שתף קטע נבחר

צילום: רויטרס, מיכל חורשי

פרטים חדשים על המנהרה שנחשפה: "ניסיון לפיגוע שלא הכרנו כמותו"

בכיר בצה"ל חשף שחמאס תכנן פיגוע באמצעות המנהרה שנחשפה לפני שבוע בכרם שלום. התכנון כלל הרג מסיבי ואף חטיפה. הערכה: המחבלים היו בשלבי הכנה אחרונים

"לא פיגוע, אלא מבצע מיוחד". כך תיאר בכיר בצה"ל את היערכותם של עשרות לוחמי חמאס במנהרה הגדולה שנחשפה באזור כרם שלום לפני כשבוע. אחת מנקודות היציאה של המנהרה הייתה במקום שבו נחטף גלעד שליט. העבודה של הכוחות במקום עדיין נמשכת.

 

עוד בחדשות:

 

"זהו פיגוע שלא הכרנו כמותו, שכלל ירי מרגמות שלהם, הרג מסיבי בבסיס או ביישוב וחטיפה בסבירות גבוהה", אמר הגורם הבכיר. "עדיין כוחות מיוחדים של אגוז ושריון נמצאים באותו המרחב". בשבוע שעבר פוצץ חמאס את אחד מערוצי המנהרה, 100 מטר בתוך שטח ישראל. אותו ערוץ עבר מתחת לעמדת טנק, אך באותה שעה לא היה טנק במקום.

 

 

מנהרת אמל"ח של חמאס ברצועת עזה (ארכיון)                      (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
מנהרת אמל"ח של חמאס ברצועת עזה (ארכיון) (צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

בנוסף, תאונת העבודה שבה נהרגו שישה פעילים במנהרה יומיים קודם לכן נגרמה מפעולה התקפית מקדימה של הצבא במקום.

כדי להשמיד חלק מהערוצים של המנהרה הפציץ אותה חיל האוויר בשבוע שעבר. 30 פצצות JDAM הוטלו במרחק 350 מטר בלבד מכרם שלום. JDAM (Joint Direct Attack Munition) היא מערכת מונחית GPS ההופכת פצצות אוויר למדויקות, "חכמות". בצבא מעריכים כי מנהרה זו הייתה אמורה לשמש את המחבלים בשיא מבצע "צוק איתן" וכי הם היו בשלבי הכנה סופיים.

 

"הבאנו לשם כמעט את כל מקדחי הענק, הדרילרים, שיש במדינת ישראל, וכנראה חמאס ראה זאת ולכן ניסה לפוצץ את עמדת הטנק בשטחנו", סיפר הגורם הבכיר, "יש עוד כמה כאלה ברצועה, אבל אין עדיין מערכת שתדע לזהותם. כדי להשמידם אנו צריכים לפעול כאלפיים מטר בתוך שטח הרצועה".

 

בינתיים קיבל צה"ל אישור לחדש את התקיפות מהאוויר נוכח הירי הנמשך מהרצועה. האישור הזה עשוי להיות רק צעד ראשון בדרך למבצע קרקעי, שהבוקר נראה רחוק - לאחר החלטת הקבינט לקבל את היוזמה המצרית להפוגה. "התמרון יביא הישגים בנושא המנהרות הרבות שיש ברצועה, היכן שחיל האוויר לא אפקטיבי", אמר היום בכיר בצה"ל בתדרוך לכתבים.

 

עם חידוש התקיפות ברצועה התפוצצה רקטה בין בניינים בשדרות וגרמה לנזק קל. בשעה 16:00 יורטה רקטה ששוגרה לעבר אשקלון. כמו כן, נורו רקטות לעבר יישובים במועצה האזורית אשכול. שר החוץ אביגדור ליברמן אמר במסיבת עיתונאים בעקבות חידוש התקיפות: "מול רצועת עזה מדינת ישראל חייבת ללכת עד הסוף. יש לסיים את המבצע כשצה"ל שולט בכל רצועת עזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
מנהרת אמל"ח (ארכיון)
צילום: דובר צה"ל
מומלצים