שתף קטע נבחר

סרביה גברה על ברזיל ועלתה לחצי גמר המונדובאסקט

יום נהדר של מילוש תאודוסיץ' (23 נקודות) לצד שתי החלטות שיפוט מכריעות שהוציאו את הדרום אמריקאים מפוקוס ברבע השלישי סידרו לשחקניו של סאשה ג'ורג'ביץ הניצחון 56:84 והעפלה לארבע האחרונות באליפות העולם

הצגה ענקית של מילוש תאודוסיץ' (23 נקודות, 10/10 מקו העונשין) ושתי החלטות שיפוט קריטיות ברגע מכריע ברבע השלישי סידרו לסרביה ניצחון ענק על ברזיל 56:84 ברבע גמר המונדובאסקט.

 

הרכז של צסק"א לקח את המשחק עליו מהרגע הראשון ולא נתן לברזילאים להתקרב. יחד עם זאת, האירוע המרכזי היה ברבע השלישי כשהשופטים שרקו שתי טכניות רצופות לטיאגו ספליטר ומרקיניוס ובכך איפשרו לסרבים שש זריקות עונשין רצופות (אנדרסון ורז'או ביצע עבירה לשתי זריקות לפני כן) וכדור מהצד. ההחלטה גרמה לפער לעלות מ-9 נקודות ל-14 והוציא את הדרום אמריקאים מפוקוס בדרך לתבוסה.

 

דג'ורג'ביץ' והספסל הסרבי באקסטזה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דג'ורג'ביץ' והספסל הסרבי באקסטזה(צילום: AFP)

 

תאודוסיץ' החל את המשחק בטירוף וקלע 6 מתוך 10 הנקודות הראשונות של סרביה בדרך ליתרון קטן 7:10 (3). אנדרסון ורז'או ניסה להחזיר את הבריזלאים לתמונה אבל שוב היה זה תאודוסיץ' יחד עם נמניה בייליצ'ה שלא איפשרו לדרום אמריקאים להוליך 13:16, שתי דקות לסיום הרבע. בוגדאן בוגדנוביץ' חתם את 10 הדקות הראשונות עם שתי נקודות 17:21 לסרביה.

 

לרבע השני עלה רובן מאגנאנו המאמן הארגנטינאי של ברזיל עם אלכס גרסיה, אקס מכבי תל אביב, בחמישייה. הגארד האנרגטי תרם שתי שלשות רצופות שנתנו לברזילאים את ההובלה 21:23 (22). תאודוסיץ' שוב היה שם עבור נבחרתו ועם יכולות נהדרות בהתקפה הריץ את האירופאים ל-0:8 וליתרון 23:29 (25).

 

הספסל הברזילאי מנסה לעכל את ההפסד (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הספסל הברזילאי מנסה לעכל את ההפסד(צילום: AFP)

 

תוך שלוש דקות ננה ומרקיניוס השיבו את הירוקים למשחק עם ריצת 0:9 ענקית ויתרון 29:32. בייליצ'ה דאג להשוות את התוצאה ותאודוסיץ' הצליח להוציא עבירה מגרסיה לשלוש זריקות. הרכז המצוין קלע את כל שלושת הזריקות שלו. שתי הנקודות הראשונות של ננד קרסטיץ' במשחק סידרו לסרביה ליתרון 32:37 בהפסקה.

 

הנבחרת של סאשה ג'ורג'ביץ' המשיכה את המומנטום הנהדר שלה מסיום המחצית הראשונה גם ברבע השלישי. מירוסלאב ראדוליצ'ה בדאנק אדיר ובוגדנוביץ' כבר העלו לתשע הפרש, אבל ללא ספק האירוע של המשחק קרה דקה לאחר מכן: ורז'או ביצע עבירה על רדוליצ'ה והספסל הבריזלאי לא אהב את השריקה של השופטים. הבחורים באפור לא נשארו חייבים ושרקו שתי טכניות, אחת לטיאגו ספליטר והשנייה למרקיניוס.

 

ברבוסה נכנס ליער הסרבי (צילום: AP) (צילום: AP)
ברבוסה נכנס ליער הסרבי(צילום: AP)

 

שחקניו של ג'ורג'ביץ' מצאו את עצמם על קו העונשין זורקים 6 זריקות רצופות והפער קפץ ברגע מחד ספרתי ל-14 נקודות - 34:48 (23). הקלעי המוביל של הברזילאים באליפות, לאנרדו ברבוסה, קלע את הנקודות הראשונות שלו במפגש עמוק בתוך הרבע השלישי וזה בעצם סיכם את הכול 38:53 (25).

 

תאודוסיץ' המשיך להיות הגיבור של הערב עם קליעה שלישית מחוץ לקשת ו-23 נקודות אישיות באותו שלב. הפער צמח כבר ל-20 הפרש 38:58, שלוש דקות לסוף הרבע. קרסטיץ' לא אפשר לו ולחבריו להוריד את הרגל מהגז ויכולת פנטסטית של הסנטר סגרה את הרבע השלישי ביתרון 44:62.

 

החגיגה הסרבית לא פסקה. בוגדנוביץ' עם שלשה שני מטרים אחרי קו שלוש הנקודות הדהים את כולם והפער צמח ל-29 נקודות 46:75 (33). ההמשך היה לפורטוקול בלבד כששני המאמנים הכניסו את המחליפים, הסרבים כדי לשמור כוחות לחצי הגמר, הברזילאים כדי לתת כבוד לוטרנים. בסיום 56:84.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים