שתף קטע נבחר

מאבטח ישראלי זיהה "מחבל" והביא לגירוש של פקיסטני מבלגיה

"מתנקש עם רובה", כך בטעות זיהה עוזר קצין הביטחון בשגרירות בבריסל את בנו של עובד מנהלה בשגרירות פקיסטן שבכלל היה בדרכו לאימון קריקט

עוזר קצין הביטחון בשגרירות ישראל בבלגיה טייל עם בנו התינוק באחד הרחובות הראשיים בבריסל כשהבחין באדם חשוד. הוא תיאר אותו בדיעבד כצעיר בעל חזות מזרחית שאוחז בנשק מכוסה בפיסת בד, תיאור שפתח השתלשלות אירועים מורכבת שבסופה גורש הצעיר מהמדינה - על לא עוול בכפו.

 

האירוע התרחש באמצע אוגוסט, וגרר החלטה של עוזר הקצין לצלם את החשוד בטלפון שלו - ולהימנע ממגע ישיר איתו בשל נוכחות התינוק - ולרוץ לביתו של אחד השגרירים (בעיר מתגוררים באופן קבוע השגריר בבריסל ז'אק רווח והשגריר ליד מוסדות האיחוד האירופי דוד ולצר) מחשש שמדובר במתנקש פוטנציאלי.

 

הוא הפעיל נוהל חירום, הורה לשגרירים לא לצאת מהבית, ביקש מהנוכחים לשמור על בנו ויצא החוצה במטרה להשתלט על החשוד. עד יציאתו נעלם החשוד מהמקום, ועוזר הקצין העביר את תמונתו למשטרת בריסל. זו פרסמה את התמונה בכלי התקשורת תחת התיוג "חמוש אנטישמי" וקראה להעביר לה מידע עליו.

עאסים עבאסי עם המחבט ()
עאסים עבאסי עם המחבט
 

למחרת פרסום התמונה התקשר למשטרה עאסים עבאסי, פקיסטני בן 22, והזדהה כאיש המצולם. הוא הבהיר כי "הנשק" המתואר אינו אלא מקל קריקט שנעטף בחולצתו לשם הגנה מהגשם, והוסיף כי היה בדרכו לאימון. גרסתו התקבלה על ידי המשטרה.

 

עבאסי, התברר, הוא בנו של עובד מנהלה בשגרירות פקיסטן בבריסל בארבע השנים האחרונות, שהביא לעיר את משפחתו. ככל הידוע, פרסום החשדות גרר את פיטורי האב. המשפחה כולה נפלה קורבן ל"חשש מפגיעה במוניטין של פקיסטן בבלגיה", והיא התבקשה לשוב לארצה תוך שבוע.

 

"שללו ממני ומבני משפחתי את הזכות לחיות כאן", סיפר הבן בקמפיין לביטול ההחלטה. "איבדתי את החינוך שלי. איבדתי הכול, ואף אחד לא התנצל בפניי". דובר משרד החוץ של פקיסטן סירב להגיב. דובר שגרירות פקיסטן בבלגיה הכחיש כי האיש פוטר בשל הפרשה וטען כי חוזה העסקתו הסתיים. גורמים ישראליים אישרו כי בדיעבד התברר שמדובר באדם תמים וכי גרסתו אמינה ואין מדובר בטרוריסט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים