שתף קטע נבחר

ילדים במחנה הפליטים שועפט: האינתיפאדה החלה; אחות הדורס: רוצה להיות שהידה

במחנה הפליטים התפרעו יותר ממאה ילדים ונערים, חלקם בני פחות מעשר. "לתמוך בפיגועים זה הפתרון היחיד עבורנו", אמרו. אחותו של האחראי לפיגוע הדריסה ברכבת הקלה התגאתה במעשי אחיה. על הפיגוע בישיבה אמרה: "אחלה, שימשיכו להרוג יהודים"

120 ילדים ונערים מתפרעים בכניסה למחנה הפליטים שועפט ומיידים אבנים לעבר המחסום וכוחות המשטרה. הם הבעירו צמיגים וחסמו חלק מהכביש הראשי. בין המשתתפים בהתפרעויות ילדים רעולי פנים בני 9 ו-10. המתפרעים צעקו "אללה הוא אכבר" ו"אנחנו נמשיך להיאבק ללא סוף". אחר הצהריים נכנסו למקום כוחות של מג"ב ונענו ביידוי אבנים. ynet העביר שידור חי ממחנה הפליטים שועפט.  

 

 (צילום: מוחמד שינאווי) (צילום: מוחמד שינאווי)
(צילום: מוחמד שינאווי)
 

 (צילום: מוחמד שינאווי) (צילום: מוחמד שינאווי)
(צילום: מוחמד שינאווי)



המהומות היום בשועפט. "לא נשאר לנו מה לעשות חוץ מלהפגין" (צילום: מוחמד שינאווי) (צילום: מוחמד שינאווי)
המהומות היום בשועפט. "לא נשאר לנו מה לעשות חוץ מלהפגין"(צילום: מוחמד שינאווי)

 

חלקם השתמשו במסכות כדי לחמוק מהגז המדמיע שירו השוטרים. "האינתיפאדה התחילה היום", הצהיר אחד מהם, נער בן 17. "אנחנו לא נשתוק על כל מה שמתרחש במזרח ירושלים ובתוך מסגד אל אקצה. נמשיך להיאבק ולתמוך בפיגועים בתוך מדינת ישראל, כי זה הפתרון היחיד שיכול להציל אותנו מהמצב הקיים".

 

"לצערי אנחנו לא מרגישים תמיכה, לא בממשלה הפלסטינית ולא בעולם הערבי", הוא הוסיף, "אנחנו מאוכזבים מהם ולכן לא נשאר לנו מה לעשות חוץ מלהפגין, לחסום כבישים כדי להשמיע את זעקתנו בפני הגורמים הרשמיים בישראל ובכל העולם".

 

הריסת בית משפחת שלודי בסילוואן, הלילה ()
הריסת בית משפחת שלודי בסילוואן, הלילה

נבראס שלודי. "אני גאה במה שאח שלי השאהיד עשה, מוכנה המשיך בדרכו" (צילום: מוחמד שינאווי) (צילום: מוחמד שינאווי)
נבראס שלודי. "אני גאה במה שאח שלי השאהיד עשה, מוכנה המשיך בדרכו"(צילום: מוחמד שינאווי)

 

קולות דומים, שקוראים למאבק אלים בישראל, השמיעו בני משפחתו של המחבל עבד א-רחמן א-שלודי מכפר סילוואן במזרח ירושלים, שביצע את פיגוע הדריסה ברכבת הקלה לפני כחודש. נבראס, בת 16, אחותו של שלודי, נשאלה על הפיגוע שהיה אתמול בישיבה בשכונת הר נוף ואמרה: "זה אחל'ה דבר, אני רוצה שימשיכו בעוד פיגועים ולהרוג עוד יהודים".

 

"אני גאה גם במה

שאח שלי השאהיד עשה ואני מוכנה להמשיך בדרכו. לפי דעתי אין דבר טוב יותר מלמות כשאהיד ואני מוכנה להקריב את חיי למען אל- אקצה", היא המשיכה בני המשפחה גינו היום בחריפות את הריסת ביתם וציינו שזה פיגוע טרור. למרות הריסת הבית, יש עדיין קריאות במזרח ירושלים לתושבים להמשיך בפיגועים ולרצוח יהודים.

 

בני המשפחה קיבלו ביום שישי האחרון צו המודיע להם כי ביתם מיועד להריסה. נבראס אמרה ל-ynet אחרי שבית המשפחה נהרס היום: "בשעה אחת בלילה הגיעו אלינו שוטרים וביקשו מאיתנו להתלבש תוך חמש דקות. הם רצו לקחת אותנו למקום מסוים ואחרי זמן קצר לקחו אותנו למקום סמוך לסילוואן והכניסו אותנו לאוהל גדול. בשעה 4 לפנות בוקר שמענו פיצוץ חזק מאוד והילדים שהיו איתנו התחילו לבכות מרוב פחד".

 

נבראס הוסיפה: "כשחזרנו לבית, לא האמנתי שזה הבית שלנו. הם הרסו לנו הכל ונשארנו בלי קורת גג. אני לא יודעת עכשיו איפה נוכל לישון, לאכול ולהתלבש. מצבנו מאוד קריטי. איפה אבו מאזן וכל העם הערבי? למה כולם שומרים על שתיקה ולא דואגים לנו?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוחמד שינאווי
המהומות בשועפט, היום
צילום: מוחמד שינאווי
הריסת בית המשפחה, הלילה
מומלצים