שתף קטע נבחר

דיווח: אשתו של מנהיג דאעש נעצרה בלבנון

העיתון הלבנוני "א-ספיר", המקורב לחיזבאללה, פרסם כי מנגנון המודיעין של צבא לבנון, בתיאום עם מנגנוני מודיעין זרים, עצר את אחת מנשותיו של אבו בכר אל-בגדדי באחד ממעברי הגבול עם סוריה. "התניידה בזהות מזויפת"

צבא לבנון עצר את אחת מנשותיו של מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואת אחד מבניו. כך מסרו היום (יום ג') גורמים ביטחוניים בלבנון. השניים נעצרו, על פי הדיווח, באחד ממעברי הגבול עם סוריה בשעה שנכנסו ללבנון. 

 

השוחט מבגדד: זה שליט דאעש

 

עוד חדשות בעולם :

צפון קוריאה לא מכחישה שתקפה את "סוני"

פתרון אובמה לירי שוטרים: מצלמה על גופם

היסטוריה בפולין: הומוסקסואל יכהן כראש עיר

 

הגורמים לא מסרו את זהותה של האישה העצורה, שאותה תיארו כאחתת מרעיותיו של אבו בכר אל-בגדדי. העיתון הלבנוני "א-ספיר", המקורב לחיזבאללה, דיווח כי מעצר של אשתו של מנהיג דאעש בוצע בתיאום עם "מנגנוני מודיעין זרים".

 

רעייתו ובנו נעצרו? מנהיג דאעש אל-בגדדי ()
רעייתו ובנו נעצרו? מנהיג דאעש אל-בגדדי
 

על פי העיתון הלבנוני, אשתו של אל-בגדדי התניידה ממקום למקום בזהות מזויפת ביחד עם אחד מילדיה. לאחר מעצרה היא הועברה לחקירה במטה משרד ההגנה הלבנוני באזור אל-ירזה באחד מפרברי ביירות. 

 

גורם ביטחוני אמר לערוץ הלבנוני LBC כי אשתו של אל-בגדדי ובנה נעצרו לפני עשרה ימים באזור צפון לבנון אחרי שבוצע אחריהם "מעקב קפדני".

 

על פי חלק מכלי התקשורת הלבנוניים, שמה של אשתו של בגדדי העצורה הוא סוג'אי א-דוליימי. עוד דווח שבחודש מרס האחרון היא שוחררה במסגרת עסקת חילופי שבויים בין הממשלה הלבנונית לבין ארגון המורדים הסורי ג'בהת א-נוסרה. עם זאת, למידע זה אין אישור רשמי נכון לעכשיו.

 

תיעוד: פיגוע ירי של דאעש נגד אזרח דני בריאד

 

ובינתיים, צבא ארצות הברית הודיע שהוא הוביל 55 תקיפות נגד מטרות של דאעש בעיראק ובסוריה בתוך ארבעה ימים. על פי הדיווח, 27 מהתקיפות בוצעו בסוריה ו-28 בעיראק. אחת התקיפות בוצעה נגד ארגון הטרור חורסאן שמזוהה עם אל-קאעידה ושיוחס לו תכנון פיגועים ברחבי אירופה ובארה"ב.

 

ביממה האחרונה פרסמו גורמים המקורבים ל"דאעש" סרטון וידאו תחת הכותרת "הסנונית הראשונה", שבה מקבל הארגון לכאורה אחריות לירי לעבר אזרח דני המתגורר בריאד. הסרטון מתעד ירי לעבר רכבו של האזרח הדני באחד מכבישי ריאד לפני יותר משבוע. בכלי התקשורת הסעודיים הממלכתיים פורסם כי הוא נפצע מירי של חמושים לעבר מכוניתו.

 

אל-בגדדי, שהיה מורה במקצועו, הוא איש סתרים שמיקומו אינו ידוע, כמקובל בקרב מנהיגים של ארגוני ג'יהאד עולמי. כוכבו דרך בשנה שעברה, כשקרא תיגר על הנהגת אל-קאעידה ועל הזרוע הסורית של אל-קאעידה, ג'בהת א-נוסרה. אל-קאעידה הוא ארגון אכזרי כשלעצמו, אבל הוא סבור כי שיטות ימי הביניים שנוקט דאעש במסגרת ההוצאות להורג והעינויים שלו הן שיטות אכזריות מדי אפילו במונחים שלו, והוא החליט להתנער מאל-בגדדי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים