שתף קטע נבחר

נאשם בן 93: סייע לרצח 300 אלף באושוויץ

התביעה בגרמניה הגישה כתב אישום נגד אוסקר גרונינג בגין 300 אלף מקרים של סיוע לרצח במחנה ההשמדה. הוא הודה ששמר במחנה והיה עד לזוועות, אך מכחיש שביצע פשע. "סייע למשטר הנאצי לגנוב כסף מאסירים שנרצחו"

התביעה בגרמניה הגישה היום (יום ב') כתב אישום נגד גבר בן 93 בגין 300 אלף מקרים של סיוע לרצח ועבודה כשומר במחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ.

 

עוד חדשות בעולם :

צפו: הפנדה לא הצליחה לחמוק מרופא השיניים

סקוטלנד עצמאית תגרום לסין כאב ראש גדול

זוועה באי: 2 בריטים נרצחו עם מעדר בתאילנד

דרוש: יריב רציני למלחמה בארגון טרור רצחני

 

האישומים שהוגשו נגד אוסקר גרונינג הם חלק מצעד שננקט בשנה שעברה להעמיד לדין שומרים נאצים לשעבר. בניגוד לנאשמים רבים אחרים ששירתו את משטרו של אדולף היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה, גרונינג דיבר בגלוי על התקופה שבה היה שומר במחנה ההשמדה. הוא סיפר כי היה עד לזוועות מחרידות, אולם טען כי לא ביצע פשעים בעצמו.

 

1.3 מיליון יהודים נרצחו במחנה ההשמדה הנאצי. אושוויץ (צילום: AP) (צילום: AP)
1.3 מיליון יהודים נרצחו במחנה ההשמדה הנאצי. אושוויץ(צילום: AP)

אלא שהתביעה בהאנובר מסרה היום בהצהרה שגרונינג היה בורג במכונת החיסול במהלך התקופה ששירת באושוויץ בשנת 1944. לטענת התביעה, השומר הנאצי לשעבר סייע לאסוף ולערוך רישום של כסף שנגנב מאסירים שנרצחו על ידי הנאצים. "הוא סייע למשטר הנאצי להרוויח כלכלית ותמך ברציחות השיטתיות", נמסר.

 

התיק נגד גרונינג מקודם במסגרת אותה תיאוריה משפטית שסייעה לקדם את תיק החקירה נגד ג'ון דמיאניוק שהורשע ב-2011 כי הוא "איוון האיום" שהיה מעורב ברצח עשרות אלפי יהודים, על סמך העובדה ששירת כשומר במחנה סוביבור. דמיאניוק מת ב-2012 בעוד ערעורו תלוי ועומד.

 

גרונינג מעיד בצורה גלויה על תקופתו כשומר

מחנה אושוויץ היה מחנה הריכוז וההשמדה הנאצי הגדול ביותר, שהוקם ב-1940 ליד העיירה הפולנית אושוויינצ'ים. ב-14 ביוני 1940 הובא לאושוויץ משלוח ראשון של אסירים פוליטיים פולנים; בהמשך הורחב המחנה לחלק הקרוי בירקנאו, לצורך שיכון שבויי המלחמה הסובייטים לאחר הפלישה הגרמנית לברית המועצות.

 

מחנה נוסף, שבו רוכזו מפעלי תעשייה אזרחיים וצבאיים, נבנה במרחק שמונה קילומטרים ממחנה האם, ליד הכפר מונוביץ, כחלק מתשלובת אושוויץ.

 

מספר היהודים שנרצחו במחנה נע סביב 1,300,000, ולנתון זה צריך להוסיף יותר מ-100 אלף אסירים פולניים, כ-17 אלף שבויי מלחמה סובייטיים וכ-23 אלף בני רומה (צוענים). סך כל הנרצחים במחנה אושוויץ-בירקנאו מגיע לפיכך לכמיליון וחצי בני אדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיבר בגלוי על תקופתו כשומר במחנה ההשמדה. גרונינג
מומלצים