שתף קטע נבחר

פרל ג'אם נגד ישראל? "עצרו את המלחמה"

במהלך הופעה באנגליה פנה הסולן אדי ודר לקהל ומבלי להזכיר את ישראל מפורשות, הביע מה שנשמע כמו מחאה על התקיפות בעזה. "יש אנשים שרק מחפשים סיבה להרוג ולהשתלט על אדמות שלא שייכות להם", אמר על הבמה, "הם לא מקבלים את כספי המיסים שלנו כדי לזרוק פצצות על ילדים". ישראלים רבים הגיבו לסרטון ברשת

האם גם פרל ג'אם יוצאת כנגד ישראל ופעולותיה במסגרת מבצע "צוק איתן?" בהופעה שנערכה אמש (ו') במילטון קיינז שבאנגליה, פצח סולן הלהקה אדי ודר במונולוג במהלך ביצוע של השיר "Daughter" ופנה לקהל, במה שנראה כביקורת ברורה על ישראל ועל המצב במזרח התיכון.

 

צפו באדי ודר פונה אל הקהל בהופעה באנגליה (הקטע מתחיל בדקה 4:00)

 

לאחר שהנהיג את הקהל בשירת "מלחמה לא עוד", אמר ודר: "אז מה לעזאזל? יש לנו כל כך הרבה אנשים שנהנים מזמן שקט, יש לנו טכנולוגיה מודרנית. אנחנו יכולים להגיע לחברים שלנו. הם יודעים מה אנחנו חושבים לפני שאנחנו חווים את זה. גם המפרסמים יודעים עוד לפנינו מה אנו חושבים. ובאותו זמן שמשהו כל כך חיובי קורה כאן, באותו זמן בדיוק, אפילו לא כל כך רחוק מכאן, אנשים פאקינג זורקים טילים אחד על השני? זה מטורף".

 

בהמשך המונולוג שלו על מה שנראה כמו מבצע צוק איתן והשלכותיו, הוסיף ודר: "אני יכול להבין את זה כשהמלחמה היא המוצא האחרון, וכשאתה לא רוצה להגיע למצב הזה, אבל אני נשבע באלוהים שיש אנשים שרק מחפשים סיבה להרוג! הם מחפשים סיבה לעבור את הגבול, להשתלט על אדמות שלא שייכות להם. הם צריכים לצאת משם לעזאזל, להתעסק בעניינים המזויינים שלהם. תפסיקו את החרא הארור הזה עכשיו! עכשיו! הם לא מקבלים את כספי המסים שלנו כדי לזרוק פצצות על ילדים!".

 

"תעשו אמנות, תאזינו למוזיקה, תזדיינו, תעשו עוד ילדים, תאכלו, תעבדו, תאהבו, תאהבו, תאהבו. תעצרו את המלחמה הארורה עכשיו", הוסיף ודר לקהל. בהמשך המשיך את השיר וניצח על הקהל בשירת "War, What is it good for? absolutely nothing".

 

ביממה האחרונה סרטון קטע ההופעה הועלה ליוטיוב וגרר עמו תגובות רבות מצד ישראלים, אשר רואים בדבריו של ודר הסתה והצגה חד-צדדית של המצב במזרח התיכון. "אדי, אם במקרה לא שמת לב, הם יורים טילים מעזה על ישראל כבר תשע שנים", נכתב באחת התגובות, "אני גר באשדוד שבישראל, וכבר הייתי במקלט ארבע פעמים היום". "לפניכם אדם שטוף מוח", כתב מגיב אחר.

 

מגיבים נוספים כתבו: "אז זו הסיבה האמיתית שבגללה אתם לא מגיעים לישראל? הסיבה שאתם מתעלמים מהמעריצים המסורים שלכם, שמתחננים שתבואו כל כך הרבה שנים?". בתגובה אחרת מגולש ישראלי נכתב: "אותו הסיפור כמו עם רוג'ר ווטרס - מוזיקה טובה, אדם רע. תתעסק במוזיקה, לא בפוליטיקה".

 

פרל ג'אם נמנית בין הלהקות המבוקשות ביותר להופעה בישראל, אך הלהקה מעולם לא הגיעה לארץ בהרכב מלא. על אף קמפיינים ברשת להבאתה של להקת הגראנג' האהובה לארץ, שמועות רבות גורסות כי סולן הלהקה ודר, וכן דעותיו הפוליטיות, הם הסיבה שבגללה סירב ההרכב להופיע בישראל עד כה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'בנק
אדי ודר. "אנשים זורקים טילים אחד על השני"
צילום: גטי אימג'בנק
לאתר ההטבות
מומלצים