שתף קטע נבחר

טעמו המריר של המילקי או - זוגיות בהגירה

גיא ומירי עזבו את הארץ כדי לאפשר לעצמם חיים טובים יותר מבחינה כלכלית. אבל לעיתים אפילו זה לא מספיק כדי לשמור על הזוגיות

את מירי וגיא (השמות האמיתיים שמורים במערכת) לא צריך לשכנע שהמילקי בחו"ל זול יותר. הם דווקא יכולים לספר לנו עד כמה החיים הכלכליים נפלאים אי שם מעבר לים. כמו זוגות רבים, גם הם גרו בדירה צפופה מדי, עבדו מסביב השעון ולא העזו לחלום על קניית דירה. המצב הכלכלי ייאש אותם ולא היה צריך הרבה כדי לשכנע אותם לנסות את מזלם בארץ אחרת.

 

גיא, בחור מוכשר בתחומו, הצליח להתקבל עוד מהארץ לעבודה נהדרת ששילמה להם את כל תנאי המעבר ואף משלמת להם עד היום חלק ניכר מהוצאות הבית. השניים אף הצליחו לרכוש דירה מקסימה ומפנקת, ממש כמו בסרטים. והזוגיות שלהם? ובכן, גם היא הפכה לסרט הוליוודי, אבל קצת פחות רומנטי, ויותר בכיוון של סרט אימה מורט עצבים.

 

 

הכי בבית בעולם?

גיא ומירי היו נחושים להצליח ולממש את חלומם מעבר לים, אך הם לא לקחו בחשבון את המכשולים שהזוגיות שלהם עומדת לעבור. בשלב הראשון הם השתוקקו לנחיתה רכה עבורם ועבור הבנות, לכן חיפשו משהו מוכר ונעים. נקודת המוצא שלהם הייתה מגורים בסביבה של הישראלים. הם האמינו שכך יתאפשר להם להרגיש במהרה בבית.

 

הם בדקו מראש איפה נמצאת הקהילה הישראלית ודאגו לשכור שם את הדירה הראשונה שלהם. הם לא ידעו שדווקא לתחושת הביחד תהיה תפקיד משמעותי בחוסר היכולת של מירי להתאקלם. "עוד לא נכנסנו לדירה והשכנה כבר מיהרה לברך אותנו, לתדרך אותנו איפה אפשר לקנות במבה, שוקולד השחר ושקדי מרק.

 

"באותה נשימה היא הזמינה אותנו לארוחת שישי של כל הקהילה הקיבוצית. גיא מיד שמח והתרגש מהחום הישראלי, אבל לי זה לא ממש התאים. רק נחתנו! רציתי להבין מי נגד מי וארוחות גדולות עם חבורה שאני לא מכירה גורמות לי בעיקר למבוכה רבה", סיפרה לי בפגישתנו.

 

מירי מאמינה שפה החל גם המשבר - גיא התאקלם בשניות עם החבורה הישראלית, ובעקבות החיבור שלו הוא אף התעקש שהשניים ירכשו שם את הדירה שלהם. "הסברתי לו שאני חנוקה פה והתחננתי לגור בשכונה מעורבת, אך הוא טען שאני סנובית ולא הסכים להתפשר".

 

בנוסף, גיא צמח והתקדם משמעותית בקרירה שלו. הוא חש שהצליח בגדול, בזמן שמירי לא הצליחה להתאקלם כלל. מצד אחד, העבודה שמצאה לא תאמה את הכישורים שלה, מה שמאוד תסכל אותה, ומצד שני, האופי של "הקיבוץ הישראלי" שבו התגוררו לא התאים לה מעולם. היא ביקשה מגיא מספר פעמים לעבור דירה כדי לעזור לה 'למצוא את עצמה', אך הוא מצידו לא הבין למה היא רוצה לעזוב את הקהילה, ואף כעס עליה שהיא לא עושה שום מאמץ להתחבר.

 

"היא הייתה כל כך חברותית בארץ!", אמר. "היו לה אין ספור חברים, אבל פה היא מתעקשת להימנע מלצור כל קשר חברתי". גיא ממשיך ומסביר: "יש לנו פה הכל. איכות חיים גבוהה שבארץ היינו יכולים רק לחלום עליה, רווחה כלכלית, הבנות לומדות בביתי ספר הכי טובים שיש, מה רע? לחזור לישראל זאת טעות שאני לא מוכן לעשות. עם כל האהבה שלי לארץ אין לי מה לחפש שם".

 

מירי כועסת, מתמרמרת ואף מאיימת בגירושים. מבחינתה, היא הקריבה עבור גיא את הקריירה, החיים החברתיים ואת שמחת החיים שאפיינה אותה. התקופה שהם שהו בחו"ל הייתה הקרבה אחת גדולה שלה למען הזוגיות, ומן הראוי שגיא יתעשת ויעשה הכל כדי לאפשר לה להשתקם הן מבחינת הקרירה והן מבחינה נפשית. נראה שהמעבר למדינה אחרת שיפר משמעותי את מצבם הכלכלי של מירי וגיא, אך מצד שני - פירק את הזוגיות שלהם ובקרוב הם ינהלו מערכת יחסים בשלט רחוק, מירי פה אצלנו וגיא אי שם מעבר לים.

 

לפעמים המעבר מזמן בעיות שלא חשבתם שיהיו לכם (צילום: shutetrstock) (צילום: shutetrstock)
לפעמים המעבר מזמן בעיות שלא חשבתם שיהיו לכם(צילום: shutetrstock)

 

החלטתם לעשות רילוקיישן? קחו כמה דברים בחשבון:

 

1. שניכם צרכים להתאקלם

כל אחד בקצב שלו ולפי הצרכים שלו. וכן, לפעמים זה מתנגש ואז צריך לבדוק איפה אפשר לעשות ויתורים ולאפשר גם לפרטנר להתאקלם. לעיתיים הויתורים הם זמניים ואף קלים, ולעיתיים המחיר כבד מידי, ובדיוק בשלב הזה תצרכו לקבל החלטה בין שלום בית, התפשרות וויתור לבין הרצון הפרטי שלכם.

 

2. תקשורת מעולה על כל מרכיביה

אחד הדברים שלוקים בחסר אצל מרבית הזוגות הוא תקשורת. בכל שינוי שעוברים חשוב להבין איפה בן/ת הזוג נמצאים, איך זה מרגיש להם ואיך הם רואים את המצב. כל תחושה טובה או פחות טובה משפיעה באופן ישיר על הזוגיות שלכם, אז זה הזמן להקשיב היטב. לכן כל אחד מבני הזוג צריך להיות בעל יכולת הקשבה והכלה, על אחת כמה וכמה כשאתם שוהים בארץ זרה ובנקודת הפתיחה שלכם לפחות יש לכם רק אחד את השניה.

 

3. קחו בחשבון אתם עוברים אומנם ביחד, אך יכול להיות שתחזרו לבד

כמו כל שינוי בחיים, זהו שינוי ומבחן לטיב הזוגיות שלכם. אחד הדברים השווים במעבר למדינה אחרת זה שיש הזדמנות לאמץ התנהגויות ותפיסות עולם חדשות. זוהי הזדמנות אמיתית ולעיתיים אף נוחה מאוד לשינוי, ולא פעם כשאנשים משתנים - הראשונים למחות נגד השינוי הזה הם בני הזוג שלהם. לכן השילוב של המעבר לתרבות חדשה עם פרטנר שלפתע השתנה, יכול בהחלט לייצר מצב של טלטול הזוגיות עד פרידה. יש לקחת בחשבון שמעבר הוא שינוי שלעיתים עושה טוב ולפעמים דווקא ההפך.

 

 

4. אל תוותרו על הזהות שלכם

גם אם בן הזוג מאושר, אין טעם לשבת ולחכות שהוא יבחין שלכם רע או להקריב את האושר שלכם עבורו. מירי מעידה שסבלה משמעותית כבר כשהגיעה לארץ החדשה, אך הסכימה להשאר כי ראתה כמה טוב לגיא, והניחה שביום מהימים גיא יבחין בה ויסכים לחזור לארץ עבורה. אך משהיא הבינה שזה רחוק מלקרות, האכזבה הייתה כפולה. היא גם סבלה ללא תמורה ועכשיו היא ממורמרת על הזמן שבזבזה ועל התוצאה.

 

לא טוב לכם? דברו על זה, נסו להבין מה יעשה לכם טוב והגיעו להסכמות לכאן או לכאן. קדוש מעונה זה די פאסה.

 

 

הכותבת היא מטפלת ומגשרת זוגית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutetrstock
לדחוס חיים שלמים במזוודה
צילום: shutetrstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים