שתף קטע נבחר

נקודות בצבע: מישהו ראה את אילת?

הקבוצה עם התקציב השלישי בגובהו בליגה רושמת כבר שלושה הפסדים, אז למה זה קורה? וגם מכבי חיפה חזרה מהמסע לארה"ב רעננה מתמיד, וגלבוע/גליל היא המקרה הקלאסי של ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. וכמובן שאי אפשר בלי מספרי המחזור

ארבעה מחזורים מאחורינו ולמרות שעוד מוקדם לעשות סיכומים, אפשר לראות בוודאות מגמות ברורות בליגה, אילו קבוצות בנו סגל טוב וביצעו בחירות טובות של זרים, מי קצת ישן בקיץ, ועדיין הכל בר שינוי.

 

  

המאכזבת של פתיחת העונה: בהפועל אילת היו המון ציפיות העונה. כסף רב נשפך שם, דן שמיר הובא במיוחד מרוסיה הקפואה לאילת החמימה, סגל הישראלים המצוין נשאר ואף שודרג ומה שהיה צריך לעשות זה להביא ארבעה זרים טובים שיקפיצו את המועדון עוד דרגה למעלה.

 

בפועל אחרי ארבעה מחזורים אפשר להגיד שלפחות בינתיים החבורה של שמיר היא המאכזבת של פתיחת העונה. בוא נניח לרגע את כמות ההפסדים בצד (מאזן3:1) וננתח את המשחק מול הרצליה אתמול.

 

צריך לשים את הדברים על השולחן, בחירת הזרים שלה לא מובנת - קאליף וייאט, קווין פאלמר ודומיניק מגוויר דורכים אחד על השני, שון אוואנס למרות שהיה טוב בשלושת מחזורי הליגה הראשונים, איננו שחקן מטרה בצבע, וזו גם הבעיה המרכזית של הקבוצה.

 

נלחם לבדו. כדיר (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
נלחם לבדו. כדיר(צילום: יאיר שגיא)

 

לאילת אין משחק פנים. אלישי כדיר נלחם לבד. הפורוורד הישראלי מגיע לעבודה בכל ערב, לוקח הכי הרבה ריבאונדים בקריירה (8.5), וגם קולע לא מעט (13.5 נקודות), אבל הוא פשוט לבד במערכה.

 

ברבע האחרון כשהאורחים הצליחו לחזור זה היה הרבה בזכות מהלך נואש של שמיר שעוד יכול לעבוד לו בהמשך. המאמן המנוסה הכניס לראשונה את עמית ביר-כץ וסוף סוף הייתה הרגשה שיש מישהו בצבע שעוזר לכדיר בהגנה ומספק חסימות טובות בהתקפה. הסנטר סיים עם המדד הכי גבוה על הפרקט יחד עם ג'וש סלבי - 11 והצליח לעצור את מאגנום רול וג'ספר ג'ונסון שעד אז חגגו.

 

מבין את המצב. שמיר (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
מבין את המצב. שמיר(צילום: יאיר שגיא)

 

שמיר מבין את מצבה של קבוצתו ורוב הסיכויים שזר או שניים יוחלפו. לא מעט שמות מסתובבים כרגע בעקבות הניפויים ממחנות ה-NBA, ואם המאמן יידע להביא את השחקנים המתאימים אין סיבה שאילת לא תחזור להציג את היכולת הטובה מהשנתיים האחרונות.

 

ג'ף רוזן צוחק על כולם: מה לא נאמר על מסע המשחקים של מכבי חיפה בארה"ב. מיותר? יגרום לפציעות? (קרה בפועל עם דגן יבזורי), יפרק את הקבוצה עוד לפני שהחלה העונה בעקבות התבוסות הצפויות?

 

48 שעות בלבד לפני המשחק מול הפועל תל אביב הירוקים חזרו לארץ הקודש ומי שחשב שהם ישחקו כל כך טוב מול הפועל ת"א במשחק החמישי שלהם תוך עשרה ימים פשוט משקר. המציאות מראה אחרת.

 

החיפאים נתנו את המשחק הטוב ביותר שלהם העונה, דמונטז סטיט שהיד שלו מחוץ לקשת היא הדבר הכי פחות יציב במשחק שלו תפר 5 מ-5 לשלוש, ואייק אפוואיבו חזר מפציעה ארוכה כדי לקלוע 15 נקודות ב-18 דקות.

 

יכולים לחייך. סטיט ורוזן (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
יכולים לחייך. סטיט ורוזן(צילום: ראובן כהן)

 

חיפה סגרה בצורה מדהימה את רביב לימונד וזה משהו שמעטות הקבוצות שהצליחו לעשות בשנתיים האחרונות. לימונד קלע אומנם 11 נקודות אבל זה הרבה מתחת לממוצע שלו מה גם שהאחוזים היו רעים (4 מ-10 מהשדה), אליהם הוא הוסיף 6 איבודים.

 

ביום חמישי החיפאים מגיעים לבית מכבי ואם הם יצליחו לנצח את קבוצתו של שרון דרוקר המאזן של חיפה יעמוד על 1:3 והם יגיעו כבר למקום הרביעי בטבלה. מי אמר עונה פיננסית?

 

ד"ר גלבוע ומיסטר גליל: הקונספט הצעיר עליו הלך בעונתו הראשונה כמאמן על הקווים ברק פלג עוד יעשה לו הרבה מאוד כאב ראש. הניצחונות

 על הפועל אילת ועירוני נהריה שיכרו מעט את החבורה של גלבוע/גליל שחטפה סטירה מצלצלת השבוע.

 

ההפסד לחבורה מעיר הבירה היה אומנם צפוי, אבל סף השבירה של גלבוע/גליל כל כך נמוך. לקבוצה של דני פרנקו לקח רבע וחצי כדי לסגור את הסיפור וזה אומר הרבה על המארחים.

 

מצד שני אם מסתכלים על הסטטיסטיקה אחרי ארבעה מחזורים רואים כמה דברים משונים. גלבוע/גליל מדורגת במקום הראשון בליגה עם הכי מעט איבודים - 11 למשחק, לוקחת הכי הרבה ריבאונד בהתקפה - 14.8, וממוקמת במקום השני בחסימות למשחק עם 3.5 בלוקים בממוצע.

 

סטירה מצלצלת מול ירושלים. גלבוע/גליל (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
סטירה מצלצלת מול ירושלים. גלבוע/גליל(צילום: זהר שחר)

 

אבל בכל מה שקשור לפרמטרים ההתקפיים החבורה של פלג עדיין לא שם. הצפוניים אחרונים באחוזים ל-2 (38.5 אחוז) וגם מחוץ לקשת (25.3%), וממעטים למסור - 14.8 אסיסטים (מקום 10 בליגה).

 

עוד נתון מעניין לגבי גלבוע/גליל הוא בעמדת מוביל הכדור. נמרוד טישמן מקבל זו העונה השנייה ברציפות כרטיס חופשי לנהל את המשחק של קבוצתו. ב-2013/14 זה לא הלך מי יודע מה, וגם עד עכשיו העסק די חורק. רק כדי להסביר, הרכז המחליף של הקבוצה, עודד ברנדוויין, עומד על מספרים טובים משל טישמן בהרבה פחות זמן פרקט. טישמן קולע העונה 6.5 נקודות ב-28 דקות ואילו ברנדוויין מספק 7.5 נקודות ב-19.5 דקות. עוד נקודה למחשבה עבור פלג.

 

כמה נקודות למחשבה. פלג (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
כמה נקודות למחשבה. פלג(צילום: גיל נחושתן)

 

מספרי המחזור

חוזרים אל העבר. הפועל ירושלים ניצחה את גלבוע/גליל ב-33 הפרש. הפעם האחרונה בה ניצחו הירושלמים בפער גדול מזה הייתה בעונת 2011/12 אז גברו האדומים בחוץ על בני הרצליה 63:102.

 

ביתי הוא מבצרי? 6 פעמים אירחה מכבי אשדוד את הפועל חולון מאז שעלתה לליגת העל. בכל 6 המשחקים הסגולים היו אלה שניצחו. לעומת זאת באולם הפחים המאזן עומד על שוויון 3:3.

 

חד גוני. לעומת קבוצתו יהוא אורלנד נמצא בכושר טוב (13 נקודות בממוצע למשחק), אבל הוא עושה זאת בעיקר עם זריקות מחוץ לקשת. עדה כה זרק הקלעי 25 פעמים ל-3 לעומת 4 זריקות בלבד ל-2.

 

הכי קבוצתיים. הפועל ירושלים לא מסרה העונה פחות מ-26 אסיסטים למשחק. הממוצע שלה עומד עד כה על 27.5 בכל מחזור. שיא האסיסטים לקבוצה במשחק בודד שייך למכבי תל אביב שמסרה מול הפועל אילת בעונת 1998/9 לא פחות מ-36 אסיסטים. פרנקו יש לך מטרה חדשה.

 

נכנס למועדון האלף. מורן רוט (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
נכנס למועדון האלף. מורן רוט(צילום: אורן אהרוני)

 

אין הבדלים. שימו לב לספסל הירושלמי שקלע יותר מהחמישייה הפותחת בניצחון על גלבוע/גליל (45 לעומת 44). זו לא הפעם הראשונה העונה . גם נגד נהריה הצליחו המחליפים האדומים להעפיל על החמישייה הראשונה (46:50).

 

הקריפטונייט של הפועל ת"א. הפעם האחרונה בה האדומים הפסידו ביותר מ-24 הפרש לקבוצה שהיא לא מכבי ת"א הייתה בעונת 2012/13 לאותה מכבי חיפה - 52:88.

 

חצה את ה-1,000. אחרי 11 עונות בליגת העל מורן רוט חצה את 1,000 האסיסטים בקריירה. הרכז של עירוני נס ציונה מסר אתמול בניצחון על מכבי ראשון לציון 5 אסיסטים והגיע ל-1,003 אסיסטים בקריירה. בנוסף לשלשת הניצחון שלו אין ספק שהיה זה אחד הימים המאושרים בקריירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים