שתף קטע נבחר

בורקאי: כמו קופנגן, רק בלי הישראלים

החול הלבן, מי הטורקיז, הרוגע וחיי הלילה, הופכים את האי הפיליפיני בורקאי לאחד היעדים האטרקטיביים במזרח כולו. האם נולד כאן המתחרה הגדול של חופי תאילנד?

בורקאי. אי חלומות (צילומים: שחר חי) (שחר חי)
בורקאי. אי חלומות (צילומים: שחר חי)

 (שחר חי)

הפיליפינים הוא כבר מזמן לא "המקום שממנו מגיעים המטפלים של סבא וסבתא", אלא הרבה מעבר. מדובר ביעד אקזוטי שמציע חופים בתוליים ומדהימים, נופים מרהיבים, עיר בירה מפתיעה, חיי לילה אטרקטיביים והרבה מנוחה.

מפת האזור ()
מפת האזור

השילוב של כל אלה הופך את הפיליפינים לתחליף ראוי לתאילנד, ולא מן הנמנע שבשנים הקרובות תהפוך ליעד המועדף על הישראלים במזרח.

 (שחר חי)

הפיליפינים הם קבוצה של 7,107 איים הממוקמים בדרום מזרח אסיה, בין האוקיינוס השקט לים הפיליפיני המערבי, ממזרח לוייטנאם, כאשר 800 מהאיים מאוכלסים. אין טיסה ישירה מישראל לפיליפינים, וכל חברת תעופה מגיעה ליעד בטיסת המשך דרך יעד אחר. אנחנו טסנו כ-11 שעות עם "קוריאן אייר" לסיאול שבדרום קוריאה, ומשם כארבע שעות למנילה, בירת הפיליפינים.

 (שחר חי)

החול הלבן, מי הטורקיז, הרוגע וחיי הלילה, הופכים את בורקאי לאחד היעדים האטרקטיביים בפיליפינים. רצועת החוף הלא גדולה כל כך, מציעה לכל אורכה בתי מלון (3 כוכבים ב-80$-100$ לזוג ללילה, 4 כוכבים 80$-130$, 5 כוכבים 150$-250$ לזוג ללילה), מיטות שיזוף, מסאז'ים (כ-15$ עבור מסאז' של שעה), מסעדות וחנויות בגדים. בלילה, הופכות המסעדות לברים, שבחלקם אפשר לשבת וליהנות ממוזיקה טובה או הופעות, ובאחרים לרקוד עד אור הבוקר.

 

מסע דילוגים

בורקאי מזכיר מאוד את קופנגן שבתאילנד, עם הבדל מהותי אחד: הרבה פחות תיירים ישראלים. עם זאת, לא כדאי לנצל את השהות באי ברביצה על החוף בלבד, מומלץ בחום לשכור סירה ממנועת ולצאת ל"דילוג בין האיים" הסמוכים (עלות הסיור כ-40$ לאדם).

 (שחר חי)

אחת האטרקציות בסיור היא "קריסטל איילנד", אי מדהים ביופיו בו ממוקמת מערה שהירידה אליה מובילה למי טורקיז מזמינים. בדרך לאי עוצרים, ואפשר לקפוץ למים מצוידים בשנורקלים ולצלול. סביר להניח שבזמן העצירה תיתקלו במקומיים על סירות קטנות שמוכרים קוקוסים וארטיקים למיניהם. מומלץ לקנות, זה כיף ומרענן.

 

טיסה ממנילה הבירה לבורקאי אורכה כ-45 דקות. משדה התעופה יש לקחת מונית לחוף ומשם לעלות על מעבורת. לאחר 20 דקות תגיעו לנקודה באי ממנה תעלו על מונית נוספת. מנקודת העצירה תצטרכו ללכת מספר דקות עד לאזור בתי המלון.

 

מנילה: בין עושר מופלג לעוני נורא

עיר הבירה של הפיליפינים, מנילה, מפתיעה במיוחד. הפערים בין העושר והעוני שבה ניכרים היטב. ביקור חטוף בשוק של בלקראן שבמטרו מנילה, חשף אותנו לעוני הרב באזור המדובר. עם הגעתנו התבקשנו לשמור על חפצינו ולא לצלם בשטח השוק. במקום נגלו לעינינו הורים וילדיהם שמוכרים מכל הבא ליד, וכמוהם ילדים שמשוועים שנביא להם כסף. העצירה היתה אמנם קצרה, אך מרתקת ביותר.

 (שחר חי) (שחר חי)

מן הצד השני של המתרס ישנו בית המלון המפואר "פנינסולה" בו לנו, הקניונים הכוללים את מיטב החנויות ורשתות האופנה (אלדו, זארה, מנגו וחנויות מקומיות יפות מאוד. המחירים כמעט כמו בארץ, בחלק מהחנויות זולים מהם במעט), ושדרת המסעדות והברים "מקאטי", בה תוכלו גם למצוא מספר בתי קזינו.

 

אחד הברים המומלצים לבילוי לילי הוא "Gramercy 71" הממוקם בקומה 71 של מגדל משרדים. במקום חלק סגור וחלק פתוח שפונה לנוף מרהיב על העיר מנילה. האלכוהול לא יקר, המוזיקה עדכנית והאווירה טובה במיוחד.

 

מי שמגיע לפיליפינים לא יכול לפסוח על שייט בקנו היישר למפלי הפגסנחאן. נסיעה של כ-3 שעות מהבירה תביא אתכם למקום המדהים ותאפשר לכם ליהנות מנוף עוצר נשימה.

השייט עצמו אורך כשלוש שעות (הלוך ושוב), במהלכו ניתן ליהנות מנוף ג'ונגלי משהו ומתושבי הכפר שמעל הנער שבכל הזדמנות מנופפים לשלום.

 

גולת הכותרת היא ללא ספק המפל. עם ההגעה אליו ניתן לעלות על רפסודה שמשיטה אתכם היישר למפל. מטח של מים ייפול על ראשכם בעוצמה רבה, אך כשתרימו את הראש הכאב יחלוף כלא היה ותוכלו לטבול במים הנהדרים וליהנות מהעוצמתיות של המקום.

 

 

הכתבת היתה אורחת חברת קוריאן אייר, חברת flyeast ומשרד התיירות הפיליפיני

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים