שתף קטע נבחר

גם לביישניות: איך תעשי את הצעד הראשון?

היום את כבר לא צריכה לחכות לבחור שיעבור ליד הכרכרה וירים את המטפחת האבודה שלך. הגיע הזמן לקחת יוזמה. עדי קמחי עם הטיפים

הייתי אז בת 10 בסך הכל כשצפיתי בראיון טלוויזיוני עם חנוך רוזן ב"סיבה למסיבה" או משהו כזה, שהרשים אותי ונצרב בזיכרוני. רוזן סיפר שהכיר את אשתו אחרי שזו נדלקה עליו מהקהל, איתרה את ביתו והשאירה לו בתיבת הדואר מכתב בצירוף כדור טניס, בו כתבה: "עשיתי את הצעד הראשון. עכשיו הכדור במגרש שלך".

 

עוד בנושא:

ביישן, כך תרשים אותה בדייט ולא רק בסמס

הוא רצה שהיא תעשה את הצעד הראשון

מחפשים אהבה? למה לא אמרתם?

 

עברו המון שנים מאז, יותר מ-25 שנה למעשה, אבל הסיפור הזה נותר מקסים כפי שהיה. בייחוד הקסימה אותי היוזמה שלה, האומץ, הרעיון, הצעד הראשון שנעשה ברור וחד, ואחריו התוצאה המיוחלת. הייתי אז ילדה בת 10 אך מאז יוזמה נשית הפכה להיות עניין כמעט שבשגרה. לכן, כשאני נתקלת בבחורות שלא עושות את הצעד הראשון, בשום צורה ובשום אופן, אני מופתעת.

 

 

הרי נשים יזמו גם בעבר: פעם, כשעלמה צעירה היתה עוברת ברחוב המרוצף אבן ועמוס הכרכרות ורואה מולה גבר נאה, היא הייתה מיד נכנסת לפעולה - ממוללת את המפית שלה באצבעותיה, ובדיוק ברגע הנכון, שניה לפני שאותו עלם חמודות היה חולף מולה, היא היתה שומטת את המטפחת, כאילו בטעות. הגבר מיד היה נחלץ לעזרתה, מרים את המטפחת ומושיט אותה לעברה. בחיוך ביישני היתה מתחילה להתפתח שיחה, וממנה... טוב, זה כבר תלוי.

 

היתה זו בעצם יוזמה מרומזת, כזו שמשאירה לגבר את התחושה שהוא זה שבעצם בחר, בשעה שלמעשה הוא היה זה שנבחר. בעידן שלנו, לא צריך מטפחות או כדורי טניס בתיבות דואר על מנת לזרוק רמז דק או עבה.

 

כל האמצעים פרושים בכף ידינו - החל מפתק המועבר על ידי הברמן, דרך סמס וכלה בהודעה מפורטת בפייס. כל אלו מאפשרים לנו להגיע לכל אדם, בכל מקום, עם כל מסר. השאלה היא איך עושים את זה במינון הנכון ובצורה שלא תוציא אתכן "פושריות" מדי מחד, אך גם לא בלתי ניתנות לזיהוי מאידך. ובכן, קבלו שתי דרכים ליזום באופן ישיר או מרומז, מן הקל אל הכבד.

 

1. אתרי היכרויות

זו אחת הזירות הכי לגיטימיות בהן בחורה יכולה ליזום. את יכולה להיות סופר ישירה ולשלוח הודעה לזה שהפרופיל שלו כבש את ליבך, את יכולה לשלוח קריצה, ואת יכולה לשמוט מטפחת - להציץ מספר פעמים לפרופיל. כאמור, הרבה פעמים אנשים מסתכלים על אלו שצפו בפרופיל שלהם. למרות שכאן זה קצת טריקי, כי יכול להיות שתפורשי לא נכון – "אני בטח לא הטעם שלה ביתר התמונות, ולכן היא לא כתבה לי...".

 

רוצה אבל מתביישת! אוף (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
רוצה אבל מתביישת! אוף(צילום: shutterstock)

 

2. בבר, ברחוב, בעבודה

האופן הישיר דורש תעוזה רבה יותר מכל מדיה אחרת, אבל הוא בהחלט עובד. פשוט גשי ופתחי בשיחה. את יכולה למצוא תירוץ כלשהו ("איך מגיעים ל...?", "מה השעה?", "מה זה המשקה הזה..?" וכו'). הדרך העקיפה היא כמובן להישיר מבט ולחייך.

כן, שתי הדרכים לא תמיד פשוטות לרובנו, אבל צריך לזכור שלעשות את הצעד הראשון זה לא פשוט לאף אחד, גם לא לגברים המנוסים בכך, ואם לא תעיזי... יש מצב שלא יקרה כלום.

 

 

זכרי, אין דבר יותר מעצים מלהיות זו שבוחרת ולא רק נבחרת. זה לעיתים דורש תעוזה, לעיתים דורש עמידות בפני דחייה אפשרית, ולעיתים זה יהיה הויכוח המתקתק שתנהלו עם חיוך כשתספרו לנכדים מי התחיל עם מי. הכי חשוב שתזכרי ששווה לנסות! גם ככה כרגע אין משהו על הפרק, אז מקסימום תשמטי כמה מטפחות, תזרקי כדורים למגרש שלו, ואולי תזכי באהבה. שווה לנסות!

 

 

הכותבת היא מאמנת לזוגיות מבית "נקודותיים - מרכז לתהליכי זוגיות", המשמשת כחלק מצוות מומחי Jexperts מבית JDate.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
האם הוא ידע שאני מעוניינת?
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים