שתף קטע נבחר

"ב"ש בירת ההזדמנויות, לא ההתייקרויות"

מחירי הדירות בעיר באר שבע נותרו הנמוכים ביותר בישראל - 600 אלף שקל ל-3 חדרים ומיליון שקל ל-5 חדרים. אך שיעור העלייה במחירים היה הגבוה ביותר לפי הלמ"ס: זינוק של כ-109% תוך 5 שנים. איך זה קרה והאם המחירים ימשיכו לעלות? צפו בדיון באולפן ynet עם ראש עיריית ב"ש, רוביק דנילוביץ

אפשר לקנות דירה בבאר שבע או לא? אתמול (ב') פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחקר שמשווה בין עליית מחירי הדיור ב-14 הערים הגדולות בישראל ב-5 השנים האחרונות. לפי המחקר, בירת ההתייקרויות של בועת הנדל"ן הישראלית היא באר שבע - שם נרשמו עליות המחירים החדות ביותר: עלייה של 108.7% בדירות הקטנות (2-3 חדרים) ועלייה של 92.4% בדירות הגדולות (4-5). שוחחנו עם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' כדי לבדוק מדוע העיר הרחוקה יחסית ממרכז הארץ, ספגה את העליות הגבוהות ביותר. צפו בדיון באולפן.

 

 

שיא גם בזינוק בשכר הדירה

בעיר הדרומית נרשמה גם העלייה החדה ביותר בשכר הדירה החודשי: זינוק של 51.6% בשכירות בדירות קטנות וקפיצה של 61.1% בשכירות בדירות גדולות. עם זאת, גם לאחר ההתייקרויות הללו נותרה באר שבע עם רמות מחירים הנמוכות ביותר בארץ, עם מחיר ממוצע של כ-600 אלף שקל לדירה קטנה וכמיליון שקל לדירה גדולה.

 

כתבות נוספות על באר שבע בערוץ הנדל"ן :

 

אגב, בניגוד לבאר שבע, בתל-אביב עמד המחיר הממוצע ב-2013 על כ-1.7 מיליון שקל לדירה קטנה וכ-2.8 מיליון שקל לדיר גדולה - רמות המחירים הגבוהות בארץ. עם זאת, עליית המחירים בעיר הגדולה הייתה המתונה ביותר - 38% לדירות קטנות ו-31.7% לדירות גדולות.

 

מגמת עליית המחירים בבאר שבע אינה מפתיעה. במשרדי הממשלה מייחסים את הנתונים הללו למעבר הצפוי של מחנות צה"ל לעיר הבה"דים, ולתוכניות הממשלה להוזלת הדיור – תוכנית מע"מ אפס ותוכנית מחיר מטרה שאמורות להוזיל את הדירות.

 

באר שבע גם מאופיינת בתנופת בנייה: אתמול פרסמה ועדת המכרזים של משרד הבינוי והשיכון כי בעיר באר שבע נרשמו ביקושים ערים למכרזים להקמת כ-400 דירות חדשות ברחבי העיר, ולפני כחודש נסגר מכרז נוסף בעיר להקמה של כ-750 יחידות דיור.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
בנייה בבאר שבע. תנופת הבנייה תוריד את המחירים?
צילום: הרצל יוסף
מומלצים