שתף קטע נבחר

"החלפתי עם לברון הודעות, ניפגש באוהיו"

דייויד בלאט, התראיין בארה"ב וסיפר על היחסים החדשים שלו עם לברון ג'יימס, הגאווה להיות המאמן האירופאי הראשון ב-NBA ("אין לחץ אבל זה כבוד גדול"), התקופה ברוסיה ("לקח להם זמן לקבל אותי"), וחוזר לילדות ("לא גדלתי בבית רגיל, אבל היו סביבי אנשים טובים")

אחרי שהתאקלם בתפקידו החדש כמאמן קליבלנד קאבלירס ואף החל לאמן את הקבוצה בליגת הקיץ בלאס וגאס, דייויד בלאט, התפנה לראיון ראשון גדול בארצות הברית ובו שפך לא מעט אור בנוגע למה שעבר עליו בתקופה האחרונה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

"אני עובר מפסגה אחת של הר לפסגה אחרת בחודשיים האחרונים", סיפר בלאט בנוגע למעבר שלו אחרי הזכייה באליפות אירופה יחד עם מכבי תל אביב לג'וב החלומי בארצות הברית. זה לא היה קל עבורו. כבר שנים ששמו קושר לקבוצות מהליגה הטובה בעולם, אך זה אף פעם לא הבשיל לכדי מעבר, עד לקיץ הנוכחי.

 

בלאט. מפסגה לפסגה (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
בלאט. מפסגה לפסגה(צילום: עמית שאבי)

 

"חייתי חיים מעולים שלא כל אחד יכול לחיות", סיפר מאמן הקאבס על חייו בישראל יחד עם משפחתו. "לא היו לי הצעות משמעותיות מספיק שגרמו לי לעזוב את הכול", הוסיף.  אבל מיד אחרי הזכייה עם הצהובים ביורוליג, הכול השתנה. באי מייל מיוחד ששלח לעיתון האמריקאי USA TODAY רשם בלאט את הדברים הבאים: "ברור שמישהו צריך לרצות בך, אבל אין לי ספק שאוכל לאמן ב-NBA".

 

אחרי המייל הדרך לליגה הטובה בעולם הייתה קצרה. מינסוטה טימברוולבס, יוטה ג'אז וגולדן סטייט הן רק חלק מהקבוצות שחשקו בשירותיו, מי כמאמן ראשי ומי כעוזר. בסופו של דבר הוא בחר בקליבלנד."לא עזבתי את ישראל כדי לראות את התמונה שלי בכל יום ב-ESPN או ב-USA TODAY. זה לא היה חשוב עבורי. זה נכון שההיכרות עימי בארצות הברית הייתה פחותה, אבל לא הרגשתי שאצטרך להוכיח את עצמי בעזרת התקשורת".

 

בלאט במסיבת העיתונאים הרשמית הראשונה שלו ב-NBA (צילום: AP) (צילום: AP)
בלאט במסיבת העיתונאים הרשמית הראשונה שלו ב-NBA(צילום: AP)

 

בלאט שנולד בפרמינגהאם, מסצ'וסטס ב-1959, לא גדל במשפחה רגילה ואביו עזב את הבית בגיל צעיר. בראיון הוא מתייחס לכך: "לא גדלתי בבית רגיל עם משפחה גדולה, אבל תמיד היו סביבי אנשים טובים שהשפיעו עליי וזה עזר לי להסתדר בכל מיני סיטואציות שקרו לי במהלך החיים".

 

בנוגע לתקופה הנהדרת שלו ברוסיה שכללה זכייה באליפות אירופה עם הנבחרת ובמדליית ארד אולימפית באולימפיאדת לונדון, סיפר בלאט כי ההתחלה לא הייתה כזו קלה. "היה קשה להם לקבל אדם שהוא אמריקאי, ישראלי ויהודי. בהתחלה לא התקבלתי על ידי הציבור, וכן לא על ידי אנשי הכדורסל הרוסי".

 

בלאט. "בהתחלה לא קיבלו אותי" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בלאט. "בהתחלה לא קיבלו אותי"(צילום: AFP)

 

אז איך היחס אליו השתנה? "אחת הדרכים הקלות ביותר להיכנס לליבם של אנשים, במיוחד ברוסיה, היא להצליח, וזה בדיוק מה שעשינו. וכשזה קרה זה הלך בדיוק לכיוון הנכון כי הרוסים אוהבים גיבורים".

 

לפני שלושה ימים קיבל המאמן בשורה משמחת. לברון ג'יימס הודיע כי הוא "חוזר הביתה" לקליבלנד. מקבוצה עם פוטנציאל בזכות שלוש בחירות דראפט ראשונות, הפכה החבורה של בלאט למועמדת לגיטימית לזכייה באליפות ה-NBA. הישראלי/אמריקאי סיפר כי בימים האחרונים הוא וג'יימס שולחים אחד לשני הודעות טקסט, וידברו באריכות כשייפגשו באוהיו.

 

בנוגע לכך שהוא למעשה המאמן האירופאי הראשון שמגיע ישירות מקבוצה ביבשת הישנה למשרת המאמן הראשי בליגה הטובה בעולם אמר: "אין בזה לחץ אלא יותר עניין של גאווה. אין ספק שזה כבוד להיות המאמן הראשון מאירופה שמגיע למשרת אימון ב-NBA, למרות שאני לא בדיוק כמוהם כי גדלתי כאן בארצות הברית".

 

עוד ב-ynet ספורט:

הסיכום המצחיק ביותר לגמר המונדיאל. צפו

שיר המונדיאל הכי פרובוקטיבי שיצא לברזיל 2014. צפו

צפו באוהד ה''נכה'' שפרץ למגרש במונדיאל

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיקי פיירשטיין
דייויד בלאט
צילום: מיקי פיירשטיין
מומלצים