שתף קטע נבחר

תובע: "אבטחתי את השר אצל המאהבת"

בתביעת פיצויי פיטורים חושף מאבטחו של שר התיירות לשעבר "משימה בניגוד לנהלים": התבקש להתלוות לשר בעת שביקר את פילגשו

שבועיים לאחר שנחקר על ידי חוקרי יאח"ה בחשד לקבלת שוחד ובהטיית מכרזים, שוב עולה שמו של שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב. בתביעה שהגיש מאבטחו של השר לשעבר, אלי מויאל, לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, מפורטים נוהלי העבודה של המאבטחים שנדרשו לעמוד ברחוב בשעה שמיסז'ניקוב הגיע לדירת המאהבת שלו ביפו, וחושפים "נוהלי עבודה חריגים".

 

בתביעה שהגיש בשבוע שעבר המאבטח אלי מויאל (31) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הוא תובע את חברת האבטחה "מיקוד" ואת המדינה לפצותו בסכום של 165 אלף שקלים בגין פיטורים שלא כדין. 

מיסז'ניקוב. "המשימה מתנהלת בניגוד לנהלים" (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
מיסז'ניקוב. "המשימה מתנהלת בניגוד לנהלים"(צילום: גיל יוחנן)
 

מויאל, שאבטח את שר התיירות מיסז'ניקוב במשך חמישה חודשים, פירט בתביעה שהגיש

 באמצעות עו"ד גל גורודיסקי את הנסיבות שהובילו לפיטוריו. הוא טען כי לאחר שהתחיל לעבוד אצל השר, "הבחין כי המשימה מתנהלת בניגוד לנהלים המקצועיים הפנימיים הקובעים את האמצעים והכללים המנחים. ההתנהלות החריגה נבעה בין השאר עקב יחסים אינטימיים שקיים שר התיירות עם יולי רוט, שהתגוררה בתקופה הרלוונטית ביפו. בהתאם לכך נדרש התובע להתלוות אל שר התיירות ולאבטחו גם כאשר הגיע אל מקום מגוריה ביפו".

 

לטענת מויאל, שר התיירות שהה בביתה של רוט לילות רבים, אף יותר מששהה בבית משפחתו. "על פי נוהלי אבטחת השרים, מחוץ למקום מגורי הקבע של השר מוצבת עמדת אבטחה קבועה. על מנת להסתיר את עצם קיומה של גברת רוט, אף ששר התיירות שהה במקום מגורי גברת רוט על בסיס קבוע, לא הוגדר מקום מגוריה בתקופה הרלוונטית לכתב התביעה כמקום מגורי הקבע של שר התיירות", נכתב בתביעה. 

 

עוד צוין בו כי כשהגיעו המאבטחים לדירה ביפו הם "נדרשו לשהות מחוץ לדלת דירת רוט, לעתים גם ימים ולילות מבלי שהייתה להם גישה לשירותים, מים, מזון, חימום ואף מקום ישיבה מסודר. מנהל המשימה דרש מהתובע לשבת על מדרכות מחוץ לבניין המגורים או על מדרגות בקומת הדירה. כשהתובע התחיל את עבודתו במשימה, מצא עצמו זרוק בחוץ על מדרגות ומדרכות בקור, ימים ולילות, ונאלץ לעשות את צרכיו בחוץ מה שגרם לו לחוש מושפל".

 

לטענת מויאל, לאחר שהתלונן על תנאי העבודה הקשים של המאבטחים בפני הממונה עליו, הוא החל לקבל יחס מזלזל ועוין שבסופו של דבר הוביל לפיטוריו בניגוד לחוק. "כל עוולתו של התובע היא התנגדותו להשלים עם התנהלות לא תקינה במשימת שר התיירות שבה עבד, שלא הלמה את רצון הנתבעות להעלים עין ולסייע לשר התיירות בהסתרת התנהלותו מהציבור", נכתב בתביעה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
סטס מיסז'ניקוב
צילום: גיל יוחנן
מומלצים