שתף קטע נבחר

סימנים של חולשה: רודן צ' קוריאה תועד צולע

במהלך טקס לציון יום השנה ה-20 למות סבו קים איל סונג, צעד קים ג'ונג און בצליעה על הבימה. באופן מפתיע, הטלוויזיה הממלכתית של צפון קוריאה לא צנזרה את מפגן החולשה הנדיר במדינה שמנהיגיה נתפשים כחצי אלוהים

דבר כזה לא רואים בכל יום: רודן צפון קוריאה קים ג'ונג און תועד צולע כשצעד על בימה בטקס לציון יום השנה ה-20 למות סבו קים איל סונג. מדובר במפגן נדיר של חולשה במדינה הקומוניסטית המבודדת שמנהיגיה נתפשים כחצי אלוהים.

 

עוד חדשות בעולם :

כוכבת פלייבוי התאסלמה: "נולדתי מחדש"

עיר הכנופיות: שיקגו מדממת מעשרות רציחות

 

בתמונות ששידרה הטלוויזיה הממלכתית הצפון קוריאנית נראה קים הולך בצליעה, אך במהירות, על בימה רחבה, ובאולם תלוי דיוקן ענק של סבו, מייסד צפון קוריאה קים איל סונג שהלך לעולמו לפני 20 שנה.  

 

הלך במהירות, אבל בצליעה. קים ג'ונג און ()
הלך במהירות, אבל בצליעה. קים ג'ונג און

התקשורת הצפון קוריאנית ומכונת התעמולה של המשטר מקפידות שלא לחשוף פגמים או סימנים של חולשה בקרב הנהגת המדינה ודואגות להסתיר אותם מהציבור והעולם כולו.

 

קים איל סונג שלט בצפון קוריאה עד מותו בשנת 1994. בצווארו היה גידול סרטני בגודל של כדור טניס, ולכן דאגה התקשורת הממלכתית לצלם תמונות שלו מזוויות מסוימות.

 

לפי שעה לא ברור מה גרם לצליעתו של קים הנכד. בשבועות האחרונים הוא תועד בתקשורת הצפון קוריאנית מבקר בבסיסי צבא בחוף המערבי והמזרחי של האי הקוריאני.

 

צפון קוריאה ודרום קוריאה נמצאות עדיין במצב של מלחמה אחרי שהסכסוך המזוין ביניהן (מלחמת קוריאה בשנים 1953-1950) הסתיים בהפסקת אש, אך לא בהסכם שלום.

 

צפון קוריאה, שאיימה באחרונה לבצע ניסוי גרעיני רביעי תוך הפרה של סנקציות האו"ם עליה, ביצעה בעשרת הימים האחרונים שלושה שיגורים של טילים לטווח קצר ורקטות, ואיימה להמשיך לעשות כן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הלך בצליעה. קים ג'ונג און
צילום: רויטרס
מומלצים