שתף קטע נבחר

אכזבה בערד מיריד התעסוקה: "עבודה בעיניים"

אי נעימות בקרב מבקרי יריד התעסוקה למפוטרים שנערך בערד, בו הוצעו כ-400 משרות של אנשי אחזקה, מפעילי מכונות, עובדי תחזוקה, בקרת איכות, מלצרים, תופרים וחדרנים: "זו עבודה שחורה. אנחנו בעלי מקצוע, אנשים עם כבוד. זה לא ייתן לנו עבודה". שירות התעסוקה: זו התחלה של תהליך

מלאי המשרות ביריד התעסוקה למפוטרים שנערך הבוקר (א') בערד עורר בקרב רבים תחושת אי נעימות. ביריד של שירות התעסוקה הוצעו כ-400 משרות, בהן כלולים אנשי אחזקה, מפעילי מכונות, עובדי תחזוקה, בקרת איכות, מלצרים, תופרים וחדרנים. כמחצית מהמשרות היו בתחום המלונאות. "עבודה שחורה", הגדירו זאת המפוטרים.

 

 

"בעיני זו עבודה בעיניים", אמרה פאני אדרי, אחת המפוטרות. " למרבה הצער אין כאן שום דבר קונקרטי. הגיעו מעסיקים של בתי מלון, כשבלאו הכי ההצעות שלהם לא משהו, והגיע אפילו מעסיק מראשון לציון. מחפשים עובדים שיעברו מערד לראשל"צ? לא נבוא".

 

כתבות נוספות בערוץ הקריירה:

עובדי אסם בקריית מלאכי נגד העתקת המפעל לערד

לפיד: אסם תקים מפעל חדש בערד

ליברמן למפוטרי מגבות ערד: "אני לא קוסם"

גם אתם יכולים להשקיע בקלות - הערוץ שלכם לעולם שוק ההון

 

"גם הסיפור של אסם זה עבודה בעיניים", הוסיפה אדרי. "המפעל עובר לפה על חשבון עובדי קריית מלאכי. אנחנו נמצאים פה, אבל יש הרגשה שעשו לנו את היריד רק כדי לסמן וי. הנה, הצענו להם יריד".  

 

 (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
(צילום: הרצל יוסף)

נעמי ביטון סיפרה כי "אני חושבת שזה יום עצוב מאוד לעובדים. משרד הכלכלה מנסה לעשות וי על יום שבו דאגו לעובדים. אבל אני לא מאמינה שאפילו 10 אחוז מהעובדים שהגיעו ימצאו עבודה. יש פה בעיקר מעסיקים מתחום התיירות, וזה לא מתאים לאנשי תעשייה וטקסטיל".

 (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
(צילום: הרצל יוסף)
 

גדליה בירמן (54), שעבד כ-24 שנים במפעל מגבות ערד, הגיע למצוא עבודה. "היום אף אחד לא מסתכל על שנות הלימוד או על שנות העבודה שלי. הכל הלך, ויש ייאוש נוראי. ברור שאין שום דבר קבוע בעולם ומפעלים נסגרים, אבל מה שמייאש אותי הוא שהמדינה קוברת את אנשי הטקסטיל".

 

באשר ליריד התעסוקה אמר בירמן, "זו עבודה שחורה. הציעו לנו תפקידים של חדרניות ומנקים, ואנחנו בעלי מקצוע, אנשים עם כבוד. אז נתנו לנו הרצאה, השתתפו בצערנו - זה נחמד אבל לא יותר מזה. אנשי שירות התעסוקה עושים את העבודה שלהם, אבל זה לא ייתן לנו עבודה".

 

דרור נחשון (62) עבד במפעל מגבות 32 שנים ושלח כבר למעלה מ- 100 קורות חיים למעסיקים שונים, אך לדבריו אף אחד לא חזר אליו. "אין מקומות עבודה בעיר", אמר. "אין מי שיקלוט עובדים. בחמש שנים האחרונות פיטרו במגבות ערד 670 עובדים ואף אחד לא נקף אצבע, אני בן 62 קשה לי להאמין שמישהו יציע לי עבודה בגיל כזה".

 

משירות התעסוקה נמסר: "היום זו התחלה של תהליך ושירות התעסוקה שם כדי לסייע לאנשים שאיבדו את עבודתם וללוות אותם. ליריד הגיעו 88 מפוטרים מבין מפוטרי מגבות ערד, מה שמראה על האמון בשירות ועל הנחיצות שלו. ממעקב ראשוני אנחנו למדים ש-12 איש הוזמנו כבר ביום שישי לראיון עבודה למפעל בתחום הייצור בבאר שבע".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
יריד התעסוקה בערד
צילום: הרצל יוסף
מומלצים