שתף קטע נבחר

כמה כסף אנחנו מוציאים על משכנתא?

ברחובות ובפתח תקווה מוציאים הרבה יותר מבאר שבע ואשקלון. והיכן אחוז נוטלי המשכנתאות הנמוך ביותר מבין הערים הגדולות?

2,965 שקלים בחודש - זה הסכום הממוצע שנוטלי המשכנתאות משלמים לבנק כל חודש בעבור המשכנתא. מנתונים אחרונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה שקרוב ל-40% מבעלי הדירות בישראל משלמים משכנתא. ומדובר במספר לא קטן של משפחות, מכיוון ש-67.9% מהישראלים מתגוררים בדירות שבבעלותם.

 

למחשבון משכנתא - לחצו כאן

 

הכול על תכנון משכנתא - בעמוד מיוחד  

 

מנתוני הלמ"ס עולה כי תשלום המשכנתא הולך ועולה עם העשירונים. התשלום הממוצע על משכנתא בעשירון העליון היה הגבוה ביותר - 5,324 שקלים בחודש. נתון זה גבוה פי 5 מהתשתלום הממוצע על משכנתא בעשירון התחתון.

 

עוד עולה מהנתונים, כי כ-45% ממשקי הבית בעשירונים 8-6 משלמים משכנתא וכ-35% בעשירון העליון משלמים משכנתא. שיעור משלמי המשכנתא עולה ככל שהעשירון גבוה יותר עד לעשירונים 8-7, שהם הקצה העליון של עשירוני מעמד הביניים. בשני העשירונים העליונים חלה ירידה בשיעור המשלמים משכנתא.

 

מדריך משכנתא - כתבות קודמות:

לקראת קניית דירה? איך מתכננים משכנתא

תכנון תקציב לדירה: כמה כסף אנו צריכים באמת?

רכשתם דירה ראשונה? כך תקבלו משכנתא

משקיעים? הכול על משכנתא לדירה להשקעה

משדרגים דירה? כך תתנהלו עם המשכנתא

המשכנתא לוחצת? אולי זה הזמן למחזר 

 

בהשוואה לערים עולה כי מ-14 הערים הגדולות בישראל, דווקא תושבי רחובות משלמים את הסכום הגבוה ביותר בהחזר החודשי - 4,938 שקלים. אחריהם נמצאים נוטלי המשכנתאות ברמת גן, פתח תקווה ותל אביב - שם ההחזר הממוצע הוא בסביבות 4,000 שקלים בחודש.

 

מנגד, על-פי נתוני הלמ"ס, בבאר שבע שיעור החזרי המשכנתא הוא הנמוך ביותר - 1,957 שקלים לחודש, ובחיפה ובאשקלון עומד הנתון על החזר חודשי ממוצע של 2,480 שקלים בחודש.

 

עוד על משכנתא:

אתם זכאים? כך תקבלו משכנתא מכספי משרד השיכון 

הריבית הנמוכה והמשכנתא: איך זה משפיע עלינו?

לא עומדים בביקוש: הגירעון בדירות יגדל בקרוב / דעה

 

באשקלון אחוז נוטלי המשכנתאות מבין בעלי הדירות הוא הגבוה ביותר מבין הערים הגדולות בארץ ועומד על 59.4%. גם בבאר שבע יותר ממחצית מבעלי הדירות לקחו משכנתא, והנתון בבירת הנגב עומד על 55.4%. באשדוד הוא עומד על 51.3%. בראשון לציון, בפתח תקווה ובבת ים הנתון עומד על 47-45 אחוזים.

 

דווקא בשלוש הערים הגדולות, אחוז נוטלי המשכנתאות מבין בעלי הדירות הוא הנמוך ביותר. בירושלים עומד הנתון על 29.6%, בתל אביב על 28.3% ובחיפה על 32.5%.

 

מנתוני הלמ"ס האחרונים בנושא המשכנתאות, עולה כי ההוצאה החודשית לדיור היא 3,633 שקלים - אחד מסעיפי ההוצאה הגבוהים ביותר של הישראלים. בתל אביב מגיעה ההוצאה ל-4,876 שקלים בממוצע בחודש, ואילו בבאר שבע היא כמעט מחצית – 2,411 שקלים.

 

4.1 מיליארד שקלים משכנתא באוגוסט

בינתיים הישראלים ממשיכים להגיע לבנקים למשכנתאות כדי לקבל משכנתא. בחודש אוגוסט האחרון נטלו הישראלים משכנתאות בסך כ-4.1 מיליארד שקלים. חודש קודם לכן עמד הסכום על 5 מיליארד שקלים. שוק המשכנתאות התאפיין בקיץ בביקושים ערים, וזאת למרות האפשרות לאישור רפורמת 0% מע"מ והירידה החדה באחוז הדירות שנרכשו בחודשים האחרונים.

 

בסיכום שמונת החודשים הראשונים של שנת 2014, עולה כי הישראלים נטלו משכנתאות בהיקף של 34.5 מיליארד שקלים.

 ההערכה היא כי אם חוק 0% מע"מ לא היה עומד על הפרק - היה נשבר שיא הביקוש למשכנתאות שנרשם בשנה שעברה.

 

ואיזה סוג משכנתא אנחנו לוקחים? מנתוני בנק ישראל עולה כי 57% מהסכום נלקח בריבית משתנה ו-43% בריבית קבועה. אשתקד עמד האחוז של ריבית משתנה על 75, אבל בשל ההגבלות האחרונות שהטיל בנק ישראל, ירד נתון זה בצורה חדה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים