שתף קטע נבחר

אהבה בטלוויזיה: מי הזוג שעושה לכם את זה?

ב"משחקי הכס" הם אחים מאוהבים, ב"שרלוק" הם בלתי ממומשים, ואצל הסימפסונים הם פשוט נצחיים. לכבוד ט"ו באב, סמדר שילוני בחנה את הזוגות הכי מדהימים ובלתי אפשריים בטלוויזיה - ומה הם אומרים עליכם. חג שמח

לפני הרבה הרבה שנים היו בנות ישראל יוצאות לחולל בכרמים בחג אהבת החינם, ובני בנימין נהגו להגיע לשם לעשות פיק-אפ על עיוור, כדי שיוכלו להתחתן ולהקים משפחה. היום אין צורך להמר, כי כל מה שאנחנו יודעים - למדנו מהטלוויזיה. איך אתם אוהבים את האהבה שלכם? הנה כמה זוגות טלוויזיונים שהצליחו לשבות את לבנו. תסתכלו עליהם ותראו אתכם.

 

סרסיי וג'יימי לאניסטר מ"משחקי הכס"

כבר לא כל כך זוג, אבל עדיין הפרזנטורים של גילוי העריות הנצפה ביותר בטלוויזיה. התוודענו אליהם כשג'יימי עוד היה רוצח ילדים נתעב, הדוניסט אכזר, נטול אמפתיה לכל מה שאינו הוא ואחותו, ויחד הם עשו סקס לוהט שמשאיר הכל במשפחה. אלא שבעוד ג'יימי הלך והתפתח לדמות אהובה ומורכבת, סרסיי התקשתה לעמוד בקצב.

 

האחים לבית לאניסטר. הכל נשאר במשפחה

 

כשהגידם חזר הביתה, התברר שיחסי הכוחות הם כבר לא כוחות. הוא עשה הכל כדי לחזור אל אחותו, כי אהב אותה אהבת אמת, אבל סרסיי נותרה אותה אסטרטגית קרת לב שהילדים שלה הולכים ואוזלים, והקטע של האין-יד לא כל כך עושה לה את זה. היחסים האסורים עברו לפאזת האהבה הנכזבת: ג'יימי נאלץ לנתב את פרצי טוב הלב שלו לשימדון, ובבניין מעלה-המלך ננוחם.

 

מה זה אומר עליכם: תלוי מתי. אם אהבתם כבר בעונה הראשונה את המשחק המלוכלך של סרסיי וג'יימי, אתם, ובכן, קצת סוטים. Not that there is anything wrong with that. אם אנחנו מדברים על העונה השלישית ואילך, אז אתם נמנים על קבוצה לא קטנה ורגשנית שמאמינה שאין דבר שלם יותר מלב שבור, וככה אתם מתרפקים על הרומנטיקה שלכם. בהצלחה עם זה.

 

לואי ופמלה מ"לואי"

גם אחרי ארבע עונות של הטרגומדיה המצליחה שלו, לואי הוא עדיין תעלומה. על הבמה הוא האיש הכי רהוט בעולם, קוּל כמו אלף כיווני מזגן. אבל כשזה מגיע לחיים האמיתיים (בסדרה, כן?) יש לו פחות או יותר שלוש הבעות של חוסר אונים ותחושת אשם - שתיים מהן קבוע בכביסה - שבאמצעותן הוא מתקשר עם העולם, ובעיקר עם נשים. לא פלא שאת האהבה הרומנטית האידיאלית שלו הוא חווה עם אמייה ההונגריה - אישה שהוא לא מבין אף מילה ממה שהיא אומרת, והיא אותו כנ"ל.

לואי ופמלה. לפחות הם מדברים את אותה השפה ()
לואי ופמלה. לפחות הם מדברים את אותה השפה

אבל זה לא הקייס כשזה מגיע לפמלה - האישה שהוא מבין כל מילה שלה ובכל זאת נשאר. היא מצדה לא מחמיצה אף הזדמנות להתעלל בו. היא גורמת לו להרגיש דחוי, לא בעניין של נשיקות, לא רוצה סקס, יורדת עליו בלי הכרה, מחליפה לו את הרהיטים בבית כשהוא לא נמצא, ובאופן כללי חופרת לו מנהרה מהאגו ללב. לואי הוא הצד המפציר, המכיל, שמתעקש להיות שם, לאלף את הסוררת, לקחת אותה ביד וללכת איתה צעד-צעד קדימה, אל זוגיות נורמטיבית עד כמה שהג'ינג'י יכול להיות נורמטיבי.

 

מהצד זה נראה כמו הג'וב הכי כפוי טובה בעולם, אני מקווה בשבילו ובשביל העונה החמישית, שזה ישתלם מבחינת ארסנל התובנות.

 

מה זה אומר עליכם: אם אתם אוהבים את מערכת היחסים הזאת, אתם קצת מזוכיסטים, ואולי גם מאמינים שאהבה היא משהו שצריך לעבוד בשבילו קשה, קשה מאוד. רק שתדעו שברגע שאתם עוזבים את המשרד, כולם מוציאים כובעי קרטון וכוסות פלסטיק וחוגגים על השולחנות.

 

אליאב ודנית מ"האח הגדול"

מה עוד אפשר לאמר? יחסי אהבה-שנאה קלאסיים בין שני אנשים שלא ממש רואים האחד את השני. היא מחפשת מטפלת צמודה ממין זכר, שיביא לה אוכל וישמור לה מקום בתור למקלחת, והוא מגלה בעיקרון עניין ער בכל פעולה שתחבב אותו על הצופים, או לפחות לא תבאיש את ריחו בעיניהם, לא משנה מאיזו עדה.

 

מה שהתחיל כסמי-רומן לא מזיק, התפתח למאבק כוחות מניפולטיבי ומכוער שכולו אינטרסים, והתייצב בינתיים כשאליאב (כי "דוש-האלפא שמאמין - סירייסלי? - שהוא שליט הבית", היה ארוך מדי) תפס מרחק מנופר, ובמקביל אישר לדנית להפעיל לנוהל שטיח. נכון לרגע זה, עדיין נמשכת בפול פאוור התחרות על מי אוהב את אליאב יותר - דנית או הוא עצמו, תוך כדי ששניהם כורים לעצמם מנהרה מבוטנת ללב ה"מה דה פאק רק תעופו לי מהעיניים כבר".

 

מה זה אומר עליכם: אם אתם אוהבים את מערכת היחסים הזאת - אתם צריכים טיפול. באמת. אפילו אליאב ודנית לא אוהבים את מערכת היחסים הזאת. ולא, אין את זה ביותר עלוב.

 

ביל מאסטרס ווירג'יניה ג'ונסון מ"הסקס של מאסטרס"

הנעורים מבוזבזים על הצעירים, אומר הפתגם הידוע, ועל המשקל הזה אפשר לטעון שהאהבה הרומנטית מבוזבזת על וירג'יניה וביל. אם אתם בעניין של מחוות אהבה מעוררות אמפתיה, אתם עומדים בתור הלא נכון, וכדאי שתתכופפו כי יורים עליכם. מה כן בתפריט: מאבקים שכלתניים בין שני אנשים אמביציוזיים וחזקים, כשבמקביל, מתחת לפני השטח, רוחשת משיכה מינית חייתית, שבנקודת יציאה כזאת או אחרת - גם תעלה את המסך באש.

 

שני זכרי אלפא אינטלקטואלים - ורק אחד מהם הוא אישה (צילום: באדיבות yes) (צילום: באדיבות yes)
שני זכרי אלפא אינטלקטואלים - ורק אחד מהם הוא אישה(צילום: באדיבות yes)

אף אחד לא יודה פה ברגשות, רגשות זה לחלשים ופה יש לכם עסק עם שני זכרי אלפא אינטלקטואלים, שבמקרה אחד מהם הוא אישה. אבל מה זה משנה כל עוד עסקינן בעניין מדעי, שבגללו אין להם ברירה אלא לחלוק מידי פעם משרד, מיטה ומוניטור?

 

מה זה אומר עליכם: אם זאת מערכת היחסים האידיאלית בעיניכם, אתם כנראה אוהבים לשמור את קלפי האהבה שלכם עד לרגע האחרון, כדי לדחות את הסיפוק. אל תחכו יותר מידי, כי ממש כמו אבוקדו, שנייה אחרי שהוא בשל - הוא כבר רקוב.

 

ג'ונלוק מ"שרלוק"

רציתם אסקפיזם? למה שלא תעלו להפלגה על ספינת הג'ונלוק? על הסיפון תחכה לכם מערכת היחסים המפונטזת, אבל הלא באמת קיימת, זאת אומרת תלוי את מי שואלים, בין שרלוק הולמס וג'ון ווטסון. מציאות? תנו לאחרים ללכלך את הידיים עם העניין ההמוני והזול הזה. אנחנו נסתפק בלא פחות ממקסם-השווא במהלכו שרלוק אנד ווטסון, שני ג'נטלמנים בריטים, האחד קריר והאחר קריר אף יותר, עושים את המעשה האלמנטרי והמתבקש - ומנהלים רומן לוהט.

 

"שרלוק". מערכת יחסים בלתי מושגת

 

שרלוק הוא על תקן ההגדרה המילונית לבלתי מושג. בכלל לא בטוח שיש שם בנאדם בפנים, ואם יש, המיניות שלו מפוקפקת אפילו יותר. ווטסון מעריץ אותו, אבל בכלל לא ברור באיזה קטע. חוץ מכמה רמיזות בריטיות לרעיון הזיווג ביניהם, התסריטאים לא העזו לעשות כלום, ובכל זאת מערכת היחסים הזאת מסעירה צופים וגולשים ברחבי העולם. למה?

 

מה זה אומר עליכם: אם אתם אוהבים את מערכת היחסים הזאת אתם א. קצת נמנעים מחיכוך עם המציאות ומעדיפים לחלום על הבלתי מושג. ב. נדלקים מהמחשבה על כיבוש ופחות מהרעיון של מערכת יחסים ג. גייז בארון ד. גייז סתם.

 

הומר ומארג' סימפסון מ"הסימפסונ'ס"

לא פעם אני שואלת את עצמי, מה לעזאזל מוצאת מארג' סימפסון, אישה בשלה, נבונה, כחולה, שכבר עמדה על דעתה, באוויל המגודל הומר סימפסון? האהבה של הומר ומארג' היא תעלומת קומיקס מאתגרת, לא פחות מהמבטא של סטואי.

 

מארג' והומר סימפסון. לא להאמין שהיא עדיין איתו

 

אין ספק שמארג' והומר באמת אוהבים האחד את השנייה ולהיפך,

אבל לא נהיה רחוקים מהאמת אם נודה שהיחסים ביניהם דומים יותר ליחסים של אמא ובן - כמובן אם מוציאים מהמשוואה את העובדה שהמשיכה הפיזית ביניהם עדיין בועטת ושהם עוד עושים את זה פה ושם (אני לא רואה פה אף אחד מהלאניסטרים מרים גבה, אה?).

 

הרי הוא בודק קצוות אימפולסיבי נצחי, והיא זאת שמחפה עליו. הוא אגואיסט חסר אחריות - אבל מתוק, והיא סולחת ושוכחת. איך בדיוק העסק הזה משתלם לה? מה מארג' מקבלת חזרה? כנראה את זה: תלות מוחלטת שמגובה באהבת אמת ילדותית, לפעמים זה כל מה שצריכה גורת האישה.

 

מה זה אומר עליכם: אם אתם גברים - אתם מחפשים אמא. אם אתן נשים, אתן רוצות להיות אמא. אם אתם צהובים אתם במקום הנכון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"משפחת סימפסון". הכי מאוהבים
לאתר ההטבות
מומלצים