שתף קטע נבחר

צילום: AFP, רויטרס

לפיד: "זה יימשך כמה שזה צריך להימשך"

שר האוצר ביקר פצועים בבית החולים ואמר כי ישראל לא הורידה שום אופציה מהשולחן. "מלחמה גובה מחירים וידענו את זה. אנחנו לא פוחדים"

"אנחנו לא נגביל עצמנו בזמן. יש לנו משימה וצריך לבצע אותה". כך אמר בצהריים (יום א') שר האוצר יאיר לפיד, שביקר פצועים מהלחימה בעזה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בהתייחסו לאפשרות שצה"ל יכבוש את הרצועה, אמר לפיד: "אין שום דבר שהורדנו מהשולחן. המטרה היא להסיר את איום הטרור מעל מדינת ישראל, וכל האפשרויות, כולל כיבוש הרצועה, על השולחן. נבחן זאת לפי המטרות שהצבנו לעצמנו". 

 

לפיד הוסיף ואמר: "המשימה אומרת - נכנסים, מאתרים את מנהרות התופת והמשגרים, ופוגעים בראשי הזרוע הצבאית של חמאס. מחלישים את חמאס באופן שלא יאפשר לו לפעול כפי שפעל בימים האחרונים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מנהרות שמהן יוצאים אנשים עם חומרי הרדמה ואזיקונים שבאו לחטוף חיילים ואזרחים או לפוצץ בתי ילדים ביישובי הסביבה. זה יימשך כמה שזה צריך להימשך".

 

לדבריו, "המטרות נותרו כשהיו. יצאנו למבצע הזה בידיעה מהן. מצטבר מודיעין כל הזמן. ביממה האחרונה תפסנו 13 פעילי טרור שכל אחד מהם הופך לגוף מודיעין ונותן אינפורמציה שימושית בטרור החמאס".

 

 

לפיד הוסיף וסיפר על השיחות שקיים עם הפצועים, "הלכתי בין המחלקות ודיברתי עם מח"ט גולני ומפקדי פלוגות. הם בעיקר רוצים לחזור לחיילים שלהם ואומרים אל תוותרו ואל תעצרו. מלחמה גובה מחירים, וידענו זאת ברגע שנכנסנו לעזה וגם קודם. לא ששנו אלי קרב להיכנס. אנחנו גם לא פוחדים כי אנו מבינים שזה חלק מהאירוע וצריך להכיר בזה שיש לזה מחירים קשים. הלב יוצא למשפחות. אנו מאחלים החלמה לפצועים ומחבקים את המשפחות השכולות. זה המחיר".

 

מבצע צוק איתן - כתבות נוספות:

 

תדרוך כוחות צה"ל בפאתי רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
תדרוך כוחות צה"ל בפאתי רצועת עזה(צילום: דובר צה"ל)

מסוק צה"ל מעל כפר עזה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
מסוק צה"ל מעל כפר עזה(צילום: עידו ארז)

תושבים פלסטינים נמלטים משכונת סג'עייה ברצועה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
תושבים פלסטינים נמלטים משכונת סג'עייה ברצועה(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

יומו ה-13 של מבצע "צוק איתן" נפתח בכניסה של כוחות צבא נוספים לשטח הרצועה, באזעקות ובשיגור רקטות נוספות לעבר יישובי הדרום, השפלה, השרון ועוטף עזה, רובן נפלו בשטחים פתוחים. לקראת הצהריים העביר חמאס בקשה לישראל להפסקת אש הומניטרית למשך שעתיים כדי לחלץ את הפצועים ואת גופות ההרוגים באזור שכונת סג'עייה במזרח העיר. הבקשה הועברה לישראל דרך הצלב האדום.

 

בבוקר יירטה מערכת כיפת ברזל שתי רקטות שנורו לעבר באר שבע. שלוש רקטות נוספות שנורו לעבר העיר התפוצצו בשטחים פתוחים. קודם לכן נורו מטחים לעבר אזור עוטף עזה. לא ידוע על נפגעים. החל מ-9:00 נשמעו אזעקות באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. דווח על נפילה בין בתים ללא נפגעים, על יירוט באזור העיר ועל נפילה בשטחים פתוחים. רקטה נוספת פגעה ברכב ובמבנה ביישוב במועצה האזורית אשכול.

 

פגיעה ישירה באחד מיישובי הפזורה הבדואית - שאינם ממוגנים - סמוך לדימונה הביאה למותו בסוף השבוע של עודה אל-וודג' (32) ולפציעת ארבעה בני אדם נוספים, ובהם תינוקת וילד - כולם בני משפחה אחת. "כשאתם שומעים על נפילה בשטחים פתוחים, לפעמים זה אומר פגיעה ישירה בבית שלנו", אמר אחד מקרובי המשפחה.

 

במהלך סוף השבוע נהרגו חמישה חיילים בשורת תקריות קטלניות בשטח. סמ"ר איתן ברק, בן 20 מהרצליה, נהרג ביום שישי וכעת נבדק אם מותו נגרם מאש כוחות צה"ל. רב-סרן (מיל') אמוץ גרינברג, בן 45 ואב לשלושה מהוד השרון, וסמל אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, נהרגו בהיתקלות עם מחבלים שחדרו לשטח ישראל במנהרה. צוער בר רהב, לוחם הנדסה בן 21 מרמת ישי, נהרג מירי טיל נ"ט שפגע בכלי הנדסי שבו נסע, וסמל בניה נפתלי רובל, לוחם חי"ר בן 20 מחולון, נהרג בהיתקלות.

 

על פי נתוני הצבא, חשפו עד כה כוחות צה"ל בשטח 14 מנהרות ו-36 פירי מנהרות. עשרות מחבלים נהרגו הלילה, ואלו הצטרפו לכ-70 מחבלים שנהרגו מאז תחילת המבצע. להערכת צה"ל, המחבלים עשו עד כה שימוש בכמחצית מכמות הרקטות שברשותם. "1,705 רקטות נורו עד כה מתוך כ-10,000 שהיו ברשותם ערב המבצע", צוטט דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, בסוכנות הידיעות רויטרס. "להערכתנו, 40-30 אחוזים מהרקטות שלהם הושמדו על ידינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
חייל בכניסה לרצועת עזה
צילום: EPA
מומלצים