שתף קטע נבחר

המלצות השבוע בניו-יורק

פסטיבל אופניים באי המושלים, שיחה עם הבמאי ורנר הרצוג, הצגה חדשה "זה רק מחזה", פסטיבל ברזילאי, ועוד המלצות לשבוע בניו-יורק

פסטיבל

‏Dream Up Festival

אז נכון שבג'יפ שעבר שאגו בחורים שנגמר, והקיץ הזה רשמית מגיע לסיומו ביום שני עם לייבור דיי, אבל אם אפשר לפני הסוף להשחיל עוד פסטיבל אחד אחרון אז הנה הוא כאן: פסטיבל תיאטרון איסט וילאג'י המוקדש ליצירות חדשות ויוצרים עולים. עשרים וארבע הפקות חדשות עולות בפסטיבל זה, שהחל את דרכו בשבוע שעבר וימשך עד ל-7 בספטמבר. בין הפקות הפסטיבל נכללת גם הצגה המגיעה עם צוות ישראלי, Simple as Life and Death, או "פשוט כמו חיים ומוות", אותו כתבו שתי השחקניות המשתתפות בו, אלכסנדרה זלמן-דורינג ומירב קופרברג, שלאחרונה שיחקה בסרטו של רשף לוי, "לצוד פילים", שהוקרן כאן בפסטיבל הקולנוע הישראלי של ג'יי.סי.סי לפני חודשים ספורים. השחקנית/במאית קרן צור ביימה את ההצגה. כל הצגות הפסטיבל עולות ב-Theater for a New City שיושב על השדירה הראשונה ורחוב 10 ואת מחיר הכרטיסים אפשר להגדיר כסמלי: 12$-20$ ואם במקרה נפלתם על הצגה לא מוצלחת ואתם זקוקים לפיצוי, או, לחלופין, חוויתם חוויה מרוממת ואתם חייבים להמשיך ולהתרומם על עוגת מרציפן איטלקית, הרי שבית-הקפה/קונדיטוריה הוותיק "וניירו" נמצא ממש מעבר לפינה, על רחוב 11 בסמוך לשדירה הראשונה ושם תוכלו לחגוג על עוגות, עוגיות ומאפים איטלקים פשוטים, מתוקים ולא יקרים שמהווים מקום עליה לרגל לניו-יורקרים ותיירים מזה 120 שנה.

 

‏Theater for the New City

‏155 First Avenue at East 10th St.

www.Dreamupfestival.org

 

‏Veniero’s

‏342 E 11th St

www.venierospastry.com

 

 

טניס בפארק

‏US Open at Brooklyn Bridge Park

ברוקלין ברידג' פארק הציע דברים טובים לתושבי העיר לאורך הקיץ כולו, מהקרנות סרטים על הדשא לאור הדמדומים על רקע קו הרקיע של מנהטן, עבור בהופעות מוזיקליות, חתירה בקייאק, יוגה על הדשא, משחקים והקרוסלה העתיקה שתמשיך לחכות לכם מתחת לגשר ברוקלין גם אחרי שהשמש החמה תארוז את עצמה עד לקיץ הבא. לסיום מציע הפארק אטרקציה אחת נוספת: שידור משחקי הטניס מאליפות יו.אס אופן המתקיימת בימים אלה בפלאשינג מדוס, קווינס, על מסך ענק בפארק בכל יום החל מ-11 בבוקר, כשכל שאר האטרקציות – המדשאות, הנהר, הגשרים שמעל, שכונת דמבו הציורית הסמוכה, הגלידריה המפורסמת ומראות מנהטן – עדיין שם. הכל כולל הנוף בחינם.

www.brooklynbridgepark.org


 

 

גלגלים באי המושלים

‏Unicycle Festival in Governors Island

אם לא יצא לכם לבקר באי המושלים הקיץ הזה, וגם אם ביקרתם בו בכל סוף שבוע, הנה הזדמנות מצוינת לסוף הקיץ למסע נוסף בזמן לאי המופלא שקפא בשלהי המאה ה-19 בעוד העיר ניו-יורק הנשקפת מסביבו המשיכה לעבר המאה ה-21. בסוף השבוע הקרוב יתקיים על האי פסטיבל חד-אופן, אותו מארגן קרקס חד-גלגלי שנקרא Bindlestiff, המזמין את הציבור לנסות את כוחו ברכיבה ומציג תעלולים ואקרובטיקה ברחבי האי, כמו גם בברוקלין ובקוני איילנד. ארזו לעצמכם סל פיקניק ושמיכה לדשא וצאו ליהנות מסוף השבוע האחרון של הקיץ. מעבורות יוצאות כל חצי שעה מהטרמינל הצמוד לתחנת המעבורת לסטאטן איילנד בדאון-טאון מנהטן וכן מהקצה המערבי של ברוקלין ברידג' פארק בברוקלין. שבת-ראשון. פרטים נוספים באתר האי.


 

Governors Island

www.Govisland.com

www.nycunifest.com

 

 

שיחה

‏BAM Presents Werner Herzog in Conversation

בעוד האקדמיה למוזיקה של ברוקלין, או "באם", מתכוננת לפסטיבל "הגל החדש" שיחל בשבוע הבא, ועליו נספר לכם עוד בשבוע הבא, ביום חמישי הקרוב (4 בספטמבר) יארח מרכז התרבות והאמנות את אחד מגדולי במאי הקולנוע של זמננו לשיחה על חייו ויצירתו. ורנר הרצוג יוצר סרטים מאז שנות השישים, כשהוא פרץ לתודעה העולמית ב-1972 עם "אגירה – זעם האלים", בכיכובו של השחקן הגרמני המטורף קלאוס קינסקי, שהופיע בסרטים נוספים של הבמאי כמו "פיצקראלדו" המופלא (בו ספינת נהר נגררת בתוך יערות הגשם של דרום אמריקה במטרה להקים בית אופרה בג'ונגל) וכן בתפקיד דרקולה בעיבוד היפהפה של הרצוג ל"נוספראטו", הגירסה הקולנועית הראשונה לסיפור דרקולה אותה ביים במקור פרידריך מורנאו ב-1922. בשנים האחרונות התבלט הרצוג יותר בשל הסרטים הדוקומנטרים שיצר, כמו Grizzly Man, Cave of Forgotten Dreams ו-Into the Abyss, גם אם לכל אורך הקריירה הארוכה שלו יצר הן סרטי עלילה והן סרטים דוקומנטרים, קצרים וארוכים, וכן מידי פעם הופיע כשחקן בסרטים של אחרים (לאחרונה גילם נבל מנוול באמת ב"ג'ק ריצ'ר" בכיכובו של טום קרוז). הרצוג הוא אמן רחב אופקים ועמוק-מחשבה ולשמוע אותו מדבר זו חוויה מיוחדת ונדירה. על בימת "באם" ישוחח איתו פול הולדנגרייבר, מנהל תוכנית מפגשים עם יוצרים של הספריה הציבורית של ניו-יורק.

 

 

BAM – Brooklyn Academy of Music

Peter Jay Sharp Building

30 Lafayette Avenue, Brooklyn

www.Bam.org

 

 

סיור

‏Radical Alphabet City Tour 

נדמה לכם שאתם מכירים את איסט וילאג'? אז מן הסתם אתם יודעים שאיסט וילאג' האמיתי מתחיל באווניו A וממשיך מזרחה עד לאף.די.אר, נכון? לא ידעתם? אז הנה הזדמנות להתעדכן בהיסטוריה של השכונה, לבקר בגנים הקהילתיים הממלאים אותה, לשמוע סיפורים על הימים שהיא הייתה הסופרמרקט של הרעיונות והשירה של העיר, ואחר כך הסופרמרקט של הסמים הקשים לפני שחזרה לצמוח מחדש כמעוז ההיפסטרים לפני שאלה שגרים היום בוויליאמסבורג עוד ידעו את האלף-בית. אלפאבית סיטי קוראים לשכונה הזו והיא מזמינה אתכם לסיורים מודרכים ומוסברים מידי שבת וראשון ביוזמת The Museum of Reclaimed Urban Space, שהוא קצת יותר מתנ"ס של היפים מזדקנים מאשר מוזיאון ובדיוק בגלל זה אנחנו אוהבים אותו. לפרטים נוספים והרשמה, ראו באתר.

 

 

Museum of Reclaimed Urban Space

155 Avenue C

973-818-8495, www.morusnyc.org

 

 

תיאטרון

‏It’s Only a Play

אז נכון שלהצגה הזו קוראים "זה רק מחזה", אבל כשלבמה עולים מתיו ברודריק (המצוין) ונייתן ליין (המעצבן), החתומים על ההצלחה המסחררת של "המפיקים" בברודוויי בעשור שעבר, מה גם שאליהם מצטרפים סטוקארד צ'אנינג (שהספיקה לשחק את הפריחה בגירסה הקולנועית של "גריז" לצד ג'ון טרבולטה הצעיר ואוליביה ניוטון-ג'ון לפני שהמשיכה לקריירה מפוארת על הבמה והמסך), מיגאן מולאלי ואף. מוריי אברהם ("שם הוורד", "אמדאוס", "הומלנד" ועוד), אפשר לצפות שזו לא הולכת להיות עוד הצגה. כמו ב"המפיקים", גם כאן מדובר בתיאטרון העוסק בעסקי התיאטרון, כשמחזאי, אותו מגלם ברודריק, מחכה לביקורות הראשונות על מחזהו החדש שיקבע אם עדיין יש לו קריירה בתיאטרון או שהכל אבוד. את המחזה כתב טרנס מק'נאלי עוד בשנות השמונים בעוד ג'ק או'בריאן ביים. הצגות ההרצה מתחילות ביום חמישי, 28 באוגוסט, כך שכדאי לרוץ ולתפוס מקומות לפני שהביקורות הראשונות יתפרסמו והתיירים ישמעו על האטרקציה העכשווית בברודוויי.

 

 

Schoenfeld Theater

236W. 45th St

www.itsonlyaplay.com

 

 

ג'אז

‏Charlie Parker Birthday Celebration + Ron Carter Big Band

בשבוע שעבר התקיים פסטיבל הג'אז על שם צ'ארלי פרקר בטומפקינס סקוור פארק ובמרקוס גארווי פארק בהארלם, והשבוע, בו מציינים את יום הולדתו ה-94 של האיש ששינה את פני הג'אז, מארח מועדון "בירדלנד" חגיגת יום הולדת לסקסופוניסט שעל שמו ("בירד") נקרא המועדון. וינסנט הרינג בסקסופון, ג'רמי פלט בחצוצרה, דון פרידמן בפסנתר, לוני פלקסיקו בבס וויקטור לואיס בתופים. מידי ערב עד שבת (30 באוגוסט) כולל. ובאותו הזמן, בן דורו (פלוס מינוס) של פרקר, ענק הבס רון קרטר, שתמיד ניגן בהרכבים מצומצמים, מופיע ב"ג'אז סטנדארד" עם הביג באנד שלו, הכולל לא פחות מ-13 כלי נשיפה! שתי הופעות מידי ערב עד ליום ראשון, כולל.

 

 

Birdland

315W. 44th St

212-581-3080, www.birdlandjazz.com

 

Jazz Standard

116 E. 27th St.

(212) 576-2232, jazzstandard.com

 

 

קרנבל

‏West Indies Labor Day Parade + Brazilian Day New York

ובעוד שבברוקלין חוגגים לאורך כל סוף השבוע המוביל ללייבור דיי את החגיגה הקריבית של יוצאי איי הודו המערבית (שאין להם, כמובן, שום קשר להודו), בהופעות מוזיקליות וריקודים מידי יום ומצעד גדול בלייבור דיי עצמו, כדאי לנסות השנה מסורת אחרת ואולי קצת פחות מוכרת בעיר, "יום ברזיל" שנחוג בקרנבל קצבי לאורך רחוב 46 מהשדירה החמישית מערבה. יום ראשון, 31 באוגוסט.

 

 

West Indies American Day Carnival

200 Eastern Parkway, Brooklyn

www.wiadcacarnival.org

 

Brazilian Day

brazilianday.com

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים