שתף קטע נבחר

"פני המהגרים". אנג'לה לא רוצה שיגרשו אותה

אנג'לה נבארו נולדה בהונדורס והיגרה מארצה בגיל 16. שני ילדיה נולדו בארה"ב ומחזיקים באזרחות אמריקנית, אבל היא לא ומיועדת לגירוש. עד שתדע אם הרפורמה של אובמה תציל אותה, היא מסתתרת בכנסייה

מאחורי מאבק האיתנים הפוליטי שמתנהל בארצות הברית בנושא רפורמת ההגירה, יש מיליוני בני אדם שמסתתרים, חיים בצל וחוששים מהדפיקה בדלת שתקרע אותם מבני משפחתם. היום (יום ה') יעניק להם הנשיא ברק אובמה סיכוי לחיות בלי פחד כשיודיע על צו נשיאותי מיוחד שיגן על חמישה מיליון מהגרים בלתי חוקיים מגירוש.

 

עוד חדשות בעולם :

1.1 מ"ר עם נוף לים. העיר שרעבה לשטח פנוי

מתה הדוכסית מאלבה, שיאנית תוארי האצולה

גל הקור בארה"ב: 7 נהרגו, מצב חירום ב-NY

המדינה הערבית שגינתה בחריפות את הפיגוע

 

אנג'לה נבארו, בת 28, חיה בארה"ב באופן בלתי חוקי. לעומת זאת, בנה בן ה-11 ארתורו ובתה אנג'לה מריאנה בת ה-8 הם ילידי ארה"ב ואזרחים אמריקנים כחוק. אם תגורש נבארו להונדורס, ארץ הולדתה, ייאלצו ילדיה לעזוב ביחד איתה למדינה זרה מבחינתם שמעולם לא חיו בה.

 

אנג'לה (משמאל), בעלה ארמר, וילדיה ארתורו ואנג'לה מריאנה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אנג'לה (משמאל), בעלה ארמר, וילדיה ארתורו ואנג'לה מריאנה(צילום: רויטרס)
אנג'לה התפטרה באחרונה ממקום עבודתה כטבחית במסעדה ולא נותר לה כסף עבור דמי שכירות. היא עברה להתגורר עם משפחתה בכנסייה בצפון פילדלפיה, ומשם היא מנהלת מאבק ציבורי נגד צו הגירוש שעומד נגדה זה עשר שנים.

 

רוצה להסדיר את מעמדה

מאז חודש ספטמבר נקטו מהגרים בלתי חוקיים צעד דומה לזה של אנג'לה, ועברו להתגורר בכנסיות בערים הגדולות שיקגו, דנבר, פניקס, טוסון ופורטלנד, שבהן יש ריכוזים גדולים של מהגרים היספנים.

 

כמה שעות לפני נאומו של אובמה על הצו הנשיאותי, יצאה אנג'לה מהצל והתראיינה לעיתון "אנקווירר" בפילדלפיה. היא הביעה תקווה שהשלטונות יבטלו את צו הגירוש שלה או יאפשרו לה לפתוח בהליך להסדרת מעמדה.

 

אם אמם תגורש ייאלצו ללכת בעקבותיה למדינה שאינם מכירים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אם אמם תגורש ייאלצו ללכת בעקבותיה למדינה שאינם מכירים(צילום: רויטרס)
שותפה לחיים של אנג'לה ובעלה זה שבוע, ארמר פרננדז, הוא נהג משאית מקוסטה ריקה. פרננדז מחזיק באזרחות אמריקנית, והוא נכנס ויוצא מהכנסייה שבה חוסה רעייתו, ואילו היא לא מעזה לצאת החוצה מחשש שתיעצר ותגורש. אולם כעת היא החליטה לחשוף את סיפורה.

 

יש לה תקווה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
יש לה תקווה(צילום: רויטרס)

עברו להתגורר בכנסייה בפילדלפיה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
עברו להתגורר בכנסייה בפילדלפיה(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

בשנת 2003, כשהייתה בת 16 ובהריון, חצתה אנג'לה את הגבול ועברה ממכסיקו לטקסס ביחד עם אבי ילדיה. היא נעצרה על ידי הרשויות האמריקניות, אולם בסופו של דבר התירו לה לחיות עם הוריה בפילדלפיה בשל העובדה שהונדורס ניסתה להתאושש מהוריקן מיץ' שהרס את המדינה ב-1998. אלא שבשעה שהוריה של אנג'לה חיים כחוק בארה"ב, היא חיה בסכנת גירוש תמידית.

 

בשנת 2004 הובאה אנג'לה לבית משפט. היא הסכימה לעזוב את ארה"ב מרצונה מבלי שתגורש, ובתמורה השאירו בפניה את האפשרות לשוב למדינה בצורה חוקית. אולם היא לא מיהרה לעזוב להונדורס, ועזיבתה מרצון הפכה לצו גירוש רשמי.

 

מדוע לא עזבה? התשובה פשוטה: משפחתה חיה בארה"ב והיא גם לא רצתה להשאיר את בנה ארתורו לבד או לחזור איתו להונדורס, מדינה ענייה עם שיעור גבוה של אלימות ופשיעה. במשך הזמן נולדה בתה, ואנג'לה טענה שילדיה האמריקנים מקנים לה מעמד של מהגרת חוקית. בכל אותה תקופה היא חיה בצל, מבלי יכולת להוציא רישיון נהיגה או סתם להסתובב ברחוב בלי לחשוש מכלום. "פחדתי אפילו לרשום את שמי אצל הרופא מחשש ששוטרי ההגירה ימצאו אותי ויגרשו אותי", אמרה אנג'לה, וביקשה מהשלטונות לאפשר לה להתאחד עם משפחתה בצורה חוקית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אנג'לה נבארו
צילום: רויטרס
מומלצים