שתף קטע נבחר

טאצ' ישראלי לחג האמריקני

מאות עולים צעירים וחיילים בודדים מארה"ב התכנסו אמש לחגוג את חג ההודיה בתל אביב. בתפריט: הודו צלוי, רוטב חמוציות וקרמבו דלעת

כ-200 עולים וחיילים בודדים חדשים מצפון אמריקה חגגו אמש (יום ה') את חג ההודיה האמריקני בתל אביב. העולים זכו להנות מכל המאכלים המסורתיים של החג ומתוספת ישראלית - קרמבו בטעם דלעת.

 

עוד בחדשות:

כל הוצאות החג עליו: אובמה משלם הכול

קים חדשה בבלוק: אחות הרודן נחשפת

תקשורת נושכת: עיתונאי מצרי מצית את הלהבות בין פתח לחמאס 

 

עולים וחיילים בודדים חגגו את חג ההודיה בתל אביב (צילום: יונית שילר (באדיבות נפש בנפש)) (צילום: יונית שילר (באדיבות נפש בנפש))
עולים וחיילים בודדים חגגו את חג ההודיה בתל אביב(צילום: יונית שילר (באדיבות נפש בנפש))

האירוע, שלו ניתן השם My big fat TLV Thanksgiving, הוא יוזמה של ארגון "נפש בנפש" בשיתוף עם ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית והקרן הקיימת לישראל ונערך בבית הכנסת הרב גורן בתל אביב. מטרת המארגנים הייתה לאפשר לעולים הצעירים לחגוג את החג שמוכר להם, עם התאמות ישראליות.

 

"חג ההודיה הוא החג הכי משפחתי שיש בארה"ב, זו הזדמנות נהדרת מבחינתנו לאפשר לעולים רבים שמגיעים לישראל לבדם, בהם חיילים בודדים, להשתתף בסעודה עם עולים נוספים כמוהם, ולחגוג את החג במתכונתו האמריקנית בלבה של תל אביב", הסביר ארז חלפון, סגן יו"ר ארגון "נפש בנפש".

 

השפית שרון שקד והקרבו המקורי (צילום: יונית שילר (באדיבות נפש בנפש)) (צילום: יונית שילר (באדיבות נפש בנפש))
השפית שרון שקד והקרבו המקורי(צילום: יונית שילר (באדיבות נפש בנפש))

במהלך הערב הוגשו למשתתפים כל מאכלי החג, כמיטב המסורת האמריקאית, ומנה ישראלית לקינוח. בין היתר נהנו העולים מתרנגול הודו ענק צלוי, קלחי תירס, פאי דלעת ורוטב חמוציות. לבסוף הוגש להם קרמבו בטעם דלעת, מנה מקורית שהוכנה במיוחד עבור האירוע.

 

על הכנת הקרמבואים הופקדה שרון שקד, שפית שעלתה מניו יורק לישראל עם ארגון "נפש בנפש" ב-2010. "בחרתי להכין קרמבו בטעם דלעת בגלל שעד שעליתי לארץ מעולם לא ראיתי או טעמתי קרמבו, אבל ברגע שנתתי את הביס הראשון התאהבתי מיד", סיפרה שקד, "קרמבו הפך לסוג של סמל עבורי לכל מה שיפה ומיוחד בישראל. והדלעת מנגד היתה מרכיב מרכזי בחיי בארה"ב. חשבתי שאין דבר נכון ומשמח יותר מלשלב בין השניים לכבוד החג".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יונית שילר (באדיבות נפש בנפש)
חוגגים בתל-אביב
צילום: יונית שילר (באדיבות נפש בנפש)
מומלצים