שתף קטע נבחר

רשות השידור פסלה תשדיר ובו שמות ילדי הפלסטינים שנהרגו בעזה

ארגון בצלם ביקש להעלות תשדיר שבו יצוינו שמות ילדים פלסטינים שנהרגו במהלך "צוק איתן", אך בקשתו נדחתה פעמיים - על ידי רשות השידור ועל ידי ועדת הערר שפנה אליה. "התשדיר מחזק את הטענה שישראל אחראית למותם, ולא החמאס", נאמר בוועדה. בצלם: "משתיקים את המחיר שמשלמים תושבי עזה"

רשות השידור פסלה בשנית תשדיר של ארגון "בצלם" שבו צוינו שמות ילדים פלסטינים שנהרגו במהלך "צוק איתן". ועדת ערר, בראשות יושב ראש רשות השידור אמיר גילת, החליטה היום (ד') לפסול את בקשת הארגון, בטענה שבימים אלה מתנהלת מלחמה והתשדיר המדובר הוא שנוי במחלוקת.

 

גורמים בוועדה אמרו ל-ynet כי "ארגון 'בצלם' הוא פוליטי, ולכן הדבר אסור על פי חוק". על פי הגורמים גילת אמר בוועדה כי, "עצם הקראת שמות הילדים הפלסטינים בלבד ופרסומם בישראל במהלך המבצע, מחזק את טענת הפלסטינים כאילו ישראל אחראית למות הילדים - בעוד שישראל טוענת שחמאס הוא האחראי למותם, בגלל שהאזרחים מהווים מסתור לאנשים החמאס".

 

ארגון בצלם ביקש לשדר את התשדיר בשבוע שעבר, אך בקשתו נדחתה על ידי מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם. בעקבות זאת פנה הארגון לוועדה במטרה לערער על ההחלטה. "מדובר בתשדיר אינפורמטיבי הכולל את הקראת שמות הילדים הפלסטינים, ואין בו בכלל תוכן פוליטי", כתב בפנייה חגי אלעד, מנכ"ל "בצלם". בפנייתו נכתב גם כי סירוב לבקשה ייאלץ את הארגון לפנות לערכאות המתאימות - וככל הנראה הכוונה היא לבג"ץ. גם פנייה זו נדחתה, כאמור. 

 

מ"בצלם" נמסר: "בהפצצות בעזה נהרגו עד כה יותר מ-600 בני אדם, בהם יותר מ-150 ילדים. אולם מלבד דיווח לקוני על מספר ההרוגים, התקשורת בישראל נמנעת מלדווח עליהם. בלית ברירה, פנינו לקול ישראל על מנת לפרסם ברדיו תשדירים בתשלום, בהם מוקראים חלק משמות הילדים הרבים שנהרגו במבצע. הרדיו סירב להשמיע את התשדירים בנימוק שהקראת שמות ילדים פלסטינים שנהרגו בעזה היא 'שנויה במחלוקת' פוליטית. אבל הסירוב לתת לילדים שנהרגו שמות הוא כשלעצמו טענה מרחיקת לכת: שיש להשתיק את המחיר העצום שמשלמים אזרחים בעזה, בהם ילדים רבים, על המבצע".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
הפצצה בעזה בעת מבצע "צוק איתן"
צילום: EPA
לאתר ההטבות
מומלצים