שתף קטע נבחר

אג"ח קונצרני עדיף על אג"ח ממשלתי?

בלאומי שוקי הון מציינים כי בשבוע החולף היו סימנים חיוביים באפיק האג"ח הקונצרני (אג"ח חברות). מנהל מחקר אג"ח בלאומי ממליץ: להגביר חשיפה לאפיק הקונצרני, בעיקר ברמות הדירוג הגבוהות יחסית

בבנק לאומי אופטימיים ביחס לאג"ח הקונצרניות (אג"ח חברות) וממליצים להגדיל חשיפה לאפיק הקונצרני בעיקר ברמות הדירוג הגבוהות יחסית. כך עולה מסקירת האג"ח השבועית של דוד רזניק, מנהל מחקר אג"ח בלאומי שוקי הון.

 

לכתבות נוספות בנושא :

 

המגמה החיובית שמזהים בלאומי ביחס לאג"ח הקונצרניות מבוססת בעיקר על עליות שערים שנרשמו בשבוע האחרון באפיק זה. בנוסף מציין רזניק כי רמות המרווחים הנוכחיות סבירות ומאפשרות חשיפה לאג"ח הקונצרני.

 

נזכיר כי ככל שמרווח התשואה הוא גדול יותר קיים יותר סיכון שהחברה לא תצליח לעמוד בהתחייבויות שלה - מה שהופך את האג"ח לפחות אטרקטיבית. מרווח קטן (בין האג"ח הקונצרניות בהשוואה לאג"ח הממשלתיות) מסמן כי ההשקעה הרבה פחות מסוכנת ויותר כדאית. בלאומי מדגישים כי ירידת המרווחים נרשמה בשבוע החולף בכל האפיקים בשוק הקונצרני.

 

כך כדאי להחזיק אג"ח ממשלתית

אז נראה כי שילוב של עליות שערים וירידה במרמת המרווחים עושה טוב לאפיק הקונצרני ומה לגבי האפיק הממשלתי? "בטווח הקרוב בהחלט תיתכן האפשרות כי המדדים המובילים באפיק הקונצרני ימשיכו להניב ביצועים עודפים על פני שוק האג"ח הממשלתי", כך מעריכים בסקירת האג"ח השבועית.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

באפיק הממשלתי מעדיפים בלאומי את האג"ח השקליות הלא צמודות (כל האג"ח הממשלתיות שאינן צמודות למדד המחירים לצרכן ונסחרות בבורסה) העדיפות לאג"ח הממשלתיות השקליות הלא צמודות נובע בעיקר מרמת האינפלציה הנמוכה שצפויה להימשך בחודשים הקרובים. עוד מציין רזניק כי באג"ח הלא צמודות נרשמה בשבוע האחרון מגמה של יציבות בתשואות ועליות שערים קלות, מה שמהווה סימן חיובי. בלאומי ממליצים להחזיק את האג"ח האלה במח"מ (משך חיי אגרת) משולב - מח"מ קצר יחד עם אגרות ארוכות לטווח של 10 שנים ומעלה.

 

לעומת האג"ח הלא צמודות, באג"ח הממשלתיות צמודות מדד (צמודות למדד המחירים לצרכן) נרשמו בשבוע האחרון ירידות שערים ועליית תשואות - זה האפיק העיקרי בו נרשמה עלייה בתשואות וירידות שערים (מה שהופך את האג"ח האלה לפחות מועדפות). אם אתם בכל זאת מתעניינים באג"ח הממשלתיות הצמודות, בלאומי ממליצים לכם להחזיק את האג"ח הצמודות במח"מ ארוך (אג"ח לפדיון בתוך יותר מ-10 שנים).

 

בלאומי שוקי הון מעריכים כי ריבית בנק ישראל צפויה להישאר בחודשים הקרובים ללא שינוי ברמה של 0.25%, ולכן מעדיפים הכלכלנים להחזיק אג"ח ממשלתית בריבית משתנה לעומת מק"מ (מלווה קצר מועד) וכתחליף לאג"ח ממשלתית שקלית לטווח הקצר בריבית קבועה. "לאור הסיכוי הנמוך להורדות ריבית נראה כי הסיכון באחזקת אג"ח בריבית משתנה קטן יחסית", מציינים בלאומי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים