שתף קטע נבחר

אוקראינה: הפליטים היהודים יקבלו סיוע הומניטארי לחג

אלפי יהודים שברחו מאזורי הקרבות בערים דונייצק ולוגנסק, בעקבות מותם של חברי קהילותיהם, נמצאים במצב כלכלי קשה מאוד. מחנה פליטים מיוחד הוקם עבורם, וכן מערך מתנדבים שמבריח יהודים מעבר לקווי האש. כעת מפעילה הקרן לידידות סיוע הומניטארי ליהודי אוקראינה לחג

באוקראינה הפסקת אש מתוחה, אבל לאלפי יהודים שברחו מבתיהם אין היכן לעשות את החג. כעת נרתמת למענם "הקרן לידידות", שתעניק לפליטים סיוע הומניטארי רחב לקראת ראש השנה, הכולל אספקת מזון וביגוד.

 

<< הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

ההערכות הן כי בעקבות שליטת הבדלנים הרוסים במזרח המדינה גם בזמן הפסקת האש, 5,000 יהודים שברחו מאזורי הקרבות בערים דונייצק ולוגנסק, בעקבות מותם של כמה מחברי קהילותיהם, נמנעים מחזרה לבתיהם.

 

קראו עוד בערוץ יהדות :

 

"מצב הפליטים קשה מאוד", תיארו בקרן את הצורך בסיוע ליהודים המקומיים. "רובם היו בטוחים שהם חוזרים הביתה בתוך חודש, אבל כבר שלושה חודשים שהם ללא מקום מגורים מסודר וללא כסף למזון ולביגוד".

 

"ברגע שמישהו הופך לפליט, המשמעות היא שהוא חסר כל", הסבירו. "אין לו לאן לחזור, ואין לו אפשרות למשוך כסף מהבנק - גם אם אתמול הוא היה אדם אמיד. ברגע אחד הצטרפו למעגל הנזקקות אלפי אנשים, ואנחנו דואגים שהם לא יישכחו".

 

מבריחים יהודים מעבר לקווי האש

מאז תחילת הלחימה הפעילה "הקרן לידידות" מערך מתנדבים להברחת היהודים מאזורי האש, וכן הקימה מחנה פליטים בעיר ז'יטומיר שבמערב אוקראינה. עד כה היא מדווחת על כאלף איש שחנו בו. כעת, כאמור, היא מרחיבה את הסיוע.

 

חבילות בהיקף של שני מיליון שקלים. הרב יחיאל אקשטיין עם ילדים יהודים בסמוך למחנה הפליטים בז'יטומיר (צילום: אוליבייה פיטוסי) (צילום: אוליבייה פיטוסי)
חבילות בהיקף של שני מיליון שקלים. הרב יחיאל אקשטיין עם ילדים יהודים בסמוך למחנה הפליטים בז'יטומיר(צילום: אוליבייה פיטוסי)

 

כל משפחה יהודית שנפלטה מביתה, תקבל כרטיס לרכישת ביגוד וחבילת מזון מוגדלת, בהיקף כולל של כשני מיליון ש"ח. החלוקה תתבצע

בכמה אתרים שבהם התרכזו הפליטים ברחבי אוקראינה, תוך שיתוף פעולה עם הקהילות היהודיות במדינה.

 

ליוזמה שותפה גם רשת חנויות הביגוד המזרח-אירופית "Gloria Jeans", שתעניק לכל פליט כרטיס אשראי שנטען ב-100 דולר (סכום מכובד-יחסית באוקראינה). חבילות המזון, לעומת זה, ייארזו בבירה קייב ויועברו לפליטים שחנו במרכזים יהודיים שאינם בשליטת הבדלנים.

 

ב"קרן לידידות" מציינים כי מדובר בהרחבה משמעותית של הסיוע הניתן בקהילות היהודיות במדינה בשגרה. פרוייקט דומה, בהיקף של 11 מיליון ש"ח, פועל בישראל, במסגרתו מחולקים בימים אלה כרטיסי ביגוד בשיתוף עם רשת H&O וחבילות מזון ל-55 אלף נזקקים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אין להם לאן לחזור. פליטים באוקראינה
צילום: AP
צילום: אוליבייה פיטוסי
"שלושה חודשים ללא בית". פליטים יהודים באוקראינה
צילום: אוליבייה פיטוסי
מומלצים