שתף קטע נבחר

צ' קוריאה לאזרחים: קים יש רק אחד, שנו שם

מסמך פנימי חושף: פיונגיאנג הורתה לכל האזרחים הנושאים את אותו שם כמו המנהיג להחליף את שמם, ואסרה לקרוא בשם זה לתינוקות חדשים

לא תישא את שם קימך לשווא: כשנה לפני שקים ג'ונג און עלה לשלטון בצפון-קוריאה הודיעו השלטונות לאזרחים שם כי מעתה אסור להם להיקרא או לקרוא לילדיהם באותו השם כמו שלו. כך חושפים כעת גורמים בדרום-קוריאה.

 

עוד חדשות בעולם :

 

הצעד נועד כמובן לחזק את פולחן האישיות סביב מנהיג צפון-קוריאה, שעלה לשלטון החודש לפני שלוש שנים, עם מותו של אביו הרודן קים ג'ונג איל. גורמים רשמיים בדרום קוריאה מספרים כי בעבר כבר אסר המשטר הצפון-קוריאני להשתמש בשמותיהם של קים ג'ונג איל ושל אביו, מייסד המדינה הקומוניסטית, קים איל סונג.

קים ג'ונג און וטייסות חיל האוויר הצפון קוריאני (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קים ג'ונג און וטייסות חיל האוויר הצפון קוריאני(צילום: AFP)

קים בצוללת. המנהיגים על דש האזרחים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קים בצוללת. המנהיגים על דש האזרחים(צילום: רויטרס)
הגורמים הדרום קוריאנים שחשפו את המידע החדש גילו כי בתחילת 2011 הורה השליט דאז קים ג'ונג איל לאזרחים הנושאים את שם בנו, היורש לעתיד דאז, למצוא לעצמם שמות חדשים, וציווה על הרשויות להימנע מרישום תינוקות חדשים עם אותו השם. "כל גופי מפלגת השלטון ואנשי הביטחון הציבורי צריכים לגבש רשימה של אזרחים ששמם קים ג'ונג און ולדאוג שהם ישנו מרצונם את שמותיהם", נקבע בצו שפרסם אז קים ג'ונג איל.

 

הליך שינוי השמות כלל שינוי שמות במסמכים רשמיים, כולל תעודות ביטוח סוציאלי ותעודות בית ספר. "על הרשויות לדאוג גם שאיש לא יציג תלונות לא-נחוצות או יפיץ דברי רכילות בנוגע לפרויקט הזה", נקבע עוד.

לעריקה אין ספק: "לאף אחד אחר לא קוראים כבר קים ג'ונג און" (צילום: AP) (צילום: AP)
לעריקה אין ספק: "לאף אחד אחר לא קוראים כבר קים ג'ונג און"(צילום: AP)

במסגרת פולחן האישיות ההנהגתי בצפון קוריאה, נזכיר, נדרשים כל אזרחי צפון קוריאה לענוד סיכת דש הנושאת את תמונותיהם של קים איל

סונג וקים ג'ונג איל, ולהציב את דיוקנותיהם של המנהיגים על קירות בתיהם. ימי הולדתם של שלושת המנהיגים משושלת קים נחשבים לחגים הלאומיים החשובים ביותר בצפון קוריאה.

 

שושלת קים שולטת בצפון קוריאה זה יותר משישה עשורים ביד ברזל. פארק ג'ין הי, עריקה מצפון קוריאה העובדת עבור רשת KBS הדרום קוריאנית שפרסמה את המסמך המעיד על איסור השימוש בשמו של קים ג'ונג און, אמרה כי אין לה ספק שהצו משנת 2011 נאכף ביעילות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הרודן קים. "לדאוג שאנשים ישנו מרצון את שמם"
צילום: AP
מומלצים