שתף קטע נבחר

פחות שליש: דודי אפל ישתחרר בקרוב

בסוף החודש ישוחרר איש העסקים שהורשע במתן שוחד לראשי ערים ולבכירי מנהל מקרקעי ישראל. הוא מרצה מאסר באגף התורני במעשיהו עם משה קצב

איש העסקים דודי אפל יהיה אדם חופשי בסוף החודש - כך קבעה היום (ה') ועדת השחרורים שליד השב"ס שקיבלה את בקשתו להפחתת שליש ממאסרו. אפל מרצה את מאסרו באגף התורני בכלא מעשיהו, עם משה קצב.

 

דודי אפל בכניסתו לכלא  (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
דודי אפל בכניסתו לכלא (צילום: עופר עמרם)

 

לצורך קידום ענייניו העסקיים בחברות הבנייה שבשליטתו, שיחד אפל ראשי עיריות ופקיד בכיר במנהל מקרקעי ישראל. אפל הורשע במתן שוחד, כאשר מימן בסכום של יותר ממיליון ו-300 אלף שקלים את מערכת הבחירות של בני רגב מלוד, וכל זאת כדי לקדם את האינטרסים הכלכליים שלו כאשר בנה את שכונת גני אביב. בני רגב הורשע בשעתו בקבלת שוחד ונידון לשנה וחצי מאסר בפועל.

 

באישום נוסף נטען, כי במהלך שנות ה-90 מימן אפל את מערכת הבחירות של זמיר בן-ארי בגבעת שמואל, כדי לקדם פרויקט בנייה גדול בעיר, בסכום של כ-100 אלף שקלים. באישום השלישי נטען כי אפל העניק הטבות לעודד טל, שהיה מנהל המרכז במנהל מקרקעי ישראל, ובתמורה דרש סיוע לקידום ענייניו במנהל. טל הורשע כבר בקבלת השוחד ונידון ל-45 חודשי מאסר.

 

במהלך המשפט נשמעו בתיק 185 עדים ב-100 ישיבות. בגזר הדין כתבו השופטים: "אפל לא נרתע מלשחד ראש עיר. הוא הורשע בהיקף רב ומכביד של שחיתות. הוא הקים מערכת מתוחכמת ומסועפת לצורך מתן השוחד". הם כתבו כי לא שמעו ממנו חרטה, אלא טענות על רדיפה, "לא מצאנו כל תימוכין לטענה זו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר עמרם
דודי אפל ליד כלא מעשיהו
צילום: עופר עמרם
מומלצים