כולם לארוחה חגיגית גדולה. בשיא הערב עולים בני הנוער על הבמה ומופיעים. ירי הרקטות אמש העיב על החגיגות, כשאזעקות צבע אדום גרמו לחוגגים לרוץ למרחבים המוגנים. "הרבה אורחים מבחוץ לא הגיעו בגלל המצב, וזה מובן לנו", אמר אחד האבות. נכון שהכל יכול היה להיות אחרת, אבל זה המצב ולא ניתן לו לשבש את האווירה".

 

עוד בחדשות ynet:

 

המצב הרגיש הוביל לביטול החגיגה בקיבוץ אחד, ולהפסקה לזמן קצר בקיבוץ שני, שבו היא חודשה במועדון ממוגן. בשניהם לא ויתרו על הופעת הילדים. "התיישבנו לאכול סביב השולחנות ואז נשמעה אזעקה. האורחים נמלטו לגני הילדים הסמוכים ונכנסו פנימה כי שם יש מרחב מוגן", סיפר אחד האורחים. "זה הזוי וזה גם עצוב. הילדים כל כך התאכזבו. ראיתי אותם הולכים ממש עם הראש למטה. זאת מציאות הזויה, זה לא ממש לא מגיע לבני הנוער. הם כל-כך התרגשו לקראת האירוע".

 

קודם לאירוע קיבלו המארגנים הנחייה לשהות במרחב מוגן או סמוך אליו. "התלבטו רבות אם לקיים את האירועים. חשבנו שעד האירוע הכל כבר יהיה מאחורינו, אבל התברר שלא", אמרה אחת האורחות. "זה מאכזב מאוד, בני הנוער הנפלאים גדלו כל חייהם בצל הרקטות וגם עכשיו, ביום חגם הכול השתבש, אבל העיקר שהם העלו את ההצגה שתכננו וחגגנו בהרכב מצומצם - רק החברים הקרובים מהקיבוץ".

 

גלעד, בנה של ג'נט סוירזנסקי, כל כך ציפה ליום חגו, אך התאכזב. "אנחנו מבואסים מאוד. הילדים עבדו מאוד קשה והיו צריכים להעלות הצגה. זו פעם ראשונה שממש ביטלנו אירוע", היא משתפת. "ניסינו לשמח את הילדים וההורים ולעשות אירוע שמח, ועכשיו אנחנו עצובים. הבן שלי אומר 'זהו, כבר לא נעשה את ההצגה'. הם חלמו על זה. הם היו חתני השמחה. כבר שבוע הוא אמר לי הלוואי ולא יקרה כלום. והנה, קורה. אבל מה יש לעשות? לפנות לראש הממשלה? לומר לו שנפגענו? שעבדנו הרבה כדי שילדים האלה יהיה אירוע מרגש וזה מה שקרה? המטחים הבלתי פוסקים קטעו לגמרי את החגיגה". 

פורסם לראשונה 03/07/2014 22:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
בר המצווה. פחד
צילום: רועי עידן
מומלצים