שתף קטע נבחר

שיעור האבטלה זינק מ-6% ל-6.3%

נתוני הלמ"ס מצביעים על עלייה בשיעור הבלתי מועסקים במשק מרמה של 6% בחודש מאי ל-6.3% ביוני. עם זאת, חלה גם עלייה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה מ-64.2% ל-64.7%

שיעור הבלתי מועסקים במשק הישראלי (שיעור האבטלה) טיפס מרמה של 6% בחודש מאי לרמה של 6.3% בחודש יוני. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, עם זאת, עלה מ-64.2% בחודש מאי ל-64.7% בחודש יוני.

 

 

העלייה בשיעור הבלתי מועסקים משקפת את מגמת ההאטה במשק הישראלי, שנובעת בחלקה מהירידה ברווחיות הייצוא. מגמה זו באה השבוע לידי ביטוי בהחלטת בנק ישראל להוריד את הריבית במשק לרמה הנמוכה ביותר בתולדות המדינה - 0.5%. 

 

עם זאת, משמעות העלייה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה היא שיותר ישראלים מחפשים עבודה. מכיוון ששיעור הבלתי מועסקים מייצג את מספר הישראלים שמחפשים עבודה ולא מוצאים - יש להניח שהגידול בשיעור מחפשי העבודה תרם גם הוא לגידול בשיעור הבלתי מועסקים.

שיעור ההשתפות עלה, אך כך גם שיעור האבטלה. אילוסטרציה (צילום: AP) (צילום: AP)
שיעור ההשתפות עלה, אך כך גם שיעור האבטלה. אילוסטרציה(צילום: AP)
 

שיעור התעסוקה בקרב בני 15 ומעלה (כלומר, שיעור הישראלים שעבדו מכלל האוכלוסייה בגילאים אלה) עלה מ-60.2% ל-60.4%. העלייה בשיעור האבטלה הורגשה בעיקר אצל גברים. שיעור הגברים שחיפשו עבודה ולא מצאו עלה מ-5.7% ל-6.4% בעוד ששיעור הנשים שלא מצאו עבודה עלה מ-6.2% ל-6.3%.

 

על פי נתונים לרבעון השני של השנה, חלה עלייה בשיעור העובדים במשרה חלקית שלא מרצונם. מספר הישראלים

שחיפשו עבודה מלאה או נוספת ולא מצאו הגיע לכ-123 אלף ברבעון השני של 2014 (עלייה של 3.3% לעומת הרבעון הקודם), וחלקם מכלל המועסקים עלה ל-3.5% (לעומת 3.4% ברבעון הקודם).

  

עוד עולה מהנתונים לרבעון השני, כי שיעור האבטלה הגבוה ביותר במדינה הוא בעיר הבירה ירושלים (8.1%). בירושלים נרשמה גם העלייה החריפה ביותר בשיעור הבלתי מועסקים - עלייה של 0.9% לעומת הרבעון הראשון של השנה. במחוז הצפון הגיע שיעור האבטלה ל-7.2%, במחוז חיפה ל-5.8%, במחוז המרכז ל-4.8%, במחוז תל-אביב ל-5.7% ובמחוז הדרום ל-7.1%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
תור ללשכת התעסוקה בבאר שבע
צילום: הרצל יוסף
מומלצים