שתף קטע נבחר

קמפינג בתמנע ופסטיבל דבש בקיבוץ: 6 אטרקציות בארץ

פעילות דבש בקיבוץ עין שמר, צפרות לכל המשפחה עם החברה להגנת הטבע, פסטיבל קמפינג וקצב משפחתי בפארק תמנע ועוד. 6 אטרקציות ברחבי הארץ

1. קמפינג וקצב בתמנע

"תמנע LIVE" - פסטיבל קמפינג בקצב לכל המשפחה בהפקת פארק תמנע וקק"ל, מתקיים בנופי בראשית נדירים, בין עמודי שלמה האדירים ולצד אגם תמנע. מדובר ביומיים של סדנאות קצב ותנועה, מתחם קפוארה, כיתות אמן, מסלולי אופניים, מתחמי פעילות ומופעים לילדים, מסיבת קצב ומעגל מתופפים ענק. במהלך היום תתקיים פעילות אתגרית של "תמנע אקשן", ברוח תקופת מצרים העתיקה שתכלול: הטלת כידונים מכרכרות פרעונים, טיפוס על גבי הירוגליפיים, פאזלים עתיקים, קליעה בחניתות, סדנאות וסיורים באתר. בכל אחד מהאתרים החשובים של הפארק יחכו למבקרים אמן תיפוף ומדריך, שינחה אותם על מסלולי הטיול הסמוכים.

 

החל מהשעה 16:00, באווירת השקיעה וזריחת הירח מעל הפארק, יחלו הפעילויות והמופעים לכל המשפחה. הילדים יוכלו ליהנות ממופעי קצב ומומלץ להצטייד בתוף מהבית או כל כלי הקשה אחר. המבוגרים יוכלו להשתתף בכיתות אמן עם אמן התיפוף "ג'וקאגרופ" ועם היוצר והמנהל האמנותי של קבוצת טררם, דורון רפאלי. בערבים יתקיימו מופעים שונים, ביניהם: ״מופע בכורה במדבר, ערב פותח בפסטיבל״ מבית היוצר של דורון רפאלי ואמני טררם. בערב השני יופיעו קרולינה ולהקתה למרגלות עמודי שלמה המוארים, ולאחר מכן תתקיים מסיבה עם די ג'יי שלומי מלכה ואמני פרקאשן.

 

אתר תמנע מציע לינה בקמפינג משודרג של "וילה קאמפ", או במתחם אוהלים בבנייה עצמית לצד האגם.

 

מתי: חול המועד, 14-13 באוקטובר

מחיר: 3 ימים של קמפינג (2 לילות), השתתפות בכל המופעים, סדנאות ופעילויות הפסטיבל: 1,580 שקל ל-4 נפשות. כל בן אדם נוסף - בתוספת של 200 שקל

לפרטים: באתר

 (צילום: חגית גל)
(צילום: חגית גל)
 

2. דבש, לחמניות וחלוצים בקיבוץ

מוזאון "החצר הישנה" בקיבוץ עין שמר, מקיים מגוון של פעילויות לכבוד ראש השנה - "על הדבש ועל העוקץ". בין היתר ייהנו המבקרים מהסברים על חיי הדבורה, המכוורת והדבש. כמו גם, יתנסו באפיית לחמניות עגולות במאפייה משוחזרת מימי הקיבוץ הראשונים ומסיור חווייתי במוזאון העוסק בראשית ההתיישבות בקיבוץ, כולל צפייה בסרטון אורקולי. הפעלות נוספות שיתקיימו במקום: הפעלה בנוסח ימי החלוצים כשהמשתתפים לבושים בבגדים מאותם ימים, מתנסים במלאכות של כביסה בגיגית, בניית אוהלים וחריש. לסיום, סיור בעגלה רתומה לטרקטור בקיבוץ של היום, בחדר האוכל, תוך ביקור ברפת וליטוף העגלים.

 

מבני "החצר הישנה", שעדיין ניצבים בלב הקיבוץ, שוחזרו ובשנת 1983 נפתח מוזאון "חצר ראשונים", המציג את סיפורו של קיבוץ עין שמר דרך תיאור חווייתי של ימי ראשיתו. החצר הישנה מורכבת ממספר מבנים, חלקם מקוריים והאחרים משוחזרים של מבני החצר המקוריים של הקיבוץ, בית האבן, צריף המגורים, סככת כלים חקלאיים, מגדל המים, באר וחדר האוכל של המייסדים.

 

מתי: ראש השנה בתאריכים 27-26 בספטמבר בין השעות 15:00-10:00, משך הפעילות ב"חצר הישנה" כשלוש שעות

מחיר: ילד מגיל שנתיים - 45 שקל, מבוגר - 40 שקל

לפרטים: באתר

 (צילום: גיל ירום)
(צילום: גיל ירום)
 

3. דגים ביום ובלילה

"דג בכפר" במושבה יקנעם, חוגג עם המבקרים את ראש השנה בהפנינג של פעילויות לילדים וסדנת בובות מחומרים ממוחזרים. הפעילויות באתר כוללות דיג של מושטים וקרפיונים, שיט בסירות פדלים ודיג מודרך לילדים. יש גם מתנפחים רטובים, טרמפולינה, בימבות, בריכת כדורים, בריכת שכשוך לקטנים, מתחם פיקניק ומתקני מנגל להכנת הדגים על האש.

 

ניתן לשהות בפארק בתוספת תשלום לדיג לילי עד השעה 23:00, ולקמפינג אוהלים בבנייה עצמית - בתיאום מראש. אורחי הקמפינג יכולים לשהות עד למחרת, וליהנות מדיג לילי ומפעילויות לכל המשפחה שמתקיימות למחרת.

 

מתי: 25, 26, 27 בספטמבר, חמישי-שבת, 17:00-08:00, שישי עד 16:00, שבת 18:00-07:30

מחיר כניסה: מבוגר - 27 שקל, ילד מגיל שנתיים - 43 שקל, לינת קמפינג - 75 שקל לאדם בתיאום מראש בלבד (עד גיל שנתיים ללא תשלום), השכרת אופניים - 75 שקל לשעתיים.

לפרטים: באתר

 (צילום: רוני סלע)
(צילום: רוני סלע)
 

4. שופרות ותופים

למרגלות התבור, במושב שדמות דבורה, חבוי פארק אקולוגי מיוחד שכולו סובב סביב הטבע. פארק "דרך העץ" מהווה מרכז תיירות אקטיבי, הכולל פעילות אתגרית וקמפינג משודרג לכל המשפחה. במקום תתקיים פעילות מיוחדת לראש השנה עם מעגל מתופפים שכולל התנסות בתקיעה בשופר, מבוך ענק עם מסלולים בדרגות קושי שונות ועוד. ניתן לבלות את החג בשילוב של לינה בקמפינג הממוקם בצמוד לפארק, וליהנות מכל הפעילות שמתקיימות בו.

 

עוד במקום: סרט טבע קצר על יערות הגשם ועצי הפאולוניה; סדנת עץ בנגריה של פינוקיו המציעה ערכה לבנייה עצמית, שבסיומה מקבלים את הערכה הביתה; תבליט של מפת ארץ ישראל המציג את המבנה הגיאוגרפי והעצים השונים הגדלים בארץ; מתחם ג'ימבורי לקטנטנים ומשחקייה; מסלולי מיני גולף מאתגרים ובאולינג מעץ. כמו גם, פינות פיקניק וישיבה במרחבי הפארק.

 

בתוספת תשלום, ניתנת למבקרים הזדמנות לנסוע ברכבת התבור שנמשכת כ-20 דקות, ונוסעת מול נופי התבור בין שבילי מושב שדמות דבורה ושדותיו. כמו גם, מוצע במקום מסלול של 200 מטרים לנסיעה במכוניות פדלים המעוטר בעצי הפאולוניה.

 

מתי: רביעי, 24 בספטמבר, שישי 26 בספטמבר בשעות 15:00-10:00 (כניסה עד 13:00) ביום חמישי, 25 בספטמבר ושבת 27 בספטמבר בשעות 17:00-10:00 (כניסה אחרונה ב-15:00).

מחיר: 48 שקל - לילד, 25 שקל - למבוגר. קמפינג - 50 שקל לאדם מגיל שנתיים.

לפרטים: באתר

 (צילום: מוטי שלף)
(צילום: מוטי שלף)
 

5. צפרות משפחתית

מדי שבת, תתקיים בסמוך לצומת קסם ספירת הציפורים השנתית של מרכז הצפרות בחברה להגנת הטבע. עמדות מיוחדות יוצבו בשטח, כשהן מאוישות בצפר שיסביר על נדידת הציפורים, על הציפורים השונות ועל חשיבות הספירה. כמו כן, למבקרים תהיה גישה למשקפת טלסקופית, משקפות מקצועיות וטפסי רישום והם יסייעו בזיהוי וספירת הציפורים שנצפות בשמים.

 

מתי: שבתות, עד 14 באוקטובר, 12:00-09:00

מחיר: ללא תשלום

לפרטים: באתר

 (צילום: דב גרינבלט)
(צילום: דב גרינבלט)
 

6. בציר וטיולים בכרמלים

חבל כרמלים, המשתרע בין הים והכרמל, מציע אטרקציות לכל המשפחה בחגים. באתר "מי קדם" שבפארק אלונה - אתר ארכיאולוגי מהתקופה הרומית-ביזנטית ששימש כחלק ממפעל מים קדום של העיר קיסריה בתקופה הרומית - יתקיים סיור שכולל הסבר על ההיסטוריה של המקום וצפייה בסרטון. כמו גם, הליכה בליווי מדריך בנקבת מים בעומק של כחצי מטר. הפעילות כוללת בציר ענבים וחוויית הפקת תירוש.

 

אטרקציה נוספת מספקת מסעדת "אדמה" בזכרון יעקב, שיצרה שילוב קולינרי היסטורי ומציעה פעילות משפחתית של סיור נוסטלגי במושבה הוותיקה עם ארוחה. הסיור מסתיים ב"ביסטרו אדמה" בגבעת זמארין. בחגים יתקיים מדי יום טיול שיחשוף חלק מסודותיה של הגבעה הקסומה.

 

בנוסף, בפארק הדיג מעיין צבי דיג תתקיים פעילות דיג ובה יקבלו המשתתפים חכות, ישוטו בסירה, ייהנו מטיולי אופניים ומלינת קמפינג. בחצר הישנה בקיבוץ עין שמר יתקיים פסטיבל "חלוצים ודבש", במוזיאון "ינקו דאדא" ובעין הוד מוזמנים המבקרים לחוויית יצירה אחרת ב"מעבדאדא".

 

ואם אתם מחפשים איפה לישון, כדאי שתדעו שאזור כרמלים מציע לנופשים מגוון אפשרויות לינה של אירוח כפרי, מלונות, צימרים ואירוח בחוות.

 

מתי: ראש השנה וסוכות

מחיר: בתשלום

לפרטים: באתר

 (צילום: אלון תלמי) (צילום: אלון תלמי)
(צילום: אלון תלמי)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים