שתף קטע נבחר

באר שבע: שכונה חדשה עם 2,000 דירות

עסקת ענק נחתמה בעיר הדרומית, לאחר שהחברות אזורים וי.ח דמרי הודיעו כי זכו במכרז של העירייה ורשות מקרקעי ישראל לבניית פרויקט מגורים שיכלול 19 מגדלי מגורים. מדובר באחד מהמכרזים הגדולים שפורסמו באחרונה

שכונת ענק חדשה בבאר שבע: חברות הנדל"ן אזורים וי.ח דמרי הודיעו הבוקר (ד') לבורסה לניירות ערך כי זכו במכרז של עיריית באר שבע להקמת שכונת מגורים בפרויקט קריית גנים. הפרויקט צפוי לכלול 19 מגדלי מגורים רבי קומות עם כ-2,000 יחידות דיור חדשות.

 

כתבות נוספות על באר שבע בערוץ הנדל"ן :

 

המכרז פורסם ביוני 2013, ומהווה את אחד ממכרזי המקרקעין הגדולים שפורסמו בשנים האחרונות. במכרז קראה העירייה לחברות יזמיות להגיש הצעות לבניית שכונת מגורים במתחם החדש, המתפרס על פני 234 דונם. הקרקע בפרויקט היא בבעלות משותפת של רשות מקרקעי ישראל ועיריית באר שבע, כאשר הוסכם כי העירייה תהיה אחראית על מכירת המגרשים האמורים.

 

"מדובר בעתודת הקרקע האחרונה לבנייה חדשה בלב ההתרחשות העירונית, ובסמוך למוקדי עניין מרכזיים. על פי התב"ע ודרישות העירייה, על הבנייה בשכונה להיות יוקרתית", נמסר מחברת אזורים. בחברת י.ח דמרי ציינו כי שתי החברות זכו במכרז בתמורה לכ-385 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח), והיקף ההשקעה המוערך בפרויקט עומד על כ-1.1 מיליארד שקלים.

 

מתחם המגורים יוקם במקום אצטדיון הכדורגל "וסרמיל" המיתולוגי של הפועל באר שבע, שצפוי להיהרס על ידי העירייה, בסמוך לרחובות יהודה הלוי, דרך שמשון ומבצע יואב. הוא ממוקם לצד צירי תנועה מרכזיים ומוקדים מרכזיים בבירת הנגב, בהם קריית הספורט, משכן אמנויות הבימה, אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים סורוקה, אזור הקניונים ופארק ההיי-טק. בנוסף, בפרויקט צפויים להיבנות שני בתי ספר יסודיים וגני ילדים, נוסף לבית ספר התיכון הסמוך.

 

שכונת מגדלים בבאר שבע (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
שכונת מגדלים בבאר שבע(צילום: הרצל יוסף)

 

"יש לקדם בנייה בפריפריה"

תוכנית בניין העיר (תב"ע) בפרויקט כוללת זכויות בנייה ל-2,000 יחידות דיור, שיתפרסו על פני 19 מגדלים רבי קומות (18-22 קומות בכל מגדל). מדובר בהיקף דירות משמעותי. בחברת אזורים הסבירו היום כי בשנים 2012-2013 נמכרו בבאר שבע כ-850 דירות חדשות בשנה.

 

בנוסף, תכלול השכונה 3,000 מ"ר מסחרי, 12 אלף מ"ר משרדים, מרכזי ספורט ונופש, 80 חדרי אירוח, בתי ספר, מוסדות חינוך ובריאות וכן שטחים ירוקים. בפרויקט צפויות להיבנות דירות יוקרה בנות 4 ו-5 חדרים וכן דירות גן, מיני פנטהאוזים, פנטהאוזים ודירות מיוחדות.

 

"אזורים וי.ח דמרי מאמינות כי יש לקדם בנייה בפריפריה", אמר דרור נגל, מנכ"ל אזורים, "אין ספק כי בירת הנגב עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש, ותעיד על כך תנופת הנדל"ן בעיר בשנים האחרונות. באר שבע מהווה אלטרנטיבת מגורים אמיתית וראויה בישראל, הן לזוגות צעירים, הן למשפרי דיור והן למשקיעים, ובכוונתנו להביא לתושבים אפשרויות חדשות באזור, תוך התחשבות מדוקדקת בצורכי הלקוח".

 

קארן אבנם, מנהלת חטיבת הלקוחות של אזורים, הוסיפה כי "מתחם קריית גנים הוא פרויקט מגורים גדול ויוקרתי שתוכנן בקפידה, אשר יאפשר למשפחות צעירות וכן ותיקות כאחד ליהנות משירותים קהילתיים, חינוכיים ותרבותיים איכותיים ובקרבת הבית. מיקום השכונה - בלב ליבה של העיר - ימשיך את מגמת הצמיחה של באר שבע מהעשור האחרון, ויעודד גם את שיקומן של השכונות הוותיקות באזור".

 

עמוס דבוש, מנהל השיווק של י.ח דמרי, ציין כי "אין עוררין כי התוכנית להעברת בסיסי צה"ל לנגב תוביל לצמיחה ניכרת של אזור הדרום, תפתח את באר שבע ותשפיע על מדינת ישראל כולה. אזורים וי.ח דמרי ניגשו למכרז להקמת השכונה החדשה, מתוך ראיית הפוטנציאל האדיר הקיים בעיר בפרט, ובאזור הדרום בכלל".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
בנייה חדשה בבאר שבע
צילום: הרצל יוסף
מומלצים