שתף קטע נבחר

צילום: AP, AFP, רויטרס

עוד הפגנות במגזר, ראשי ערים מנסים להרגיע

מפגינים שרפו צמיגים ויידו אבנים בכמה יישובים ערביים. בבקה אל-גרבייה נחסמה דרך המפגינים, וראש העיר קרא לשוטרים שלא להתעמת איתם. ראש העיר קלנסווה: נבקר את השכנים היהודים כשהמצב יירגע

גם אמש (יום ב') נמשכו העימותים בין מפגינים לשוטרים ביישובים ערביים בצפון הארץ, על רקע הרצח של הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר.

 

בכפר שעב יידו 50 צעירים, חלקם רעולי פנים, אבנים לכביש 805. כוחות המשטרה ניסו לפזר אותם, ועצרו שישה חשודים בהפרות סדר. בכפר ריינה הובערו צמיגים בכביש הראשי, ובצומת הפיקוד ליד כפר מנדא הושלכה אבן לעבר אוטובוס. שני נערים נעצרו. גם בשפרעם התעמתו צעירים ערבים עם המשטרה, ויידו אבנים לעבר השוטרים. מתחילת ההפגנות במגזר הערבי על רצח אבו חדיר נעצרו במחוז הצפון כ-100 איש.

צמיגים בוערים אמש בכפר שעב בצפון ()
צמיגים בוערים אמש בכפר שעב בצפון
 

דרומה משם, בבקה אל-גרבייה, החליט ראש העיר מורסי אבו מוך להיאבק נגד המתפרעים. אבו מוך גייס עשרות תושבים שינסו למנוע את הפרות סדר, יידוי האבנים והבערת הצמיגים. המתנדבים עמדו ליד מחלף בקה, ליד כביש 6, ומנעו ממפגינים להתקרב לאזור.

 

"אנחנו נגד כל אירועי האלימות וההתפרעויות. אנו תומכים בדו קיום ובשלום. לא רוצים להרוס את היחסים בינינו לבין התושבים מהמגזר היהודי ובמיוחד שכנינו", הוא אמר. אבו מוך הוסיף כי ביקש מהמשטרה שלא להתעמת עם המפגינים כדי "לאפשר לנו לטפל בעניין בלי התערבות משטרתית".

מתנדבים בבקה אל גרבייה ()
מתנדבים בבקה אל גרבייה

מנקים את זירת ההפגנות בקלנסווה ()
מנקים את זירת ההפגנות בקלנסווה
 

בקלנסווה יצא ראש העיר, עבד אלבאסט סלאמה, יחד עם פעילים פוליטיים וחברתיים לכניסה לעיר, בכביש 5614. הם ניקו את המקום שבו הובערו צמיגים, שלטים ורכבים. "אחרי שהמצב יירגע נבקר את שכנינו היהודים כדי להתנצל על התקיפה של יהודים ליד העיר על ידי מתפרעים לא אחראים", אמר ראש העיר.

 

אתמול הפגינו מאות בני אדם בעיר העתיקה בעכו נגד רצח הנער מוחמד אבו חדיר משועפט כהזדהות עם העם הפלסטיני. המפגינים חסמו את הכביש הראשי, הניפו את דגלי פלסטין וקראו: "אין כמו חטיפת חיילים". כוחות גדולים של היס"מ ומשטרה חסמו אותם ובמקום פרצו עימותים אלימים.

 

כמה שעות לפני כן, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו נפגש במטה מחוז צפון בנצרת עם ראשי הרשויות של המגזר הערבי כדי לשוחח עמם על הדרכים להרגעת האווירה במגזר עקב העימותים האלימים שפרצו לאחר רצח הנער הערבי.

 

במקביל לביקור דנינו עם ראשי הרשויות בנצרת, נפגשה שרת המשפטים ציפי לבני עם מנהיגים פוליטיים ורוחניים במגזר הערבי. בפגישה נכחו גם ראש העיר סכנין מאזן גנאיים, ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר, ראש העיר רהט טלאל אל-קרינאווי והשייח כאמל ריאן.

 

"אנחנו מוציאים מכאן היום מסר בקול אחד שצריך להישמע בעברית ובערבית ומכוון לאזרחי ישראל כולם, יהודים וערבים כאחד: כולנו אזרחים שווי זכויות במדינת ישראל הדמוקרטית, שהיא מדינת חוק", אמרה לבני. "צריך להפסיק את דברי ההסתה ולא משנה באיזו שפה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
100 נעצרו בצפון מאז תחילת ההפגנות
מומלצים