שתף קטע נבחר

דנינו נגד היועמ"ש: טעה שנתן לח"כים לעלות להר הבית

המפכ"ל יצא נגד החלטת היועמ"ש, שאפשר לח"כ פייגלין לעלות למקום: "כל מי שרוצה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית - אסור לו לעלות לשם". פייגלין אמר בתגובה ל-ynet: "אלה דברים חמורים ואני קורא למפכ"ל לחזור בו"

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו מתח היום (ג') ביקורת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין לאפשר לגורמי ימין, בהם ח"כ משה פייגלין, לעלות להר הבית. "זו הייתה טעות של היועמ"ש לאפשר לו לעלות להר הבית", אמר בכנס שדרות לחברה וידידות במכללת ספיר. "כל מי שרוצה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית - אסור לו לעלות לשם".

 

בשיחה עם חדשות ynet ברדיו האזורי תקף ח"כ פייגלין את דבריו של המפכ"ל ואמר: "אני קורא לו לחזור בו מדבריו. אלה דברים חמורים מאוד כלפי שליח ציבור. יכול להיות שמר דנינו חושב שהר הבית לא צריך להיות בידינו, אז שיבוא ויאמר זאת. גישת הבטונדות, הבת יענה, היא בריחה מאחריות. תפקידה של ממשלת ישראל ושל זרועות הביטחון הוא לשמר את הריבונות הישראלית בהר ואת השקט".

 

ביקור פייגלין בהר הבית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ביקור פייגלין בהר הבית(צילום: AFP)
 

על רקע המתיחות הביטחונית והאירועים האחרונים בירושלים, הוסיף דנינו: "ראינו וזיהינו מאז הבחירות האחרונות אנשי ימין קיצוניים שהפכו לאג'נדה את הרצון לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו אומרים - תעזבו את הר הבית". הוא סיפר עוד כי "המלצנו להעמיד לדין משפחות של מחבלים שהתראיינו והשמיעו דברי הסתה".

 

לדבריו, "תפקידנו לוודא שאנו שומרים על זכויות כולם. ההסתות גרמו להדלקת כל האזור. יש הצהרה חד-משמעית של ממשלת ישראל מאז 67' שאין כוונה לשנות את הסטטוס קוו. אם זו ההנחיה חובתנו לקיים אותה. ברור שכל ההצהרות של לשנות את החוק והסטטוס אין לזה ייתכנות מעשית, אבל עצם ההצהרה עושה משהו בעולם המוסלמי".

 

בתחילת החודש - בצל עימותים מתמשכים במתחם ומתח ביטחוני רב - קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לחברי הכנסת לפעול להרגעת הרוחות בנושא הר הבית, ולגלות אחריות ואיפוק. "אנחנו עומדים מול ניסיונות התססה שיטתיים מתמשכים של גורמי האיסלאם הקיצוני שמבקשים להצית בירושלים אש דתית, ועל ידי כך להבעיר את המזרח התיכון כולו", אמר בישיבת ממשלה שעסקה בנושא. "המקום שהם מכוונים אליו יותר מכול הוא הר הבית. לא ניתן לזה לקרות. לא נשנה את סידורי הפולחן, אנחנו מחויבים לשמור על הסטטוס קוו לכל הדתות".

 

למחרת קריאתו - ומעט לפני פרסום דבריו בישיבה - ביקר במקום פייגלין ודחה את קריאות הגנאי נגדו. "מי שצועק בצורה כזו לא נרתע מכך שמקרבו יצא מרצח", הדגיש. "הסיבה לכך היא המדיניות הישראלית. בואו לא נשכח שביומיים שמאז ניסיון הרצח של יהודה גליק הייתה תפילה מוסלמית בהר הבית ומיהודים נמנע לעלות".

 

בהמשך כנס שדרות היום נטש השר סילבן שלום את האולם. ככל הנראה, בשל תקלה עלה שר החינוך שי פירון לנאום לפניו, והשר שלום החליט לעזוב.

 

בהכנת הידיעה השתתפו עידו רוזן ודניאל אלפנביין
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוחמד שינאווי
דנינו מסייר באזור הר הבית
צילום: מוחמד שינאווי
מומלצים