שתף קטע נבחר

בקרוב: פסטיבל עכו לתיאטרון אחר

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר שייערך בחול המועד סוכות, חוגג 35 שנה ומציע מניפה עשירה של יצירות פרינג' מובחרות ותיאטרון רחוב

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר יציין בחול המועד סוכות 35 שנה להיווסדו, בחגיגה בה ישתתפו מאות יוצרים ושחקנים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל, שייפתח ב-11 באוקטובר, ייפרש על פני ארבעה ימים ויארח 11 הצגות תחרות, אירועי חוצות ברחובות העיר עכו ומופעים מוזיקלים.

 

מגוון הצגות התחרות, שנבחרו על ידי הוועדה האמנותית, משקף את הלכי הרוח בחברה הישראלית ונוגע בנושאים שהם חלק ממציאות החיים העכשווית בארץ. עובדים זרים, מטריאליזם, דור ה-Y שמחפש משמעות, השפעות הכפר הגלובאלי, עולמם של ילדים בסיכון וסיפורם של אסירים פלסטינים, הם רק חלק מהנושאים שהעסיקו השנה את היוצרים.

"מנותקים". בבימויו של רועי מליח רשף (צילום: יוהן שגב) (צילום: יוהן שגב)
"מנותקים". בבימויו של רועי מליח רשף(צילום: יוהן שגב)
 

הצגות התחרות מציעות מגוון רחב של אמנויות במה, תיאטרון חפצים, תיאטרון מחול, פרפורמנס ובובות. רשימת ההצגות, שכוללת מחזאות מקור, עיבודים לקלאסיקות ומחזות מודרניים מן העולם, כוללת את: "דרקון הזהב" מאת המחזאי הגרמני רולנד שימפלפפניג ובבימויה של דפנה זילברג; "מקלט 02#" מאת ובבימויה של אילאיל לב כנען; "פנינה לב נייר" מאת ג'קלין פערל וחנה ואזנה שגם ביימה; "סלים סלים" מאת ובבימויה של סתיו פלטי נגב; "הבית זה מה שמפריד" מאת נועה כורם ובבימויה של אפרת שינלאוף;

 

"אופל-יה" מאת ובבימויה של עמית זרקא; "אמסטרדם בלוג" מאת ובבימויו של ראובן קלינסקי; "מנותקים" מאת ג'אינינה קרבונריו ובבימויו של רועי מליח רשף; "למונה ליזה יש שפם" מאת יעל סלור ובבימויה של יערה רשף נהור; "אני רוצה לרקוד, קייט!" מאת ובבימויה של ארי טפרברג; "גן העדן האבוד", מופע המבוסס על הטרגדיה, "פרומותיאוס הכבול" של אייסכילוס, בבימויה של לילך דקל אבנרי.

"סלים סלים". מאת סתיו פלטי נגב (צילום: יוהן שגב) (צילום: יוהן שגב)
"סלים סלים". מאת סתיו פלטי נגב
 

מצ'כיה תגיע לישראל לראשונה קבוצת התיאטרון Spitfire, שמתמחה בפרפורמנס, אמנות חזותית, פנטומימה ותיאטרון-מחול. הקבוצה תציג בפסטיבל את "קולה של אנה פרנק", מונודרמה עטורת פרסים המבוססת על יומניה של הילדה ההולנדית שהפכה לסמל. את ההצגה ביים פטר בוהק, מנהלה האמנותי של קבוצת התיאטרון הצ'כית.

 

יום העיון המסורתי על שם חוקרת ומבקרת התיאטרון, שוש אביגל, יעסוק השנה בנשים בפרינג' הישראלי. המושבים יעסקו, בין היתר, בהשפעתה של הבמאית נולה צ'לטון על מפת היצירה בישראל ויפתחו צוהר גם אל עולם היצירה העצמאית במחול עם טעימות ושיח בהשתתפות הרקדניות והיוצרות יסמין גודר, איריס ארז ודפי אלטבב.

 

במרחב אולמות האבירים שבעיר העתיקה תוצג תערוכת הצילומים "בזמן אמת" של יוהן שגב, הצלם הרשמי של הפסטיבל בשבע השנים האחרונות. התערוכה בנויה כרטרוספקטיבה עשירה, שלוכדת בזמן אמת רגעים מתוך הצגות ומופעי רחוב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוהן שגב
פסטיבל עכו 2014. מתכתב עם אמנות המחול
צילום: יוהן שגב
לאתר ההטבות
מומלצים