שתף קטע נבחר

צילום: AFP, רויטרס

שי נפצע קשה יום לפני יום הולדתו ה-20

עשרות חיילי גולני שנפצעו בכמה תקריות שהיו ברצועת עזה בלילה שבין שבת לראשון, מאושפזים בבתי החולים בארץ. אביו של אחד הפצועים: "הוא רק זוכר שהם השתלטו על בית, ירו עליהם, היה פיצוץ גדול וכולם עפו באוויר"

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים עשרות חיילי גולני שנפצעו בכמה תקריות שהיו בלילה שבין שבת לראשון ברצועת עזה, במהלך מבצע צוק איתן ובהן נהרגו 13 חיילים מהחטיבה. בין הפצועים גם סא"ל רועי לוי (35) מנחושה, מפקד גדוד הסיור בגולני, שמאושפז במצב קשה במרכז הרפואי שיבא. תחילה חששו כי רסיס חדר לראשו, אולם לאחר הגעתו לבית החולים עבר לוי מספר בדיקות ונמצא שהוא סובל מפגיעת הדף בלבד. הדבר גרם לרופאים ולבני המשפחה להיות אופטימים.

 

עוד בחדשות:

 

 

   

 

סא"ל לוי הגיע מורדם לבית החולים, אולם כעבור זמן מה הוחלט להעיר אותו באופן הדרגתי והוא אף הצליח לשוחח מעט עם בני משפחתו. קרובים, חברים וחיילים של לוי הגיעו לבקר אותו ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בשיבא. חייליו לשעבר אמרו שמדובר במפקד מצטיין, מנהיג משכמו ומעלה, שאותו העריצו בזמן שירותם. לוי, נשוי ואב לשלוש בנות, נפצע בעבר במבצע עופרת יצוקה, אולם קרוביו מספרים שהוא התאושש במהרה וחזר לשדה הקרב.

 

מלבד לוי, מאושפזים בשיבא שבעה פצועים נוספים, שלושה במצב קשה, שלושה במצב קל ואחד בינוני. "אנחנו מעריכים שלא נשקפת סכנה לחייהם", אמר היום מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין. אחד הפצועים קל, סמל עמית זוהר מגולני, נפגע מרסיסים באוזן ומאושפז במחלקת אף אוזן גרון. על אף פציעתו, הוא אמר לבני משפחתו שהוא כבר רוצה לשוב ליחידה שלו ולהילחם במבצע.  


תדרוך מח"ט גולני, לפני שנפצע, וכניסת החטיבה לרצועה (למעלה) (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
תדרוך מח"ט גולני, לפני שנפצע, וכניסת החטיבה לרצועה (למעלה)(צילום: דובר צה"ל)

אחד הפצועים במצב בינוני עד קשה בשיבא הוא סמל שי גנון, שיחגוג מחר את יום הולדתו ה-20. אבא שלו אמר כי היום "הוא נולד מחדש". גנון, תושב קריית גת, נפצע יחד עם מפקדו סא"ל רועי לוי. הוא פונה לבית חולים ברזילי באשקלון והועבר בהמשך למרכז הרפואי שיבא.

 

"דיברנו איתו מעט, הוא תחת השפעת מורפיום ומספר שהוא לא זוכר הרבה", סיפר אביו יהודה. "הוא רק זוכר שהם השתלטו על בית והתחילו לחטוף. הוא זוכר שירו עליהם, היה פיצוץ גדול וכולם עפו באוויר, ואז מצא את עצמו בבית החולים".

 

האב הספיק להיפגש עם בנו כאשר היה בשטח הכינוס לפני הכניסה לעזה. "ראיתי שהוא קצת מכונס בעצמו לפני הקרב. חזרתי מודאג ולא שקט. ביקשתי ממנו שיתקשר להודיע לי לפני שהוא נכנס, והוא אמר שהוא לא יודע אם יוכל, והוא אכן לא התקשר. ניסיתי לדבר איתו אבל הטלפון הנייד שלו היה סגור. איזו חיילת התקשרה לעדכן שהוא בפנים ושאין לנו מה לדאוג. במשך כל סוף השבוע אני ואמו גליה עקבנו בדאגה אחרי החדשות ובקושי ישנו בלילה" הוסיף האב.

 

פינוי פצועים מרצועת עזה לבתי החולים ()
פינוי פצועים מרצועת עזה לבתי החולים

בבוקר קיבלה האם גליה שיחת טלפון מצה"ל שבה התבשרה שבנה נפצע ושעליהם להגיע מיד לבית חולים ברזילי. "הסבירו לנו שהוא פצוע בראש, סובל משבר בגולגולת, חבלה קשה בפנים ורסיסים ברגל. בהמלצת מנהל בית החולים, ד"ר חזי לוי, עברנו לשיבא כי פה מתמחים בפגיעות ראש. כעת הוא בטיפול נמרץ נוירוכירורגי, בתקווה שלא יצטרך לעבור ניתוח. הרופא אמר לי שהוא מאוד מעודד", סיפר אביו.

 

"הוא מרגיש שאנחנו לצידו"

בבית חולים בלינסון מאושפזים שני פצועים במצב קשה, שלושה במצב בינוני ותשעה במצב קל. אחד הפצועים הוא ירין מוסקוביץ', חייל גולני, שנפצע מטיל או פצצת מרגמה שנורו לבית שבו שהה עם חיילים נוספים.

 

אימו, יעל מוסקוביץ', יצאה הבוקר לסידורים וכשחזרה בשעה 9:30 לבית בקריית אתא היא קיבלה טלפון מבעלה שירין נפצע. "עזבנו הכול ובאנו לבית החולים. כשהגענו לפה הסבירו לנו שהוא סובל מפגיעה כתוצאה משאיפת עשן. הגענו למיטתו והוא ישן. הבנו שהוא מרגיש שאנחנו נמצאים לצידו".

 

התקריות בהן נהרגו חיילי חטיבת גולני  (צילום: AFP) (צילום: AFP)
התקריות בהן נהרגו חיילי חטיבת גולני (צילום: AFP)
 

ההורים מספרים כי לפני עשרה ימים ראו בפעם אחרונה את בנם, בברית מילה של נכד שנולד להם ונקרא - צוק. "בפעם האחרונה דיברנו עם ירין לפני שלושה ימים. הוא סיפר שהם נכנסים לעזה, לוקחים להם את הטלפונים ומאז לא שמענו ממנו, עד שהיום קיבלנו את הבשורה שהוא נפצע".

 

האם יעל מספרת כי הלילות האחרונים היו לילות של דאגה ללא שינה: "אתה מצליח להירדם רק כשאתה מותש. כל הזמן אנחנו חיים בדאגה וכואבים על הילדים שלנו. אנחנו מקווים שכל החיילים יחזרו בשלום". ההורים מספרים כי בנם התגייס לקרבי בעקבות מותו של דודו, קצין צה"ל אביהו יעקב ז"ל. ההורים תומכים בפעולת צה"ל בעזה: "אנחנו מקווים שראש הממשלה,

למרות הלחצים הבינלאומיים, ימשיך במשימה, יסיים את העבודה ושכולם יחזרו בשלום".

 

על רקע בשורות האיוב שקיבלו משפחותיהם של החללים, קרוביהם של הפצועים בבית חולים סורוקה מודים על מזלם שיקיריהם רק נפצעו. "הוא סיפר שהלחימה הייתה קשה", אמרו בני משפחתו של חייל גולני שנפצע באורח קל. "הוא עדיין קצת בהלם. ניסינו לדבר איתו אבל הוא קצת בשוק".

 

פאני סעדון, אימו של אחד הפצועים, סיפרה כי רק לפני כחצי שנה הוא נפצע ברגלו אך התעקש לחזור לשירות. "משם הוא המשיך ונכנס לעזה כמו כולם. הודיעו לנו על הפציעה בשש בבוקר, שמענו את הקול שלו, הוא אמר 'אבא, אני בסדר' ושמחנו. אנחנו מקווים שהפגיעה הנפשית לא גדולה אחרי שהיה בתוך התופת הזו. מדי פעם יש לו התפרצויות של בכי. הוא ראה את אחד החברים שלו מת לידו וכל הזמן שואל על חברים נוספים. הוא לא יודע עוד פרטים, הוא יידע בהמשך, יילך להלוויות ויבקר את הפצועים".

 

אילן זיצר, שבנו הקצין נפצע אתמול באורח בינוני, אמר כאשר ביקר אותו בבית החולים: "אני מאחל לכל החברים של בני שיהיו חזקים, שימשיכו לעשות את מה שהם עושים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
פינוי פצוע לבית חולים סורוקה
צילום: הרצל יוסף
מומלצים