שתף קטע נבחר

קופיקס באקדמיה: תפתח סניפים בחיפה ואריאל

הרשת תשיק 3 סניפים באוניברסיטת חיפה וסניף אחד באריאל. לטענת מייסד הרשת אבי כץ, מהלך דומה מול בר אילן כשל. על מחאת המילקי אמר: "השוק פה נשלט על-ידי 7-6 חברות שהן מחליטות על רוב הדברים שיש לנו בבית. טיפש מי שחושב שהמחאה נעלמה"

קפה בזול גם באוניברסיטאות: רשת קופיקס תפתח 3 סניפים באוניברסיטת חיפה, אחד מרכזי ושניים נוספים קטנים יותר, כך לפי אבי כץ, מייסד הרשת. "סגרנו בסוף השבוע גם עם אגודת הסטודנטים באריאל, זכינו במכרז וניכנס גם לאוניברסיטת אריאל", אמר ל-ynet. מאגודת הסטודנטים באריאל נמסר, כי המכרז ייסגר רק בסוף החודש.

 

לטענת כץ, הוא ביקש לפתוח סניף של הרשת שמוכרת תפריט שלם ב-5 שקלים גם באוניברסיטת בר אילן, אך נתקל בהתנגדות. "פנינו לזכיין שם והוא התלהב אבל כשביקש אישור מהאוניברסיטה, אמרו לו שזה יהרוס שם את העסקים. הזכיין שם נעלם וזה נפל. גם בחיפה זה יוריד את מחירי השכירות במכרז הבא, יש שם כמה בתי עסק שיצטרכו להוריד מחירים והאוניברסיטה תקבל פחות על הנדל"ן".

 

אז למה הסכימו לזה באוניברסיטת חיפה?

 

"השאלה צריכה להיות למה לא הסכימו בבר אילן. זו חשיבה הפוכה, הסטודנטים חשובים לא רק הרווח של האוניברסיטה ממיקסום הנדל"ן. מה נהיינו? לסדום היינו ולעמורה דמינו".

 

"טיפש מי שחושב שהמחאה נעלמה"

בשנה האחרונה קופיקס הובילה מגמה של הורדת מחירי הקפה. מאז הושקה הרשת בסוף 2013, פתחה 32 סניפים, כולל סניף בקניון הזהב בראשל"צ ועד סוף החודש יהיו לה 36 סניפים ועד סוף 2014 המספר יעלה ל-50 סניפים. מוסדות אקדמיים זה מעוז חדש עבורה. עבור הסטודנטים מדובר בהגדלת ההיצע:, קפה וכריכים בזול - לא רק במכונות. "אנחנו מרוויחים טוב. כמו חזירים", אומר כץ. "אנחנו מוכרים 80 אלף פריטים ביום".

 

מה דעתך על מחאת המילקי בעקבות החשבונית מברלין?

 

"אי אפשר יהיה לעצור את המחאה. כשהיא דועכת, טיפש מי שחושב שהיא נעלמה. היא לא נעלמה, היא מבעבעת. זה בדיוק הפוך. זה דבר שמבעבע, כשהוא נחשף לאור זה כבר הסוף. מחאה אי אפשר לעצור. סוגרים בפניה את הדלת - היא תחזור מהחלון. השוק פה נשלט על-ידי 7-6 חברות שהן מחליטות על רוב הדברים שיש לנו בבית. הרווח הגולמי שלהן זה רווח גולמי באחוזים שגדול פי 2 ופי 3 מהרווח של רשתות השיווק.

 

"לאסם יש רווח גולמי של מעל 50%. זה לא שפוי. את הרווח של קוקה קולה ויוניליוור את לא יודעת, כי הן לא ציבוריות, אם תדעי את תשתגעי. זה לא דבר שיוכל להימשך. זה אחד המקרים הנדירים שלא הממשלה מדכאת את הציבור, אלא הגופים הכלכליים הגדולים מדכאים את הציבור. זה מקרה מדהים, הפרסומות בטלוויזיה שולטות על הציבור". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים