שתף קטע נבחר

צילום: AFP, רועי עידן, אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

דיסקין: צאו מהאשליה, יכול להיות יותר גרוע

ראש השב"כ לשעבר מאשים את הממשלה בהידרדרות המצב הביטחוני: "זו תוצאת המדיניות שעיקרה הפחדת הציבור. צאו מהאשליה שבכוח הכול ייפתר". ליברמן: מקום המתפרעים לא בישראל. טיבי בהלוויית הנער: לא דורשים נקם, דורשים חירות

ההסלמה בשטחים, בירושלים ובמשולש היא תוצאה ישירה של המדיניות שאותה מובילה ממשלת נתניהו. כך סבור ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, שבמאמר שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו תוקף את הממשלה הנוכחית וטוען שההידרדרות המהירה במצב הביטחוני נבעה "מהאשליה שאזרחי ישראל הערבים המתוסכלים לא ייצאו בסופו של יום לרחובות בשל היעדר הטיפול בבעיותיהם ושהפלסטינים יכילו את שנעשה בשטחי הגדה ולא יגיבו על אף התסכול והמצב הכלכלי המחמיר".

 

"ההידרדרות החמורה במצב הביטחוני היא תוצאה של מדיניות אותה מובילה הממשלה הנוכחית שעיקריה: בואו נפחיד את הציבור מכל מה שקורה סביבנו במזרח התיכון, בואו נוכיח שאין שותף פלסטיני, בואו נבנה עוד ועוד התנחלויות וניצור מציאות שאי אפשר לשנותה, בואו נמשיך לא לטפל בבעיות החמורות של המגזר הערבי בישראל, בואו נמשיך לא לפתור את הפערים החברתיים החמורים בחברה הישראלית", כתב דיסקין.

 

לדברי ראש השב"כ לשעבר, "האשליה הזו עבדה מצוין כל זמן שמערכת הביטחון השכילה לספק שקט ביטחוני מרשים. ההידרדרות המהירה במצב הביטחוני הגיעה לא רק בשל הרצח המתועב של נפתלי, איל וגיל-עד, אלא היא היא בראש ובראשונה תוצאה של האשליה שהקיפאון של הממשלה בכל תחום באמת מקפיא את המצב".

 

דיסקין מונה את "האשליות" השונות: "האשליה ש'תג מחיר' זה סתם כמה סיסמאות על הקירות ולא באמת גזענות לשמה, האשליה שעם עוד קצת כוח הכל ייפתר, האשליה שהפלסטינים יכילו את כל מה שנעשה בשטחי הגדה ולא יגיבו על אף הזעם, התסכול והמצב הכלכלי המחמיר, האשליה שהקהילה הבינלאומית לא תטיל עלינו סנקציות, שאזרחי ישראל הערבים המתוסכלים לא ייצאו בסופו של יום לרחובות בשל היעדר הטיפול בבעיותיהם, ושהציבור בישראל ימשיך לקבל בהכנעה את אוזלת היד של הממשלה בטיפולה בפערים החברתיים שמדיניותה יצרה ומחמירה כשהשחיתות ממשיכה להרקיב כל חלקה טובה ועוד ועוד".

 

הוא מסכם את מאמרו באזהרה חמורה לבאות: "מי שחושב שזה יכול להחזיק מים לאורך זמן טעה וטועה בגדול. מה שקורה בימים האחרונים יכול להיות עוד הרבה יותר גרוע - גם אם המצב יירגע זמנית. אל תטעו לרגע, משום שהלחץ הפנימי האדיר עדיין יהיה שם, ריכוז אדי הדלק באוויר לא יקטן ואם לא נדע לדלל אותו המצב יחמיר בהרבה".

 

ליברמן: עד שיוצאו מישראל, מקומם בכלא

שר החוץ, אביגדור ליברמן, כתב אף הוא בפייסבוק בעקבות המהומות בקלנסווה - ואמר כצפוי דברים שונים לחלוטין. "טוב שהמשטרה עצרה באופן מיידי את הערבים שהתפרעו ליד קלנסווה ובמשולש", כתב ליברמן. "עכשיו אנו מצפים שמערכת המשפט תטפל גם היא בענין ביד קשה ונחושה ותשית עונשים שיעבירו מסר מרתיע וחד משמעי לאלו שנהנים מאזרחות ישראלית ופועלים כמו אחרוני הטרוריסטים. הארועים האלו מבהירים שוב שמקומם של האנשים הללו אינו במדינת ישראל, ושעד אז מקומם בכלא".

 

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה לדברי ליברמן: "חבל ששר החוץ ממשיך ללבות אש שנאה בין אזרחים יהודים וערבים בישראל ולתת בכך רוח גבית לגזענות וללאומנות. זכותם של האזרחים הערבים בישראל להפגין במולדתם, והיא אינה תלויה בגחמותיו של השר ליברמן. זה לא סוד שליברמן מנסה, מזה זמן, לשנות את הסטטוס של אזרחי ישראל הערבים, לשלול את אזרחותם, ולטרנספר אותם מכאן., והוא נתלה בכל הזדמנות בכדי לממש את הצעותיו".

 

באירוע "שבתרבות" בבאר שבע התייחס גם ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין להתפתחויות האחרונות. "זה לא נכון שאין הרתעה מול עזה", טען ידלין. "חמאס יכול לירות מאות רקטות על תל אביב ובאר שבע והוא לא עושה זאת. יש פה מידה של הרתעה, אך לא אבסולוטית. אין לי ספק שבפנינו סיבוב נוסף מול חמאס, וצריך לדאוג שזה ייעשה בתנאים האופטימליים לישראל. כשייפתח סיבוב נוסף בעזה יהיה מאוד קשה. מדינת ישראל לא יודעת לעמוד בסבבים ארוכים מדי".

 

אתמול הובא למנוחות הנער מוחמד אבו חדיר משועפט, שהירצחו - ממניע שטרם הוברר - הצית את גל המהומות. במקביל להתפרעויות במזרח ירושלים, ח"כ אחמד טיבי אמר באוהל האבלים לאחר ההלוויה כי "אנחנו לא דורשי נקם, אלא דורשי חירות". הוא מתח ביקורת על "המאמץ הצנוע" שעושה ישראל בפענוח הרצח בהשוואה למאמץ לאיתור שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון. "הדם שלכם לא יקר מהדם של בנינו", אמר טיבי וקרא לכולם "להוציא את האזרחים, לרבות ילדים, מחוץ למעגל האלימות".

 

מתי סיבר השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חסן שעלאן
העימותים בקלנסווה, הלילה
צילום: חסן שעלאן
ראש השב"כ לשעבר דיסקין
מומלצים