שתף קטע נבחר

שולה זקן: אני עשיתי מאולמרט אלוהים. למען הסר ספק, יש רק אלוהים אחד

נמשכת החקירה הנגדית של ראש הלשכה בתיק מעטפות הכסף. הסנגור עימת אותה עם מאות אלפי שקלים שקיבלה וניסה להוכיח שראש הממשלה לשעבר לא ביקש ממנה לשתוק. זקן: "כן, אני אוהבת להמר. אולמרט לימד אותי"

במחוזי בירושלים המשיך הבוקר (ד') שלב ההוכחות בתיק טלנסקי (פרשת מעטפות הכסף), שנפתח מחדש לאחר הגשת הקלטות של שולה זקן לפרקליטות במסגרת עסקת הטיעון שלה בפרשת הולילנד. עו"ד אייל רוזובסקי, אחד הסנגורים של אהוד אולמרט, המשיך לחקור את שולה זקן וחידד את קו ההגנה: רוזובסקי טען שעדותה נגד ראש הממשלה לשעבר מבוססת על המצאות למען הסדר הטיעון שלה, וניסה להוכיח שאולמרט לא ידע שהיא מתכוונת לא להעיד במשפט טלנסקי המקורי, ולפיכך לא ייתכן ש"'קנה" את שתיקתה.

 

במהלך הדיון התגלגלה החקירה לאנקדוטות שנגעו לחיבה של ראש הממשלה לשעבר להימורים. עו"ד רוזובסקי שאל את זקן אם גייסה למען אולמרט כספיםאל פוליטיים לאורך השנים. היא השיבה בחיוב וציינה שאפילו בחופשת הלידה גייסה כספים מהקבלן דודי אפל: "אני עשיתי אותו אלוהים. למען הסר ספק, יש רק אלוהים אחד".

עו"ד רוזובסקי: "כשאולמרט החליט להתמודד על ראשות עיריית ירושלים, הוא לקח הימור פוליטי".

זקן: "הוא אוהב להמר, כמו שהוא מהמר בקזינו".

עו"ד רוזובסקי: "גם את אוהבת להמר".

זקן: "כן, הוא לימד אותי. הוא משמיץ אותי שאני מהמרת ואני כן מהמרת. אני אוהבת את זה".

 

עו"ד רוזובסקי: "איך הוא לימד אותך להמר?".

זקן: "היינו שנינו באמריקה, כל אחד בנפרד, והוא הזמין אותי לאטלנטיק סיטי".

עו"ד רוזובסקי: "תכננת מראש להעלות את הדבר הזה של ההימורים? אני שואל אותך על עיריית ירושלים ואת שולפת הימורים. אמרת גם שאולמרט לימד אותך לשקר".

זקן: "אמרתי שהוא לימד אותי גם דברים טובים. לי יש הכרת הטוב, לו אין".

 

אהוד אולמרט ושולה זקן (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
אהוד אולמרט ושולה זקן(צילום: עידו ארז)

עוד קודם לכן טען עו"ד רוזובסקי שאולמרט אכן נתן לזקן כספים, אך עשה זאת רק מטוב לבו ודאגתו לה. בשאלות שהציג לה הוא פירט סכומים רבים שקיבלה זקן מגורמים שונים במהלך משפטיה - גורמים שפעמים רבות לא ידעו האחד על השני.

 

עו"ד רוזובסקי: "אמרת בחקירה בשבוע שעבר שקיבלת כסף לטובת הייצוג המשפטי שלך גם מאחרים, כל מיני אחרים. במהלך התיק הזה קיבלת כסף מאורי מנצור (איש עסקים ירושלמי, א"מ) את כל שכר טרחתו של עו"ד מיכה פטמן (שייצג את זקן במשפטי טלנסקי וראשונטורס), כמעט מילון שקל".

זקן: "אין לי מושג על הסכום אבל זה נכון. זכרתי סכומים בדולרים. לא יודעת כמה בשקלים. הוא שילם את כל הסכום, כן".

עו"ד רוזובסקי: "בשלב מסוים, מאחר שהסיכום שלך היה לסכום מסוים, ואורי מנצור אף שילם יותר, קיבלת החזר מעו"ד פטמן אלייך. בסכום של 40 אלף דולר".

זקן: "לא זוכרת הסכום, אבל קיבלתי החזר".

 

עו"ד רוזובסקי: "לאורי מנצור היה עניין להשיג שתיקתך?"

זקן: "לא".

עו"ד רוזובסקי: "הוא עזר לך מכוח הידידות בלבד?"

זקן: "כן".

עו"ד רוזובסקי: "לא סיפרת לאורי מנצור ולאהוד אולמרט אחד על המימון של השני?"

זקן: "נכון".

עו"ד רוזובסקי: "למה?".

זקן: "שבע שנים לא עבדתי רק בגלל ראשונטורס וטלנסקי, ישבתי בבית. אם אני עושה חישוב של המשכורת החודשית שלי, שהייתה גבוה, ואני מכפילה אותה בשבע שנים, זה יוצא משהו כמו 2.5 מיליון שקל, האם קיבלתי מאולמרט סכום כזה? לא. יש לי ילדים, אני צריכה לפרנס. מישהו חשב איך אני אמורה להתפרנס בשנים האלה? איך אני אאכיל את הילדים שלי? הייתי צריכה לדאוג לקיום שלי, הוא הבטיח לדאוג לי עד ליום מותו והוא זרק אותי לכלבים".

 

כשנשאלה מדוע לא סיפרה למנצור שהיא מקבלת כסף גם מאולמרט ענתה זקן: "זה לא עניינך, הוא לא קשור לכלום". לאחר מכן הוסיפה שקיבלה כסף לסיוע משפטי גם מעמותת "שכם אחד" וגם מהמיליארדר האמריקני דני אברמס, ולסיכום ציינה 50 אלף דולר במזומן שהעביר לה אולמרט עצמו.

 

לדבריה, היא לא חשבה שהייתה צריכה לעמוד לדין בפרשות ראשונטורס וטלנסקי: "אהוד אולמרט הציע את זה בעצמו: 'כל זמן שאני בחיים, את לא תדאגי לדבר, אבל את מבינה שאם אני לא יהיה, לא יהיה מי שידאג לך, לכן את צריכה לדאוג שאני אהיה בחוץ ואוכל לדאוג לך'".

 

עו"ד רוזובסקי: "בעדות הראשונה שלך אמרת שהוא קנה את שתיקתך. לא שמרת על השתיקה בשאר המשפטים? עשיתם עסקה, הוא יתן כסף ואת לא תעלי להעיד?".

זקן: "הוא עשה איתי עסקה ואני הסכמתי".

עו"ד רוזובסקי: "את אמרת לו 'בסדר, אני לא אעיד?'".

זקן: "זה לא היה בסגנון הזה. הלקוח שלך יותר חכם ממה שאתה חושב. הוא לא משתמש במילים כאלה מפורשות. הוא משתמש ב'את לא תעמדי בזה, הוא ירצח אותך, רוצים אותך לא אותי ואני אדאג שתהיי בחוץ'. הוא נותן את כל התפאורה למה שהוא צריך, הוא חכם לא לומר את המילים האלה".

 

עו"ד רוזובסקי: "את הבטחת לו שלא תעלי להעיד בתיק טלנסקי?"

זקן: "לא במילים האלה, אבל התנהגתי כפי שהוא ציפה ממני. נתתי לו את ההרגשה. לאורך כל הדרך הוא ידע שאני לא הולכת להעיד, אבל ביום העדות לא אמרתי לו את זה".

עו"ד רוזובסקי: "האם אמרת לו בדרך כלשהיא שאת החלטת לא להעיד?"

זקן: "רק נתתי לו את ההרגשה הזו, כי יש לו פה גדול".

עו"ד רוזובסקי: "למה לא לומר לו אם הוא יודע?".

זקן: "לא רציתי שהוא יגיד את זה ויעשה את הנזק כשיספר לאחרים".

 

עו"ד רוזובסקי: "בחרת לשמור על זכות השתיקה בעצת עורך דינך?".

זקן: "לא".

עו"ד רוזובסקי: "שמרת על זכות השתיקה בניגוד להמלצת עורך הדין שלך?"

זקן: "כן".

 

בהמשך ציטט הסנגור מחקירתו של עו"ד פטמן במשטרה, שבה מצהיר כי ההחלטה שזקן לא תעיד דווקא התקבלה על ידי שניהם במשותף. כששאל עותה מדוע לא עלתה לדוכן ושיקרה כפי שעשתה בפעמים קודמות ענתה זקן: "ברגע שהייתי מעידה הייתי נופלת בלשוני כי אני אישה חולה. בינתיים ניסיתי להבריא את עצמי. אבל כמה אפשר לשקר? כמה?".

 

עו"ד רוזובסקי עימת את זקן עם דברים שאמר עו"ד, ולפיהם המליץ לה לא להעיד והדבר נעשה בהסכמתה. הוא ציטט את פטמן שאמר שיש לה "בעיית ריכוז, קל להוציא אותה מריכוז, היא מתעסקת בטפל ולא בעיקר".

 

עו"ד רוזובסקי: הסיבה שהוא אמר שבגללה לא כדאי שתגיעי בטלנסקי הוא שאת מצטיירת כעדה לא אמינה. זה נכון? היה שיקול כזה?

זקן: "הוא אמר שאני לא אוכל לעמוד ולשקר. זה מה שהוא אמר. הוא החליט החלטות בלעדיי".

עו"ד רוזובסקי: "את אומרת שלא עלית להעיד בגלל סיכום בינך לבין אולמרט, למרות עמדתו של פטמן. פטמן בעדותו במשטרה אומר בדיוק ההפך. האם השיקול הזה שמיכה פטמן אומר זה שיקול בעיניך?"

זקן: "תשאל אותו. אני יודעת את השיקולים שלי, שהייתה הבנה ביני לבין אהוד אולמרט שאני לא עולה להעיד, וזו הייתה ההבנה בזמן אמת".

 

 

עו"ד רוזובסקי: "ב-5 במרץ 2014 הגעת למשטרה, מבחינתך כדי להגיד את האמת וכדי לקבל מעמד עדת מדינה?".

זקן: "בהחלט".

עו"ד רוזובסקי: "באותה פגישה עם המשטרה לא סיפרת להם מילה וחצי מילה על כך שיש לך הקלטות, כי לא זכרת לטענתך. את באמת מצפה שאנחנו נאמין שהקלטת את אולמרט במשך שבע אבל לא זכרת שיש הקלטות?".

זקן: "לא שלא זכרתי, לא התייחסתי לזה כמשהו שיש בעל משמעות. לא ייחסתי לזה חשיבות כמשהו שיכול לעזור לי. הלכתי וביקשתי להיות עדת מדינה, אבל לא אמרתי כי לא ייחסתי להן חשיבות כבעלות משקל".

 

שלב ההוכחות במשפט המחודש נפתח בשבוע שעבר כשזקן עלתה על הדוכן וסיפרה שאולמרט "ידע הכול, אבל הכול", ושחזרה כיצד שלף דולרים במזומן מהכספת ושילם לה תוספת שכר.

עוד העידה כיצד השתמש ראש הממשלה לשעבר בכספים שתרמו לו למטרות אישיות.

 

ביום חמישי שעבר החלה החקירה הנגדית ובה הושמעו בין השאר קלטות שתיעדו שיחות של זקן עם מתקשרת, שעמה התייעצה על נושאים הקשורים במשפט בכלל ובאולמרט בפרט. בין השאר היא נשמעת אומרת: "למה אני צריכה לדאוג שכל חודש יהיה לי אוכל? אני צריכה משכורת חודשית, שאני אהיה רגועה... אני אקרע לו (לאולמרט, א"מ) את הצורה".

 

במקביל, בעקבות חשיפת קלטות נוספות בערוץ 10, הורה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין למשטרה לבדוק את טענותיו של אולמרט, לפיהן ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק קיבל שוחד כחלק מעסקאות נשק של ישראל בעת שכיהן כנבחר ציבור.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עטא עוויסאת
שולה זקן
צילום: עטא עוויסאת
מומלצים