שתף קטע נבחר

בעיצומו של משבר התיירות: תעודות כשרות לבתי המלון יתייקרו ב-30%

משרד הדתות הודיע לבתי המלון על תוספת של 30% בעלות השנתית של תעודות הכשרות - בעיצומם של הימים בהם המלונאים נלחמים על החזרת התיירות לשגרה. התאחדות המלונות: "שערוריה לעשות זאת בזמן משבר"

התאחדות המלונות והמלונאים זועמים על משרד הדתות, ששלח בימים האחרונים הודעת תשלום בעבור תעודת כשרות לשנה הקרובה, עם תוספת של 30% בעלותה.

 

  • לפני "צוק איתן": נופש בישראל - מהיקרים בעולם

 

בהודעת משרד הדתות מצוין כי באוקטובר 2013 חתם השר לענייני דתות, נפתלי בנט, על תקנות לגבי שירותים שונים שנותן משרד הדתות ומצוין המחיר אותו כל בית מלון, על פי גודלו, אמור לשלם עבור התעודה. יצוין כי מדובר בעלות התעודה בלבד ולא בעלות הכשרת המלונות. 


מחירי תעודת כשרות לבתי מלון

מחירי תעודת כשרות לבתי מלון
מספר חדרים מחיר בש"ח
עד 70 3,300
עד 130 6,154
עד 250 8,692
מעל 250 12,295
* הנתונים מתייחסים לתשע"ה (2014-2015)
 

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אמר: "לאחרונה קיימנו מספר פגישות במטרה לנסות ולצמצם את עלויות הכשרוּת, והועלו מספר הצעות שחלקן בהחלט יכולות להיות אפקטיביות, מבלי לפגוע בכשרות עצמה. זה מקומם שדווקא עכשיו, בשיא תקופת המשבר בתיירות,

כאשר המלונות מתמודדים עם קריסה בתפוסות, הם קיבלו דרישות לתשלום אגרות כשרות שהתייקרו בעשרות אחוזים".

 

הלוי הוסיף עוד כי "לא ייתכן מצב בו יד אחת פועלת להפחתת הרגולציה העודפת שמייקרת את הנופש בישראל ויד שניה פועלת בניגוד למדיניות זו. זה יטופל באופן התקיף ביותר".

 

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות הגדיר כשערוריה את התייקרות תעודת הכשרות. בפניה דחופה למשרד התיירות אמר: "בעיתוי ממש מושלם של שיאו של משבר, קיבלו המלונות דרישות תשלום לתוספת בתעודת הכשרות. יד אחת עוסקת בהוזלת הנופש בניסיון לסייע למלונות בגין משבר חמור והיד השנייה מיקרת ב-30%" אמר, וביקש פעולה דחופה לעצירת ההתייקרות המקוממת, כדבריו.

 

ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות "ישרוטל", הזכיר כי עלות תעודת הכשרות היא עוד לפני מיליוני השקלים שהמלונות משלמים עבור הכשרות עצמה. "בישרוטל, למשל, עלות הכשרות למלונות הרשת נאמדת ב-3 מיליון שקלים בשנה", אמר רביב.

 

מנהל מלון עמו שוחחנו אתמול (ב') וביקש שלא להזדהות, התייחס לשירות שלאחר מתן תעודת הכשרות ואמר כי "כאשר בתי מלון גובים מאות שקלים ולפעמים אפילו אלפי שקלים ללילה לחדר, ואינם יכולים להגיש לאורחים בשבת קפה אספרסו, באים ומבקשים מהם תשלומי עתק עבור תעודות כשרות שאינן משקפות שום קידמה ושום פתיחות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בתי מלון בישראל
צילום: shutterstock
מומלצים