שתף קטע נבחר

דיברתם בסלולרי במהלך נהיגה? המכונית תתריע

מערכת חדשה לזיהוי תנועות אופייניות לדיבור בסלולרי, תאפשר למערכות המכונית לזהות נהג העושה שימוש בטלפון במהלך הנהיגה

מספר סטודנטים מאוניברסיטת סנטה קטרינה בברזיל פיתחו מערכת שתזהה נהגים אשר אינם עושים שימוש בדיבורית וממנהלים שיחה סלולרית בזמן הנהיגה. ותתריע על כך באופנים שונים. המטרה: צימצום השימוש בשיחות טלפון בזמן נהיגה, פעילות המוגדרת על-ידי מומחי בטיחות "מסוכנת מאד" עקב הסחת הדעת הברורה שהיא מייצרת.

 

שימו לב למספרים הבאים שפרסמה בעבר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב. 85% מהנהגים בארה"ב משתמשעים בדרך כלשהי בטלפון סלולרי בזמן נהיגה. השימוש בו נפוץ עד כדי כך, שבמהלך שעות היום, ב-5% מהמכוניות על כבישי ארה"ב מנהלים נהגיהן שיחות טלפון. לדברי חוקרים במכון התחבורה של וירג'יניה-טק, ב-80% מכלל התאונות מעורבים נהגים שדעתם הוסחה בדרך כלשהי במהלך שלוש השניות שקדמו לתאונה.

 

 

מקשקשים בנייד בלי דיבורית? המכונית תתריע (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מקשקשים בנייד בלי דיבורית? המכונית תתריע(צילום: shutterstock)

 

קבוצת הסטודנטים, בראשות רפאל ברי מאוניברסיטת סנטה קטרינה בברזיל, פיתחו אלגוריתם שמזהה תנועות האופייניות לדיבור בנייד בלי דיבורית. המערכת נעזרת במצלמה המצלמת את הנהג במהלך כל זמן הנסיעה, והתוכנה מנתחת האם הנהג מבצע תנועות האופייניות לדיבור בטלפון - החזקת היד קרוב לראש, תנועות השפתיים וכדומה. לפי שעה המערכת זכתה לרישום בפטנט, אך מעבר לכך אין יישום מוכן - כלומר הסטודנטים הסתפקו בינתיים באב-טיפוס ועדיין לא פיתחו תוכנה מסחרית. כמו כן לא ברור האם יצרנית רכב כלשהי תרצה להתקין במכוניותיה את המערכת.

 

מה שבטוח הוא שמערכות מסוג זה, ולא פחות מכך חינוך לסכנות הברורות בשימוש בנייד בלי דיבורית, חשובים מאוד בכדי לצמצם את מספר תאונות הדרכים. היסח דעת נחשב לאחד הגורמים העיקריים לתאונות דרכים, בין היתר שימושים שונים בטלפון הנייד - כמו שיחות, שליחת מסרונים או צילום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים