שתף קטע נבחר

לצד פיאט ואלפא - פרארי ומזראטי בדרך לסמל"ת

יבואנית מותגי קונצרן הרכב האיטלקי פיאט, חברת סמל"ת, רוכשת רבע ממניות יבואנית פרארי ומזראטי. בעוד שנתיים היא צפויה לרכוש את שארית המניות, ולהפוך ליבואנית הבלעדית

פרארי ומזראטי בדרך למקומן הטבעי - אולם התצוגה של חברת סמל"ת. יבואנית מותגי הרכב של קונצרן פיאט לישראל, חברת סמל"ת, חתמה על חוזה לרכישת 25% ממניות אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי לישראל. בכך מתחיל להתגלגל למעשה יבוא שני מותגי הרכב מהמוכרים והמפורסמים בעולם לבית חדש. שכן לסמל"ת תהיה זכות לרכישת רבע נוסף ממניות אוטו איטליה מידי חברת קרדן, אך אם תממש את האופציה, תוכל קרדן לחייב אותה ברכישת שאר המניות במחיר שייקבע על-ידי מעריך שווי בלתי תלוי - כך דיווחה היום (ב') קרדן לבורסה.

 

  • כמה באמת שווה יבואנית פרארי לישראל?

 

 

גלגולו של זיכיון

יבואנית פרארי ומזראטי לישראל, חברת אוטו איטליה, הוקמה על-ידי איש העסקים זוהר אלון, אשר כיהן גם כמנכ"ל ראשון. בצעד מפתיע, ועוד לפני שהחלה החברה בייבוא מכוניות, החליטה חברת דן רכב, זכיינית אוויס בישראל, לרכוש 50% ממניות היבואנית לפי שווי חברה של 20 מיליון שקל. העסקה הושלמה לבסוף עם רכישה מלאה של אוטו איטליה על-ידי אוויס, הנשלטת על-ידי חברת קרדן, למעשה יבואנית מכוניות קונצרן הרכב האמריקאי GM. אבל זו לא הייתה תחילת דרכה האמיתית של החברה בישראל.

 

כאשר הסירו אנשי חברת סמל"ת לפני 14 שנה את הלוט מעל גופה החטוב של פרארי 456, לא הייתה הצהרה על תחילת יבוא מסודר של מותג הרכב הספורטיבי, אלא אירוע שציין אפשרות לתחילת שיווק בעתיד. המכונית שהגיעה ארצה באופן מסודר, הייתה סוג של חלוצה למטרות גישוש והכנת הקרקע. וגם כלי הרכב הפרטי של בעל הבית, מיכאל לוי, שהחזיק - ומחזיק גם כיום - בקשרים מעולים בהנהלת פיאט בכלל ומארנלו בפרט. במשך כשלוש שנים לא קרה דבר, עד ששוב נחשפה בארץ מכוניתו הפרטית של לוי, שהגיעה כמובן "בייבוא מסודר". הפעם מדובר היה ב-575 מארנלו המתקדמת בהרבה.

 

במפתיע, תחילת היבוא והשיווק המסודר של שני מותגי הרכב, לא נפלה בידי לוי - אלא בידי איש עסקים לא ממש מוכר בעולם הרכב המקומי. מהלך זה של קונצרן הרכב האיטלקי התקבל בהפתעה גדולה בארץ, אך לא רק. גם מקורבים להנהלת פרארי הביעו תמיהה רבה, שכן לוי נחשב לידיד אישי של חבורת האצולה האיטלקית, ולא עוד יבואן של מותגי פיאט במדינה מזרח תיכונית קטנה.

 

כעת נראה כי פרארי ומזראטי יגיעו בסופו של תהליך למקומן הטבעי, אולם תצוגה בסמוך לפיאט ואלפא רומיאו, שני המותגים הבכירים של היבואנית הוותיקה. בהודעה לבורסה דיווחה קרדן רכב כי חתמה על הסכם למכירת 25% ממניות

אוטו איטליה לסמל"ת בתמורה לחמישה מיליון שקלים. לכך יש להוסיף אופציית רכישת מניות נוספות בשווי 25% מההון המונפק של אוטו איטליה, בתמורה לתשלום סכום השווה למחיר הרכישה (5 מיליון שקלים נוספים). אם תעשה זאת סמל"ת, תהיה רשאית חברת קרדן לחייבה ברכישה מלאה של שאר המניות (50%), במחיר שיקבע מעריך מוסכם.

 

בשוק הרכב מעריכים כי כך בדיוק תושלם העסקה, על-ידי רכישת שאר המניות תוך שנתיים. "מדובר בעסק יוקרתי אמנם, אך כזה שמגלגל סכומים מאד נמוכים בשוק הרכב המקומי. זה בכל מקרה אינו עסק ששתי חברות גדולות כמו קרדן וסמל"ת ירצו להחזיק בו במשותף, עם חלקים שווים", העריך בכיר בעולם הרכב המקומי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אייל טואג
פרארי בישראל, בסמל"ת
צילום: אייל טואג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים