שתף קטע נבחר

האב התאבד על האנדרטה לזכר בנו

שנה וחצי לאחר ששחקן הנוער אלי (לילוש) שטרית נהרג בתאונת דרכים שם אביו קץ לחייו על האנדרטה שנבנתה לזכרו. מישל שטרית הגיע הבוקר לאנדרטה, הניח עליה את מעילו ואת הטלפון והתאבד

טרגדיה משפחתית בפתח תקווה: מישל שטרית שם היום (ה') קץ לחייו על האנדרטה שנבנתה לזכר בנו אלי (לילוש) שנהרג במאי שעבר בתאונת דרכים. "זה לא נתפס, הוא היה איש עם נשמה טהורה. זה יום עצוב לעיר", ספדו לו חבריו של האב בעמוד הפייסבוק שלו.

 

תשעה חודשים לאחר מות בנו, אביו הגיע לחוף הבונים וביצע צניחה חופשית לזכר בנו. על כפות ידיו כתב את המילים "אוהב, לילוש". הצניחה תועדה והונצחה בשני סרטוני וידאו שהועלו ליוטיוב על ידי אחיו של אלי, שי. צפו: 

 

הבן אלי ז"ל

הבוקר, אחרי השעה 9:00, הגיע האב אל האנדרטה הסמוכה למגרש הכדורגל. מנהל המגרש שהיה במקום הספיק לדבר איתו. הוא הותיר על האנדרטה את מעילו ואת הטלפון הנייד שלו ואז תלה את עצמו על עץ סמוך. רכבו של האב נמצא בסמוך למקום. מכרים של המשפחה סיפרו שהם המומים מההחלטה של האב לשים קץ לחייו בעקבות מותו של הבן. מכר של המשפחה אמר: "מדובר במשפחה למופת. לאחר שהנער נהרג בני משפחתו התחזקו בדת, והקימו קרן גמילות חסדים של שמו של הבן. כמה סימבולי שהאב בחר לשים קץ לחייו באנדרטה שמנציחה את בנו, במגרש הכדורגל הנקרא על שם הבן ובקבוצה שבה הוא שיחק. כואב הלב".

האנדרטה שלידה שם קץ לחייו  (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
האנדרטה שלידה שם קץ לחייו (צילום: עידו ארז)
 

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

ח"כ שטרית עם האח של מישל, היום בהלוויה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
ח"כ שטרית עם האח של מישל, היום בהלוויה(צילום: עידו ארז)

אלפים השתתפו היום בהלווייתו של שטרית שהובא למנוחת עולמים בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. כשהגיע ארונו נשמעו זעקות שבר ובכי מבני המשפחה וגם לכל אורך ההספדים. אנשים היו המומים וכואבים ממותו הפתאומי של שטרית ואמרו כי לא תיארו לעצמם שהוא יכול לבצע מעשה כזה קיצוני. יחד עם זאת, אנשים סיפרו כי מאז שבנו נהרג, חרב עליו עולמו והיה לו קשה עם מותו בצורה טרגית ובגיל צעיר. "הוא כנראה לא הצליח להתאושש מהאבל הכבד על מות בנו", אמרו נוכחים בהלוויה.

 

חבר הכנסת מאיר שטרית נשא דברים לזכרו: ״מישל שם קץ לחייו היום, אבל האמת שהוא מת כבר לפני שנה כשבנו נהרג בתאונה. רק הגוף שלו מת היום. הלב והנפש שלו מתו מזמן ונראה שאי אפשר היה לעצור את זה. אני יודע על הקושי הנורא של הורים שמאבדים בן, דרך הטבע היא שבנים קוברים הורים, וכשקורה ההפך זה אסון כבד להורים, קשה מאוד. הורים רבים רוצים לחדול מלחיות, יש כאלה שלא עומדים בזה. באתי לנחם את מישל כשבנו נהרג, ראיתי איש רגיש כלאחר יאוש. אחיו הפך את כל העולם להציל את אחיו ולנחם את מישל כדי שיתייצב, יחזיק מעמד וימשיך לחיות, אבל לצערנו זה לא הצליח".

 

עידן שטרית בן משפחה, ספד אף הוא: ״כשבאתי לספורטק ראיתי את המשטרה, ראיתי אותך מוטל על הרצפה והבנתי שנכנעת. כולם אהבו אותך וכל כך רצו שתחיה את החיים, אבל במקום זה היית צריך כנראה לחיות את המוות של אילוש. לא הצלחת, כמה רצינו שתחיה. עכשיו אתה פה מתחתיי, ואני מבטיח לך שנשמור על הילדים שלך. יש לך משפחה למופת. אורלי היא כמו אמא שלי ואתה היית אבא שלי. לא אשכח אותך בחיים. אנחנו נשמור עליהם. נשמור על הילדים שלך. לא נשכח אותך לעולם״.

 

"טרגדיה גדולה, הלם"

אלי (לילוש) שטרית, בן 18 במותו, היה שחקן נוער של הפועל פתח תקווה בכדורגל והושאל לקבוצת הבוגרים של מכבי עמישב המקומית. הוא נפגע אנושות בהתהפכות עם רכבו סמוך לצומת כפר אברהם בפתח תקווה לפני גיוסו לצה"ל. במשך שלושה שבועות נאבק על

חייו עד שנפטר מפצעיו בבית החולים.

 

בני משפחתו דאגו להנציח אותו בכמה דרכים, ובין היתר הקימו גמ"ח לכלות על שמו וקיימו טורניר כדורגל לזכרו, שבו השתתפו קבוצות מפתח תקווה ויו"ר ההתאחדות דאז אבי לוזון. מגרש הכדורגל של קבוצת עמישב וגם הקבוצה עצמה נקראו על שמו של הבן "מכבי אלי עמישב". מכרים של המשפחה ספדו לאב לפני שיצא לדרכו מסע הלוויה: "הוא תרם כל כך הרבה, הקים גמילויות חסדים, וכמה סמלי שבחר לשים קץ לחייו באנדרטה של בנו".

 

ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן, חבר קרוב של המשפחה, אמר: "קשה לי עכשיו לדבר עליו ככה בלשון עבר, אבל מישל היה אדם עם לב רחב, עם רצון חזק לעזור ולסייע לזולת, וזו טרגדיה גדולה שבאה בעקבות טרגדיה אחרת שנחתה על המשפחה. זו אבדה גדולה. המשפחה עדיין לא עיכלה עד תום את הטרגדיה על מותו של הבן, והם נאלצים עכשיו להתמודד עם טרגדיה נוספת שנחתה עליהם באופן לא צפוי. זה ממש הלם. היה לו קשה מאוד ועדיין איש לא ציפה ולא חשב שזה יכול להגיע לכזו טרגדיה. הוא חי את הבן יום-יום". 

 

מצויים במצוקה יכולים לקבל סיוע בדרכים הבאות:

 

סה"ר - סיוע והקשבה ברשת: www.sahar.org.il

 

ער"ן - עזרה ראשונה נפשית: 1201

 

עמותת "בשביל החיים" - סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו: 03-9640222

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים