שתף קטע נבחר

צילום: אלכס קולומויסקי

ביש עתיד משיבים אש: נאום נתניהו - הססני, פחדני וגובל בהיסטריה

שר האוצר המפוטר צפה בביתו עם חבריו לסיעה בראש הממשלה מאשים אותו בשידור חי בניסיון "פוטש". השר פירון על מסיבת העיתונאים: נתניהו עשה עוד מעשה פחדני ורע של הישרדות שאנו צופים בו ברגעים אלה". ארבעת השרים הנוספים הציגו את מכתבי ההתפטרות שלהם

הדרמה הפוליטית לקראת בחירות 2015 מעמיקה והולכת: ביש עתיד הגיבו הערב (ג') בחריפות לנאום שבו נימק ראש הממשלה בנימין נתניהו את פיטוריהם של השרים יאיר לפיד וציפי לבני, ואת תחילתה של מערכת הבחירות. בעקבות זאת גם הודיעו יתר שרי המפלגה - שי פירון, יעל גרמן, מאיר כהן יעקב פרי - על התפטרותם. חברי המפלגה נפגשו בביתו של היו"ר לפיד בתל אביב, וביציאה ממנו אמר שר המדע יעקב פרי: "הנאום היה הססני, פחדני וגובל בהיסטריה".

 

לקריאת מכתב ההתפטרות של יעקב פרי - לחצו כאן

 

שר החינוך שי פירון הגדיר את הדברים "נאום פחדני ורע שהגיע אחרי מעשה כוחני והבלתי ראוי. לא נותרה לנו ברירה אלה להצטרף לשר האוצר ושרת המשפטים כי אין טעם בממשלה שמתנהגת בכוחנות, ממשלה בלי עתיד ותקווה. קיוויתי עד אתמול בלילה שדברים ישתנו, אבל היה מי שרצה אחרת".

 

במכתב ההתפטרות שהגיש שר הרווחה מאיר כהן נכתב: "צר לי כי בתקופה זו, שבה מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים ביטחוניים, כלכליים ומדיניים משמעותיים, בחרת לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות מיותרת ולקיפאון ארוך, במקום להשקיע מאמצים בשיקום האמון והמחלוקות בממשלה. בעקבות החלטתך, לא יקודמו מהלכים וצעדים בעלי חשיבות לכלל הציבור הישראלי, ובהם המשך יישום חוקי השוויון בנטל ורפורמות עומק לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי". 


לקריאת מכתב ההתפטרות של יעל גרמן - הקליקו

 


שי פירון. חברי יש עתיד מגיעים לביתו של יאיר לפיד (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
שי פירון. חברי יש עתיד מגיעים לביתו של יאיר לפיד(צילום: מוטי קמחי)

השר מאיר כהן (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
השר מאיר כהן(צילום: מוטי קמחי)

ח"כ עפר שלח (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ח"כ עפר שלח(צילום: מוטי קמחי)
 

הערב הודיע נתניהו ללפיד ולבני על פיטוריהם בהודעה שבה נטען: "בשבועות האחרונים, לרבות ביממה האחרונה, תקפו השרים לפיד ולבני בחריפות את הממשלה בראשותי. לא אסבול יותר אופוזיציה בתוך הממשלה ולא אסבול שרים שתוקפים את הממשלה, את מדיניותה ואת העומד בראשה.

ראש הממשלה יקרא לפיזור הכנסת בהקדם כדי ללכת לעם ולקבל ממנו מנדט ברור להנהיג את ישראל".

 

אף שישב ליד לבני בטקס בבית הנשיא רק שעה קלה לפני הפיטורים, נתניהו לא רמז לה דבר. ברגע שסיימה את נאומה ויצאה מבית הנשיא – היא קיבלה את טלפון הפיטורים מנתניהו. בשיחה היא הטיחה בו: "חבל שלא היו לך האומץ והגינות לעשות את זה בינינו בארבע עיניים. ההחלטה ללכת לבחירות הייתה שלך. אני מאוד גאה על מה שעשיתי עד כה מול הקיצוניים בממשלה שלך. מקווה שתגלה יותר אומץ מול האיומים שמדינת ישראל ניצבת מולם".

 

בהודעה של יש עתיד נמסר בתגובה: "צר לנו כי ראש הממשלה בחר לנהוג בחוסר אחריות לאומית ולגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת, שתסב נזק לכלכלה ולחברה הישראלית, והכול מתוך שיקולים פוליטיים קטנים, חולשה וכניעה לחרדים, לחברי מרכז ולקבוצות אינטרסים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
יאיר לפיד
צילום: מוטי קמחי
מומלצים