שתף קטע נבחר

ג'ודו: ארד לשמאילוב באליפות העולם לנוער

הישג מרשים לישראלי המתחרה בקטגוריה עד 66 ק"ג, בתחרות אשר נערכה לפנות בוקר בארה"ב. מאמנו, אורן סמדג'ה: "יש לו איכות גבוהה של ספורטאי"

העתיד עוד לפניו. הישג נהדר לג'ודוקא ברוך שמאילוב, שזכה לפנות בוקר (ו') במדליית הארד באליפות העולם לנוער (עד גיל 21) הנערכת במיאמי שבארצות הברית.

 

שמאילוב (20) המתחרה במשקל עד 66 ק"ג, השיג תחילה ניצחונות מרשימים באיפון על יריבים מאזרבייג'אן, טורקמניסטאן וספרד, אך נעצר בחצי גמר ליריב יפני ועבר לבית הניחומים שם גבר על אוקראיני באיפון וזכה במקום השלישי.

 

ברוך שמאילוב (שני מימין) עם מדליה יוקרתית (צילום: איגוד הג'ודו) (צילום: איגוד הג'ודו)
ברוך שמאילוב (שני מימין) עם מדליה יוקרתית(צילום: איגוד הג'ודו)

 

עבור שמאילוב, הפודיום אינו זר לו, מאחר שרק לפני חודש הוא זכה בתואר אלוף אירופה לנוער והוא מסומן כאחת התקוות הגדולות של הענף, לקראת המשחקים האולימפיים ב-2020 בטוקיו ואולי הוא כבר יצליח להיכנס לזו הקרובה בריו כדי לצבור ניסיון אולימפי.

 

"ברוך עבד טוב ונלחם עד לסיום הקרבות בלי לוותר וזו תכונה מוערכת אצלו", סיפר מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה. "אפשר להגיד שיש לו איכות גבוהה של ספורטאי בנבחרת. אחד המטרות שהצבתי לעצמי בעמדת המאמן זה לשבור הישגים ותוצאות משמעותיות בספורט הישראלי ולהקים את אחת מהנבחרות החזקות בעולם".

 

יש לציין שזו המדליה השלישית אי פעם שישראל מביאה באליפות העולם לנוער לגברים, כשהראשון היה זה סמדג'ה עם מדליית הכסף ב-1990, כשאחריו עשה זאת אודי וקס כשסיים שלישי ב-1999 ועכשיו הגיע תורו של שמאילוב.

 

באותו משקל, התחרה גם רודיון גולוד שניצח אנגלי, אוסטרלי ופורטוגלי, כשברבע הגמר הפסיד לברזילאי וכך גם בקרב הראשון בבית הניחומים וסיים במקום השביעי.

 

אצל הנשים, המתמודדת הראשונה שנכנסה למעגל התחרויות היא תמנע נלסון לוי במשקל עד 57 ק"ג, והיא סיימה במקום החמישי, זאת לאחר שנעצרה ברבע גמר על ידי יריבה קנדית כשבבית הניחומים ניצחה גרמניה אבל בקרב על הארד הפסידה לרוסיה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות איגוד הג'ודו
ברוך שמיאלוב
באדיבות איגוד הג'ודו
מומלצים