שתף קטע נבחר

עושה שלום: נתנאלה שבה ל"שיר היונה"

בימים של שלהי הלחימה, "שיר היונה" איתו התפרסמה נתנאלה אחרי מלחמת יום הכיפורים, זוכה לביצוע מחודש. "השיר הפך לחלק מהזהות המוזיקלית שלי כזמרת. אז וגם היום, מפעמת בנו הכמיהה לשלום". האזינו בבכורה

 אם יש משהו שאירועי הקיץ האחרון בישראל ושכנותיה הוכיח לנו בצורה ברורה וכואבת, הרי זה שאנחנו רחוקים מאוד מהימים בהם המילה "שלום" עוד נחשבה לרלוונטית במחוזותינו. אולי מונחים כמו "שקט" או "הפסקת אש" ראויים יותר לימי מלחמה אלו.

 

למרבה האירוניה, דווקא עכשיו עומד לצאת אוסף ראשון משיריה של הזמרת נתנאלה, שיכלול גם שלושה שירים חדשים בהפקתו של יזהר אשדות, וביצוע מחודש שיוצא היום (א') ל"שיר היונה" האגדי, שכתבה שמרית אור והלחין מתי כספי - הפעם בהפקתו של אסף אמדורסקי. האזינו כאן בבכורה.

 

"ב-1974 מספר חודשים טרם שחרורי מצה"ל, קיבלתי טלפון שבישר לי

שמתי כספי רוצה לתת לי שיר לפסטיבל הזמר. ההפתעה היתה עצומה!", היא נזכרת היום, 40 שנים לאחר שהתוודעה לשיר לראשונה. "קבענו שניפגש ושהוא ישמיע לי אותו. מאוד התרגשתי. מתי התיישב כשהגיטרה בידיו והחל לשיר, והיופי שבצלילים וההרמוניות העשירות עטפו אותי באושר שלא ידעתי על קיומו. לאחר שסיים אמר: 'טוב, עכשיו בואי ונעבור על השיר'. וכך לימד אותי את השיר.

 

"בנסיעותיי עם להקת חיל האוויר נהגתי לשבת ולשנן את האקורדים המורכבים של השיר, עד האירוע הגדול, פסטיבל הזמר 1974, בו הופעתי לבושה עדיין במדי צה"ל. מאז הפך השיר לחלק מהזהות המוזיקלית שלי כזמרת. אני שמחה שנפל בחלקי נכס מוזיקלי כה נפלא כ'שיר היונה'. השיר הלך איתי לאורך כל הקריירה, וככל הנראה הוא ילווה אותי עד סוף ימיי", היא אומרת.

 

נתנאלה אמנם שמחה על הוצאת אלבום האוסף, אך גם היא מודעת היטב לתמיהה שבהחלטה להוציאו בסמוך לאירועי הקיץ. "באופן טבעי השיר התקשר בתודעה הציבורית לכמיהה לשלום לאחר מלחמת יום הכיפורים. איכשהו רצה הגורל שגם חידושו של השיר נעשה בימים אלה, בעת שבה נשמעו אזעקות ברחבי הארץ. אי אפשר להשתחרר מההקשר בין התקופה שבה השיר המקורי יצא לאור לבין ימינו אלה, שבהם עדיין מפעמת בנו אותה הכמיהה לשלום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריאל ואן סטרטן
נתנאלה. אוסף ראשון בדרך
צילום: אריאל ואן סטרטן
לאתר ההטבות
מומלצים