שתף קטע נבחר

צילום: AFP

שבויי דאעש מספרים: זכרונותיי מג'ון הסדיסט

חטופים שהוחזקו ע"י כנופיית "הביטלס" של דאעש מספרים: הוחזקנו בחושך מתחת לאדמה, דימו לנו הוצאה להורג, הועברנו 10 פעמים ממקום למקום. אחד מהם: "נאזקתי שבוע לאמריקני שראשו נערף, הוא 'נצלב' על קיר". ארה"ב: ייתכן שנתקוף את דאעש בסוריה. עיראק: הג'יהאדיסטים סקלו למוות גבר

סוכנויות המודיעין בארה"ב ובבריטניה ממשיכות לאסוף פרטים על "ג'ון מהביטלס", מנהיג הכנופייה הבריטית האכזרית במיוחד שפועלת במסגרת דאעש, ושלפי ההערכות היא שהוציאה השבוע להורג בעריפת ראש את העיתונאי ג'יימס פולי. ארה"ב הודתה אמש (יום ו') כי היא עשויה להתחיל לפעול נגד מטרות של דאעש גם בסוריה, ולא רק בעיראק כפי שעשתה עד כה, ובתקשורת הבריטית כבר דנים בהרחבה באפשרות שעד לא מזמן נראתה בלתי סבירה בעליל: שיתוף פעולה של צבאות המערב עם צבאו של בשאר אסד נגד דאעש, שהוא אויב משותף של שני הצדדים.

 

מוקדם יותר השבוע פורסם כי בבריטניה חושדים שהאיש שנראה בסרטון המחריד שפרסם דאעש עורף את ראשו של העיתונאי האמריקני, הוא אזרח בריטי שחטופים לשעבר מכירים כ"ג'ון". הוא חבר בכנופייה של דאעש המורכבת מאזרחים בריטים שהתגייסו לג'יהאד (ולכן מכונה "הביטלס"). בסרטון נשמע "ג'ון" מדבר במבטא בריטי עם סממנים של שפה זרה כלשהי, ומומחים מעריכים שמקורו באזור איסט-אנד בלונדון.

עורף הראשים החשוד כ"ג'ון מהביטלס" לצד ג'יימס פולי לפני הוצאתו להורג ()
עורף הראשים החשוד כ"ג'ון מהביטלס" לצד ג'יימס פולי לפני הוצאתו להורג

העיתונאי השני שדאעש מאיימים להוציא להורג, כפי שהוצג בסרטון ()
העיתונאי השני שדאעש מאיימים להוציא להורג, כפי שהוצג בסרטון
ביום שישי פרסם העיתון הבריטי "דיילי מייל" פרטים נוספים על מעשיה הסדיסטים של כנופיית "הביטלס" בראשותו של "ג'ון" נגד האזרחים הזרים שבהם היא מחזיקה. לשני החוטפים האחרים נהגו החטופים לקרוא "פול" ו"רינגו". לפי העיתון, חטופים שהוחזקו בשבי הכנופייה הזו של דאעש סיפרו כי הם אולצו להשתתף בהוצאות מדומות להורג, הוחזקו רוב הזמן בחושך מתחת לאדמה והועברו ממקום למקום לפחות 10 פעמים כדי להקשות על חילוצם. הם טענו כי העיתונאי האמריקני פולי ספג מכות והתעללויות יותר מכולם בשל היותו אמריקני, וכי בין השאר הוא אולץ להיצמד לקיר בתנוחת צליבה.
ג'יימס פולי, העיתונאי שהוצא להורג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ג'יימס פולי, העיתונאי שהוצא להורג(צילום: AFP)

הוריו של פולי, ג'ון ודיאן (צילום: AP) (צילום: AP)
הוריו של פולי, ג'ון ודיאן(צילום: AP)

 

לפי ה"דיילי מייל", כתב צרפתי בן 53 בשם דידיה פרנסואה, שהיה חטוף במשך שמונה חודשים והוחזק עם ג'יימס פולי על-ידי הכנופייה הבריטית, נשאל אם הוא זיהה את המוציא להורג של פולי והשיב: "'לזהות זו מילה גדולה. אני חושב שאני רואה פחות או יותר מי זה". הוא סיפר כי "הביטלס" היכו את פולי אחרי ששוביו מצאו במחשבו תמונות של אחיו, איש חיל האוויר האמריקני, אך הוסיף כי פולי היה איש חזק מאוד שלא נשבר למרות התנאים הקשים. עוד העיד כי החוטפים צילמו את השבויים הזרים שוב ושוב, וכי בכל פעם שהם הועברו ממקום למקום נאמר להם שהם עומדים להשתחרר.

 

דאעש דרשו: לשחרר את "ליידי אל-קאעידה"

העיתונאי הצרפתי ניקולא אנין בן ה-40, שהוחזק כשבוי עם פולי במשך שבעה חודשים, סיפר כי היה אזוק אליו במשך שבוע. "כיוון שהוא היה אמריקני הם היו מכים אותו בתדירות גבוהה יותר, הוא היה סוג של שעיר לעזאזל". הוא נזכר כי הקושי העיקרי היה המחסור באוכל והקור, וכי החוטפים נאלצו לחלוק נעליים זה עם זה. לדבריו זיהה על רגליו של פולי בסרטון עם נעליים שהוא עצמו נעל.

 

"ג'ון מהביטלס" היה כנראה בעל מעמד מכובד בדאעש לאור המשא ומתן שניהל עם גורמים זרים ומשפחות החטופים, משא ומתן שלפי הדיווח ב"דיילי מייל" הביא לדאעש מיליוני דולרים משחרור שמונה חטופים זרים רק השנה. לפי "דיילי מייל" הוא תשאל את החטופים על משפחותיהם והשתמש במידע כששוחח עם בני המשפחות באימיילים ואפילו בסקייפ. השבוע פורסם כי כמה ימים לפני הוצאתו של פולי להורג קיבלה משפחתו הודעת אימייל מדאעש המבשרת על הכוונה לרצוח אותו.

"ליידי אל-קאעידה", האסירה שדאעש דרש את שחרורה ()
"ליידי אל-קאעידה", האסירה שדאעש דרש את שחרורה
 

ביום שישי נודע כי דמי הכופר שביקש דאעש מהממשל האמריקני תמורת שחרורו של פולי היו יותר מ-100 מיליון דולר. ב"סקיי ניוז" דווח כי באותו אימייל טענו אנשי דאעש שהם הציעו לשחרר את פולי בעסקת שבויים בתמורה לכמה אסירים, שאחת מהם היא ד"ר עפיה סדיקי, מי שמכונה "ליידי אל-קעידה". מדובר במדענית שנולדה בפקיסטן והתחנכה בארה"ב. היא נעצרה באפגניסטן כשנמצאו עליה מסמכים המעידים לכאורה על תוכניות לפיגועים, כולל אזכורים של אתרים מפורסמים בארה"ב. בתחנת המשטרה היא פתחה באש לעבר אנשי צוות אמריקנים, ובטקסס נגזר עליה עונש של 86 שנות מאסר.

 

המעשים המחרידים של דאעש המשיכו לעמוד גם ביום שישי בראש סדר היום העולמי. בעיתוני בריטניה הועלתה השאלה אם על בריטניה

לשתף פעולה עם בשאר אסד נגד דאעש. מצד אחד בריטניה, כמו ארה"ב, רואה באסד דיקטטור רצחני שיש לסלקו מהשלטון בסוריה, ומאידך דאעש מהווה אויב משותף למשטר הסורי שבו הוא נלחם ולמערב.

 

בוושינגטון מתחילים לדון ברצינות באפשרות לתקוף את דאעש גם בתוך שטח סוריה ולא רק בעיראק. היועץ לביטחון לאומי, בן רודס, אמר כי הגבול העיראקי-סורי לא ימנע ממטוסי ארה"ב לחצות אותו כדי לתקוף יעדי טרור. הוא אמר שהנשיא אובמה טרם קיבל החלטה על תקיפת דאעש בסוריה, אבל חזר על דברי אובמה שלפיהם ארה"ב תעשה כל הנדרש כדי להגן על אמריקנים ולגרום לדאעש "לשלם על הרצח הברברי של ג'יימס פולי".

 

בעיראק נמשכו ביום ו' הדיווחים על מעשי הזוועה של דאעש באזורים שכבש. עדי ראייה דיווחו כי הג'יהאדיסטים סקלו למוות אדם שהורשע בניאוף. הוא הורשע בבית משפט שלהם בעיר מוסול. זו הפעם הראשונה שמדווח על סקילה למוות שמבצע דאעש בעיראק. מוקדם יותר החודש דווח על אישה שסקלו אנשי דאעש למוות בסוריה.

פורסם לראשונה 22/08/2014 23:11

 

השתתף בהכנת הידיעה יצחק בן חורין, כתבנו בוושינגטון
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך הסרטון שפרסם השבוע דאעש
מומלצים