שתף קטע נבחר

מה קרה לאישה שהחדירה תפו"א לנרתיקה?

צעירה החדירה תפוח אדמה לנרתיקה בעצת אמה, שאמרה כי זה יסייע לה במניעת הריון. כשפנתה לעזרה רפואית לאחר שנתקפה כאבי בטן, הצוות הרפואי לא האמין למראה עיניו כשמצא שורשים מבצבצים מאיבר מינה. תפוח האדמה הוצא מגופה - ולא נגרם לה נזק עתידי

ניסתה למנוע הריון, וכמעט וגרמה לעצמה נזק בלתי הפיך. אמה של צעירה תושבת קולומביה המליצה לה להחדיר לנרתיק תפוח אדמה למניעת הריון, שהחל לגדול בתוכה.

 

עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

 

התופעה המוזרה התגלתה לאחר שהאישה, בת 22, החלה להתלונן השבוע על כאבי בטן. היא פנתה לאחות ובמבוכה הסבירה כי אמה המליצה לה להחדיר תפוח אדמה לוגינה כאמצעי למניעת הריון.

 

"האמנתי לאימא שהסבירה לי שזו דרך טובה למניעת הריון", סיפרה הצעירה. לאחר כשבועיים מאז שהחדירה את תפוח האדמה, החלה לחוש בכאבי בטן תחתונה. תפוח האדמה החל להנביט ולהצמיח שורשים בתוך איבריה המוצנעים.

 

עוד על אמצעי מניעה:

גלולה או התקן: מהו אמצעי המניעה הבריא?

במקום גלולות: אמצעי מניעה קבועים למניעת הריון

בקרוב: אמצעי מניעה תת עורי - מופעל בשלט

 

קרולינה רויאס, האחות שבדקה אותה ומצאה את השורשים מגיחים מהנרתיק, חשבה שמדובר בבדיחה. תפוח האדמה הוצא ללא צורך בניתוח ורופאיה אמרו כי לא צפויות לה בעיות רפואיות בעתיד.

 

קולומביה ההחלה לחייב את בתי הספר להעביר שיעורי חינוך מיני בשנות התשעים, בתקווה להפחית את שיעור ההריונות הבלתי רצויים במדינה ולהדגיש את החשיבות שבקיום יחסי מין בגיל המתאים יחד עם אמצעי מניעה. עם זאת, האמונות התפלות במדינות העולם השלישי אינן נדירות גם בימינו.

 

דרכים מוזרות למניעת הריון

במהלך ההיסטוריה התפרסמו שיטות טבעיות שהאמינו שהן יעילות למניעת הריון.

 

סטריכנין ארסן וכספית: בסין העתיקה, עובדי תעשיית המין נהגו לערבב את המיקס הקטלני הזה כאמצעי למניעת הריון. התוצאה היתה ערפול חושים ולעתים גם מוות.

 

  • אשכי סמור וחתול שחור: בימי הביניים האמינו כי קשירת אשכי סמור סביב הצוואר, ענידת שעוות האוזניים של חמור, רחם של פרד או ענידה סביב האגן של עצם הנלקחת מצידו הימני של חתול שחור ימנעו הריון ביעילות רבה.
  • אספרגוס: דיוסקורידס, רופא יווני, המליץ על ענידת שרשרת העשויה מגבעול אספרגוס.
  • פפאיה: בהודו וסרי לנקה, המליצו לנשים לאכול פאפיה אחת ליום. ברפואה המודרנית ידוע היום כי הפרי מכיל את האנזים פפאין המשפיע על ההורמון הנשי פרוגסטרון.
  • עיטוש: סורנוס, רופא יווני, הציע לנשים המבקשות שלא להרות, לעצור את הנשימה מיד אחרי הסקס, להתעטש ואז לשתות מים.
  • לימון: במאות ה-17 וה-18 ברחבי אירופה, נשים החדירו חצי לימון סחוט לאיבר המין, כדרך למניעת הריון.
  • קוקה קולה: בשנות החמישים של המאה הקודמת נערות נהגו לשטוף את איבר המין בקוקה קולה, לאחר יחסי המין.

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דן לב
תפוחי אדמה כאמצעי מניעה?
צילום: דן לב
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים