שתף קטע נבחר

בי"ח זיו: ניתוח נדיר יחזיר לפצוע סורי יכולות להזיז ידו

לראשונה בישראל הושתל סיב עצב ביולוגי שהוטס מבנק רקמות בארצות הברית בזרועו של פצוע מהקרבות בסוריה. לאחר השיקום הוא צפוי להניע את זרועו שהייתה משותקת. עד כה טופלו במרכז הרפואי זיו 353 פצועים סורים, 12 עדיין מאושפזים

בבית החולים זיו בצפת בוצע בהצלחה ניתוח השתלת עצב ביולוגי בזרועו של פצוע סורי. העצב הוטס במיוחד מבנק רקמות בארצות הברית. לאחר הניתוח החל הפצוע להזיז את זרועו שהייתה משותקת.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

הניתוח החדשני התבצע לפני מספר שבועות, לאחר שפצוע קשה בשנות הארבעים לחייו, נפגע באחד הפיצוצים במהלך הקרבות בסוריה. הרופאים איבחנו כי עקב הפגיעה נוצר מחסור משמעותי בעצב חשוב לתנועה ותחושה בזרוע ימין שהתרסקה כתוצאה מהפיצוץ.

 

עוד חדשות בריאות

פריצת דרך: תרופה ניסיונית תאריך חיי חולי לב

יציבה נכונה או ארוטיקה בעלון מש' הבריאות?

פריצת דרך: תרופה לאבולה נמצאה יעילה ב-100%

 

השתל שהוטס במיוחד מארה"ב ( ) ( )
השתל שהוטס במיוחד מארה"ב( )

 

מרכיב ביולוגי ההופך לרקמה עצמית

באמצעות תרומה הוטס מבנק רקמות בארצות הברית שתל עצב ביולוגי, במיכל מיוחד בטמפרטורה של מינוס 70 מעלות. מדובר במרכיב ביולוגי המשלים את החלק החסר בעצב הפגום ומאפשר לתאי עצב לגדול לתוכו.

 

לאחר שהשתל נקלט, הוא הופך לרקמת עצב עצמית של המטופל ומחזיר לאיבר הפגוע את התפקוד התנועתי והחושי החסרים. שתלי העצב הביולוגיים מסופקים על ידי בנק רקמות הנמצא בארצות הברית.

 

עד עתה בוצעו ניתוחי השתלת עצב רק באמצעות רקמה עצמית של המנותח שנלקחה מחלק אחר בגופו, בו התחושה והתנועתיות שונים. פעולה זו גרמה לחוסר תחושה באיבר, האריכה את משך הניתוח ויצרה פצע נוסף המותיר צלקת נוספת.

 

לאחר הניתוח יוכל לחזור לתפקוד מלא ( ) ( )
לאחר הניתוח יוכל לחזור לתפקוד מלא( )

 

השימוש בשתל עצב ביולוגי מאפשר ניתוח קל יותר, המלווה בפחות כאבים וצלקות, ואינו דורש נטילת עצב ממקום אחר בגופו של המנותח.

 

"הפצוע הגיע אלינו על ידי צה"ל כאשר הוא מפוחד מאוד וחשש לחשוף פרטים על זהותו או על הפציעה", אומר פרופ' אלכסנדר לרנר, מנהל מחלקת אורתופדיה בבבית החולים זיו שניתח אותו, "כשסיפרנו לו שהוא יוכל לשוב ולהזיז את היד, הוא שמח אבל גם הביע חשש רב לעתידו עקב המצב הקשה בסוריה".

 

"הפצועים הסורים שמגיעים אלינו מספרים חוויות קשות וכואבות מהלחימה בארצם. השיקום הנפשי שלהם לא פחות מורכב מהשיקום הרפואי הפיזי. אנחנו שמחים שהניתוח הצליח והפצוע יוכל לחזור לתפקוד מלא, לעבוד ולפרנס את משפחתו".

 

במרכז הרפואי זיו טופלו עד כה 353 סורים, כעת מאושפזים 12 מהם במחלקות השונות בבית החולים.

  



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השתילו עצב בזרוע לפצוע מסוריה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים