שתף קטע נבחר

אפקט ניסו שחם: "הקצין ששמע מהשופטת על אונס היה חייב להתלונן"

גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק הסבירו כי לקצין המשטרה לא הייתה ברירה, אלא להגיש תלונה במח"ש. התקדים: פרשת ניסו שחם, אז קצין בדרגת תת-ניצב הודח מתפקידו לאחר שידע על התלונות ולא דיווח

"לקצין המשטרה, ששמע את תלונות השופטת על אונס , לא הייתה ברירה אלא להתלונן במחלקה לחקירות שוטרים", כך אמרו היום (א') גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק, שהתייחסו לפרשת התקיפה המינית. כעת, לאחר חשיפת הפרשה, ינסו במערכת המשפטית לשכנע שוב את השופטת למסור את גרסתה לאירועים.

 

השתלשלות האירועים בפרשה הזכירה לגורמים את חקירת תת-ניצב נסים אדרי שידע על מעשיו של ניסו שחם ולא דיווח עליהם. אדרי הודח מתפקידו ב-2012 ובית הדין המשמעתי של משטרת ישראל הרשיע אותו במסירת מידע כוזב, בהתנהגות שאינה הולמת שוטר ובאי מילוי הוראה בשל התנהלותו בפרשת שחם. במקרה הנוכחי, עם זאת, הקצין הבין כי השופטת לא רצתה להתלונן, אך פעל כמתחייב מתפקידו והעביר את המידע למחלקה לחקירות שוטרים.

השופטת (צילום: אתר הנהלת בתי המשפט) (צילום: אתר הנהלת בתי המשפט)
השופטת(צילום: אתר הנהלת בתי המשפט)
 

במחלקה פעלו לקידום החקירה, לרבות דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, אך השופטת התעקשה וסירבה לשתף פעולה. "יש לה ילדים ושיקולים נוספים, היא לא רוצה שדברים שקשורים אליה יהיו חייבים להיחשף בחקירה", הסבירו הגורמים.

 

הקצין שעומד לכאורה מאחורי התקיפה, שמיוצג על ידי עו"ד יניב שגב, קיבל כבר הודעה על סגירת התיק וחזר לעבודה, אך כעת הוא מתמודד שוב עם הדי הפרשה. "לא פשוט להיות במצבו", אמרו מקורביו. "הוא חוזר וטוען שלא פגע בשופטת והיא בסך הכול נעלבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר הנהלת בתי המשפט
השופטת
צילום: אתר הנהלת בתי המשפט
מומלצים